alu kop Belgische C310s

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door lowrider »

motorboy schreef:C310S alu kop heeft gelaste stukken tussen koelvinnen
en een C110 niet dat is ook een verschil die opvalt door kenners :roll:
Foto ? 'k Moet de eerste belgische C310S nog tegenkomen.. :P

Ook interessant '58 C100 kopdeksel..

Afbeelding

cd50-h
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
Bezit: zero
Locatie: Arnhem

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door cd50-h »

motorboy schreef:C310S alu kop heeft gelaste stukken tussen koelvinnen
en een C110 niet dat is ook een verschil die opvalt door kenners :roll:
Ik neem aan dat je de gietstukken bedoeld tusen de koelribben.
Afbeelding
Hier een foto uit het pre-digitale tijdperk. links is de "belgische" kop, rechts de c110 kop.
als het gietstuk tussen de koelribben het kenmerk is van een Belgische kop, dan is er verder geen verschil. kanalen en klep diameter is gelijk.
verder als je kijkt tussen de onderdeel nr. van een belg en een hollander, dan zie he dat veel eind nummers afwijken. Het valt me op dat er weinig c110 spul in zo'n belgisch blok zit. Zelfs de zuiger is van een c100.
Overigens is het met de kleppen niet geheel duidelijk. leertouwer zegt dat een inlaatklep 23mm is van een blegen kop ipv 22mm, terwijl de vervangende onderdeel nrs. van cms alles 001 is. Dus voor alle stoterstangen modellen.
Come ride with us

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door stoterstangen90 »

lowrider schreef:
niek is ik schreef:als dat een c110 kop is, hoef ik al geen foto's meer te maken...

zie c311 opschrift... c310s... dat opschrift hebben al mijn belgische c310 koppen ook...

op een na, die weet ik niet ceker, die zit namelijk nog op een volledig belgisch type 3 blok...(met een kapot big-end :( )

maar als je wilt kan ik natuurlijk nog steeds foto's maken/maten meten :D
Aha, dan houdt het op. Meen ergens gelezen te hebben dat een C310 kop grotere kleppen als een C110 kop zou hebben. Wel verrassend dat zo'n Belgen C310 een 19mm carb heeft terwijl de C110 het met een 16mm moet doen.
En uitgaande van Hermans opmerking zijn de handgeschakelde (Belgen) brommers niet bepaald van het truttenschuddertype..
Dat kan ik onderschrijven.
Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door niek is ik »

cd50-h schreef:[quote="niek is ik

ow en overigens, als iemand nog een goede 310/320 type 3 kruk heeft, dus met langere olie lepel als de NL versie... zonder versleten big-end... ik houd me aanbevolen... :D
wat is het verschil tussen deze 3 krukken?
langere lepel = drijfstang, dan kan de bigendpen nog het zelfde zijn[/quote]

klopt, maar als je big end naar de knopjes is... is je drijfstang ook niet fijn meer...


overigens, denk ik dat het op toeval berust, wel of niet de versteviging in de koelribben... Honda kennende, of verbeterde ze het later... of maakte ze eens een keer een serie zonder en een serie met... ik bedoel de allereerste foto in dit topic heeft het kopje het zo te zien niet, en wel een 311 opschrift wat staat voor c310s in mijn logica...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

cd50-h
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
Bezit: zero
Locatie: Arnhem

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door cd50-h »

De eerste foto in het topic is een ebay C110 kop die aangeboden word in vietnam / thailand. is echt geen verdwaalde belgen kop.
en van die likker kan ik niks terugvinden on de partsmanuals.
Come ride with us

dohcmike
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2010 17:57
Bezit: O.a CD50 (70cc) caferacertje,CD175A en meerdere Japanse puzzels
Locatie: TT town

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door dohcmike »

lowrider schreef:
motorboy schreef:C310S alu kop heeft gelaste stukken tussen koelvinnen
en een C110 niet dat is ook een verschil die opvalt door kenners :roll:
Foto ? 'k Moet de eerste belgische C310S nog tegenkomen.. :P

Ook interessant '58 C100 kopdeksel..

Afbeelding
En past zoiets ook op een C110 kop?

Plaats reactie