Honda C110 versnellingsbak

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Plaats reactie
motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Honda C110 versnellingsbak

Bericht door motorboy »

De as waar je tandwiel opzit om ketting aan te drijven dus primaire as denk ik
zit daar een drukring op als laatste in rij dus na tandwiel 11
http://www.cmsnl.com/honda-c110_model82 ... E05-1.html
Bij cms geen drukring te zien maar in andere workshopmanual spreken ze vanwel?
Als er geen zit kan dit het slecht schakelen bevorderen of andere slijtage veroorzaken?
Mvg Steve

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Honda C110 versnellingsbak

Bericht door CB-viguur »

in mijn partslist staat die niet.
in diverse SS partslists staan ook verschillende configuraties, met of zonder ring op de primaire en secundaire as.
jij hebt het overigens over de secundaire as.

zit de ring in jouw bak? ja, dan weer gebruiken, nee, dan het blok in elkaar schuiven zonder pakking, als de as dan iets speling heeft <0,5mm dan is t goed, is dat meer, zoek dan een ring op, bijvoorbeeld van een ss als die past.

eventueel kan ik ze opmeten, ik heb nog een aantal van die ringen liggen voor mijn nog op te bouwen SS 5bakken.
dan weet je wat er te bestellen valt.

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Honda C110 versnellingsbak

Bericht door motorboy »

ok eerst nog krukas aanpakken en dan kan de boel dicht en dan kan ik meten hoeveel speling erover is
Ik moet een tandwiel(die de nok aandrijft) die op de kruk geperst zit loskrijgen maar wat is de beste manier?
Met de verfbrander er op tot die gloeiend staat en dan eraf peuteren ?

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda C110 versnellingsbak

Bericht door NIX »

Is ie versleten? Moet het lager er ook af? Ik las wat stripjes op het lager en gebruk een 2-armige trekker om ze eraf te trekken. Tandwieltje komt vanzelf mee. Heetstoken betekent ook het lager heetstoken. Is er niet goed voor. Het tandwiel kun je er ook apart af trekken. Heel is ie dan niet echt meer, denk ik.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Hondac71
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2007 09:28
Locatie: Breskens

Re: Honda C110 versnellingsbak

Bericht door Hondac71 »

Zeker niet het tandwiel met lager en al er af trekken, want dan breek je het pennetje af dat het timing tandwiel op z'n plek houd.
Soms heb je tandwielen met M6 gaten er in, dan kun je met een trekker uit de honda gereedschap set het tandwiel eraf halen, anders zo'n trekker met twee halve schalen gebruiken en dan eerst het tandwiel eraf en daarna het lager.
probleem is wel dat met deze methode het tandwiel stuk gaat, maar aangezien ze toch vaak versleten zijn kun je dan de beide distributietandwielen mooi vervangen..
Als je hem warmstookt terwijl hij nog op de krukas zit bereik je niets omdat de kruktap dan ook warm wordt en dus uitzet!
Als het tandwiel er weer op moet gaat eerst warmstoken wel een stuk beter.

succes

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Honda C110 versnellingsbak

Bericht door motorboy »

Ik heb dus een drukring gestoken en er is nog steeds 0,5-1mm speling als je aan de secundaire as trekt
Ik denk dus dat dit er in hoort te zitten
Mvg

update
schakelt dus perfect met de drukring op de plaats waar ik twijfelde wegens onduidelijke exploded vieuw ....

Plaats reactie