C100 heeft niet meer het volle vermogen

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Gait »

Dames/Heren,

Een vraag, mijn C100 heeft de hele zomer perfect gelopen, maar de laatste tijd loopt hij een stukje minder mooi.
Onder in de toeren niets aan het handje, maar vol gas heeft hij niet meer het vermogen wat hij eerst had, tegen de wind in amper 35Kmh dat terwijl hij eerst dik 60Kmh haalde.Als ik de choke bijna dicht zet loopt hij wat beter.
Zelf zit ik te denken aan een lekke klep, heb ze wel opnieuw gesteld en het is wel iets beter, maar het is nog niet goed.
ook geeft hij meer lawaai door het luchtfilter, en daar zit een nieuwe in, en heeft hij het altijd goed opgedaan.

Wie heeft er een idee, voor ik hem uitelkaar haal?

Goet, Gerrit.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door niek is ik »

denk ook een lekke klep, als je een keer het langs komt kan ik ze wel even voor je inslijpen...

maar moet wel het kopje er af dus...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door NIX »

Geen dichtgeslibte pijpjes en kanaaltjes in je carb en nog steeds voldoende voorontsteking en geen vonkende punten?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Gait »

Carburateur was ook mijn eerste gedachte, deze geheel gereinigd en dat loste niets op, punten ook al vervangen en dat was ook geen verbetering.
Hij loopt verder goed maar heeft geen kracht om de vijftig weer goed te halen.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door niek is ik »

en compresie is goed?

stoterstangen zijn nog recht ?(misgeschakelt??)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Gait »

niek is ik schreef:en compresie is goed?

stoterstangen zijn nog recht ?(misgeschakelt??)
Compressie is goed, heb niet misgeschakeld voor zover ik weet, stangen krom? geen idee moet hem nog opereren.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Jurrien »

Gait schreef:heb niet misgeschakeld voor zover ik weet
Niet Thijs er op laten rijden? Die maakt toch altijd jouw versnellingsbakken kapot? Of was het nu andersom? :D
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door butt head »

Jurrien schreef:
Gait schreef:heb niet misgeschakeld voor zover ik weet
Niet Thijs er op laten rijden? Die maakt toch altijd jouw versnellingsbakken kapot? Of was het nu andersom? :D
als ik er op rij heb ik nergens last van hij loopt leuk 50 maar je moet niet volgas geven dan loopt hij niet meer lekker
van middag nog even naar mijn opa geweest ik op de c100 en mijn pa op de sjally op de terug weg moest hij even op de c100 we waren de zandweg nog niet uit of hij wou weer op de sjally om dat de c100 niet liep als je volgas gaf :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door NIX »

Klinkt als een verkeerde hoofdsproeier.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door butt head »

NIX schreef:Klinkt als een verkeerde hoofdsproeier.
antwoord van mijn pa:
hoe verklaar je dan dat hij voor die tijd wel goed liep?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door nitelife »

lijkt mij ook een carburatie probleem.. je pa verteld zelf dat hij beter loopt als hij wat met de choke rommelt. ik zou voordat je de kop eraf trekt nogmaals de carburateur eraf halen en echt goed schoon maken.
TWD for life!

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Gait »

nitelife schreef:lijkt mij ook een carburatie probleem.. je pa verteld zelf dat hij beter loopt als hij wat met de choke rommelt. ik zou voordat je de kop eraf trekt nogmaals de carburateur eraf halen en echt goed schoon maken.
Ga de carburateur nog wel een keer bekijken en schoon maken, dit was ook het eerst wat ik deed toen hij begon in te houden, maar kan iemand me zeggen waarom er zoveel meer lawaai uit het luchtfilterkomt, Heb de rubberen slang al vernieuwd tussen carburateur en filter, ook het filter zelf is vervangen.
Dat met die choke kan ik ook niet goed rijmen komt er op neer dat hij dan te veel lucht krijgt en dat ga je dan smoren,of is het nu te veel lucht en te weing benzine?
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door motorboy »

geen compressie genoeg meer kan andere instellingen carb veroorzaken :idea:

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Dennis »

het antwoord is door jezelf al een paar keer gegeven.

Ik ben het met NIX eens. Je zegt dat de compressie goed is, dus lekke klep onwaarschijnlijk, zeker als hij
gewoon goed optrekt en stationair loopt. Dat is namelijk veel eerder het probleem bij lekke kleppen.

Verder zeg je dat je het luchtfilter vervangen hebt!! Wat is normaal een reden om het luchtfilter te vervangen?
Juist, omdat hij vies is! Dan gaat er dus minder lucht doorheen en toevallig werd jouw benzinemengsel daar heel veel beter van. Je geeft zelf al aan dat hij met choke iets beter rijdt, omdat je dan ook de lucht toevoer vermindert.

Ow en dat geluid vanuit je luchtfilter wordt ook harder als het filter weer open is. Trek bij een C50 maar eens het papieren luchtfilterelement uit je beenkap en geef gas. Brult ook een stuk harder.

Dus hoofdsproeier aanpassen lijkt mij ook de beste optie. En natuurlijk ontsteking goed afstellen van tevoren, anders kun
je prutsen wat je wilt. Sproeiers doe je als allerlaatste, als de rest van de motor goed staat afgesteld. Ik denk dat je wel 2 of 3 maten omhoog moet met je sproeier.

Nog een allerlaatste aanvulling, je uitlaat kan ook verstopt zitten! Dan wil hij onderin wel, maar bij meer toeren maak je teveel tegendruk in je uitlaat en gaat ie echt niet meer. Dus uitlaat eraf en even met alleen het bochtje rijden om te testen.

Succes!
Dennis
''UNOX MAN''

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Re: C100 heeft niet meer het volle vermogen

Bericht door Gait »

Dennis schreef:het antwoord is door jezelf al een paar keer gegeven.

Ik ben het met NIX eens. Je zegt dat de compressie goed is, dus lekke klep onwaarschijnlijk, zeker als hij
gewoon goed optrekt en stationair loopt. Dat is namelijk veel eerder het probleem bij lekke kleppen.

Verder zeg je dat je het luchtfilter vervangen hebt!! Wat is normaal een reden om het luchtfilter te vervangen?
Juist, omdat hij vies is! Dan gaat er dus minder lucht doorheen en toevallig werd jouw benzinemengsel daar heel veel beter van. Je geeft zelf al aan dat hij met choke iets beter rijdt, omdat je dan ook de lucht toevoer vermindert.

Ow en dat geluid vanuit je luchtfilter wordt ook harder als het filter weer open is. Trek bij een C50 maar eens het papieren luchtfilterelement uit je beenkap en geef gas. Brult ook een stuk harder.

Dus hoofdsproeier aanpassen lijkt mij ook de beste optie. En natuurlijk ontsteking goed afstellen van tevoren, anders kun
je prutsen wat je wilt. Sproeiers doe je als allerlaatste, als de rest van de motor goed staat afgesteld. Ik denk dat je wel 2 of 3 maten omhoog moet met je sproeier.

Nog een allerlaatste aanvulling, je uitlaat kan ook verstopt zitten! Dan wil hij onderin wel, maar bij meer toeren maak je teveel tegendruk in je uitlaat en gaat ie echt niet meer. Dus uitlaat eraf en even met alleen het bochtje rijden om te testen.

Succes!
Dennis

Ik ben ook niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen, na het vervangen van het luchtfilter heb ik er de hele zomer probleemloos op gereden, het kwam van het ene op het andere moment, dus ik zit ook niet aan de sproeiers te denken heeft nl altijd goed gelopen, uitlaat is nieuw en zit dus ook niet dicht, benzine toevoer is ook voldoende het probleem kan inderdaad richting ontsteking liggen, zal me daar ook eens in verdiepen.
Brommert staat trouwens komend weekend in Rosmalen, ik ben er zaterdag ook, misschien zijn er dan mensen die ook nog even willen brainstormen om me de aankomende zomer door te helpen.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

Plaats reactie