Ik heb een nieuwe Alu C110 kop + C110 4e overmaat zuiger op een C320S blok gezet;
Probleem lijkt nu dat de inlaatklep de zuiger raakt of dat de klepveer niet verder ingedrukt kan worden. Of ik moet de klepspeling van de inlaat klep op iets van 0,4mm zetten. Uitlaatklep raakt niet de zuiegr en staat op 0,05mm
Inhoud van de kop is C100, nokkenas is std. C320S.
Nokkenas staat op tijd en de zuiger zit op de goedemanier in de motor.
Wat zie ik over het hoofd/ doe ik fout?
C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
- Bezit: zero
- Locatie: Arnhem
C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
Come ride with us
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
- Bezit: zero
- Locatie: Arnhem
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
Nee, dat is em niet want als ik de klepspeling op 0,05 uitlaat en +0,4 inlaat zet, kan hij gewoon rond.
Come ride with us
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
heb je al zonder bougie met een lampje even gekeken?
laatst las ik hier dan iemand zn klepveer was gebroken waardoor het boeltje ook niet meer rond wilde gaan..
bij automotoren met stoterstangen proberen ze altijd de stoterstangen in de originele volgorde weer terug te plaatsen, dat ook gedaan?
laatst las ik hier dan iemand zn klepveer was gebroken waardoor het boeltje ook niet meer rond wilde gaan..
bij automotoren met stoterstangen proberen ze altijd de stoterstangen in de originele volgorde weer terug te plaatsen, dat ook gedaan?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
- Bezit: zero
- Locatie: Arnhem
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
Ben er al achter...
Uit een werkplaats boek van een C100/ C110 las ik dat de binnen en buiten klepveren een lengte moeten hebben van resp. 27,8 en 27,0mm
Maar in de oude S kop die van de brommer af kwam zat dus een binnen klepveer van 32mm die ik hergebruikt heb.
Bij de uitlaat is dat schijnbaar geen probleem, maar bij de inlaat dus wel.
Het apparte dat ik zo niet met een schuifmaat verschil meet tussen de lift hoogte op de nokkenas bij de in- en uitlaat nok.
en hoe dat heeft kunnen lopen in de oude kop... of zou dat origineel zijn bij een S??
Wie kan er een binnen klepveer van een C320S eens opmeten?
Uit een werkplaats boek van een C100/ C110 las ik dat de binnen en buiten klepveren een lengte moeten hebben van resp. 27,8 en 27,0mm
Maar in de oude S kop die van de brommer af kwam zat dus een binnen klepveer van 32mm die ik hergebruikt heb.
Bij de uitlaat is dat schijnbaar geen probleem, maar bij de inlaat dus wel.
Het apparte dat ik zo niet met een schuifmaat verschil meet tussen de lift hoogte op de nokkenas bij de in- en uitlaat nok.
en hoe dat heeft kunnen lopen in de oude kop... of zou dat origineel zijn bij een S??
Wie kan er een binnen klepveer van een C320S eens opmeten?
Come ride with us
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
toch een verschil in kop waarschijnlijk.
Ik heb overigens nog een NOS klepdeksel can een c100 liggen die echt niet op een c310 kop past. Geen idee waar ie wel op hoort.
Ik heb overigens nog een NOS klepdeksel can een c100 liggen die echt niet op een c310 kop past. Geen idee waar ie wel op hoort.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
- Bezit: zero
- Locatie: Arnhem
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
Ik heb een set klepveren van LT ook deze zijn 25mm? foutje van het werkplaathandboek ? (deze zegt 27,8)
Verder vind ik zo'n S een aardige spijkerbak machine met een klepspeling van 0,08 en 0,05mm (met nieuwe kleppen en stelbouten).
't Hondatje tikt er lustig op los. Kan dit in de tuimelaars zitten? of hoort dit zo. Ik dacht dat die dingen zijdezacht konden lopen nokvolgers waren mooi glad en de tuimelaar assen zijn als nieuw.
Verder vind ik zo'n S een aardige spijkerbak machine met een klepspeling van 0,08 en 0,05mm (met nieuwe kleppen en stelbouten).
't Hondatje tikt er lustig op los. Kan dit in de tuimelaars zitten? of hoort dit zo. Ik dacht dat die dingen zijdezacht konden lopen nokvolgers waren mooi glad en de tuimelaar assen zijn als nieuw.
Come ride with us
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:46
- Bezit: zero
- Locatie: Arnhem
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
Ben er inmiddels achter; 't zat hem voornamelijk in de tuimelaar assen.
Bij nadere inspectie waren deze toch niet helmaal jofel. dikte verschil van 0,03mm. tuimelaar assen omgedraait en het geluid was al minder.
Toch voor de zekerheid de nokvolgers en de tuimelaars vervangen en nu is hij behoorlijk stil.
Hij is helaas niet zo stil als mij CD, maar ik doe het er voor.
Bij nadere inspectie waren deze toch niet helmaal jofel. dikte verschil van 0,03mm. tuimelaar assen omgedraait en het geluid was al minder.
Toch voor de zekerheid de nokvolgers en de tuimelaars vervangen en nu is hij behoorlijk stil.
Hij is helaas niet zo stil als mij CD, maar ik doe het er voor.
Come ride with us
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: C110 kop op C320S -raakt inlaatklep
je kan ook getik hebben van lekke stotterstangen
Ben momentel ook aan een blok bezig die teveel tikt naar mn goesting
Ik heb ooit en blok gehad die zijdezacht liep net zoals een bovenliggende nokkeas blok
Jammer genoeg verkocht en nu spijt van
Hoe bedoel je met de tuimelaars assen draaien?Dus gewoon draaien in dezelvde inlaat of uitlaat of
uitlaat naar inlaat?
Ben momentel ook aan een blok bezig die teveel tikt naar mn goesting
Ik heb ooit en blok gehad die zijdezacht liep net zoals een bovenliggende nokkeas blok
Jammer genoeg verkocht en nu spijt van
Hoe bedoel je met de tuimelaars assen draaien?Dus gewoon draaien in dezelvde inlaat of uitlaat of
uitlaat naar inlaat?