alu kop Belgische C310s

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

alu kop Belgische C310s

Bericht door lowrider »

Heeft iemand close-up foto's van een alu C310 kop ? Ben benieuwd naar verschillen met een C110 kop.

C110

Afbeelding

Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door niek is ik »

kan ze voor je maken, heb thuis 3 liggen, vanaf morgen ben ik weer thuis...

keer eentje mee nemen naar een ritje is ook een optie, zo ver ik weet geen verschil, enkel de c311 code...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door lowrider »

niek is ik schreef:kan ze voor je maken, heb thuis 3 liggen, vanaf morgen ben ik weer thuis...

keer eentje mee nemen naar een ritje is ook een optie, zo ver ik weet geen verschil, enkel de c311 code...

Zou fijn zijn als je een stel foto's wil maken. De plaatjes van de C110 kop hierboven komen van egay.
Ritten gaat nix worden de komende tijd helaas.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door niek is ik »

als dat een c110 kop is, hoef ik al geen foto's meer te maken...

zie c311 opschrift... c310s... dat opschrift hebben al mijn belgische c310 koppen ook...

op een na, die weet ik niet ceker, die zit namelijk nog op een volledig belgisch type 3 blok...(met een kapot big-end :( )

maar als je wilt kan ik natuurlijk nog steeds foto's maken/maten meten :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

cd50-h
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
Bezit: zero
Locatie: Arnhem

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door cd50-h »

Hoe loopt dat nou zo'n kop op een C320S?? (normale carb, vastgezet vliegwiel)
Come ride with us

DAX6
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 dec 2009 16:52

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door DAX6 »

cd50-h schreef:Hoe loopt dat nou zo'n kop op een C320S?? (normale carb, vastgezet vliegwiel)
Dik 85 km/uur, ik heb een Belgische TS50, standaard.
gr.
Herman

cd50-h
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
Bezit: zero
Locatie: Arnhem

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door cd50-h »

Maar daar zal wel een 17 of 19mm achter zitten?
Come ride with us

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door niek is ik »

denk het wel, en vergeet niet de vvv.

denk als je zo'n kop op een voor de rest standaard nl blokje zet er weinig gebeurd...
zie het als een perfect geflowde 310 kop, enkel dan van alluminium..
maar als je dan nog steeds een inimini carbje hebt...

de belgische teurtjes zijn trouwens exact en dan ook exact 19mm, ook het spruitstuk is overal precies maar dan ook echt precies 19mm.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door niek is ik »

discussie puntje... de een zegt van wel, de ander zegt onzin.

nu is het zo dat ik hier zelf enkel belgische 310 type 3 S blokken heb(en geen 310/320, en geen nederlands blok :oops: )
als iemand mij een nederlands nokje kan aanleveren kan ik ze naast elkaar houden en kijken of er verschil in zit.

bij de A blokjes zit er wel met cekerheid verschil tussen een be nok en een nl nok...
enkel ben ik niet in het bezit van een a blok.

ow en overigens, als iemand nog een goede 310/320 type 3 kruk heeft, dus met langere olie lepel als de NL versie... zonder versleten big-end... ik houd me aanbevolen... :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door toerieteller »

maar pas wel op met de belgische 85km per uur blokken!, want van een goede kennis hoorde ik dat het zaakje maar 10.000 km heel blijft, en dan alles alweer vervangen moet worden......
maar ik heb een keertje achterop zoeen gebakje gezeten(c310s belg) en het heeft een megakoppel, voor een 50cc :shock:
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door niek is ik »

waarom maar 10.000 km? licht denk ik meer aan je rijgedrag dan...

nouja mijn plan is om een zo snel mogelijk 310 blok op te bouwen, die hopelijk een tijd heel blijft.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

cd50-h
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
Bezit: zero
Locatie: Arnhem

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door cd50-h »

[quote="niek is ik

ow en overigens, als iemand nog een goede 310/320 type 3 kruk heeft, dus met langere olie lepel als de NL versie... zonder versleten big-end... ik houd me aanbevolen... :D[/quote]

wat is het verschil tussen deze 3 krukken?
langere lepel = drijfstang, dan kan de bigendpen nog het zelfde zijn
Come ride with us

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door lowrider »

niek is ik schreef:als dat een c110 kop is, hoef ik al geen foto's meer te maken...

zie c311 opschrift... c310s... dat opschrift hebben al mijn belgische c310 koppen ook...

op een na, die weet ik niet ceker, die zit namelijk nog op een volledig belgisch type 3 blok...(met een kapot big-end :( )

maar als je wilt kan ik natuurlijk nog steeds foto's maken/maten meten :D
Aha, dan houdt het op. Meen ergens gelezen te hebben dat een C310 kop grotere kleppen als een C110 kop zou hebben. Wel verrassend dat zo'n Belgen C310 een 19mm carb heeft terwijl de C110 het met een 16mm moet doen.
En uitgaande van Hermans opmerking zijn de handgeschakelde (Belgen) brommers niet bepaald van het truttenschuddertype..

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: alu kop Belgische C310s

Bericht door motorboy »

C310S alu kop heeft gelaste stukken tussen koelvinnen
en een C110 niet dat is ook een verschil die opvalt door kenners :roll:

Plaats reactie