Pagina 1 van 1

grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 28 aug 2013 10:20
door CB-viguur
heeft er iemand ervaring met grote boringen in een cilinder van een C320, C310, C100 of C110?

standaard natuurlijk boring 40mm
C105 heeft 42mm
ik heb zelf een Leertouwer setje 45mm en een zelf samengesteld 44mm setje
(LT setje gaat mogelijk in de verkoop)

maar zijn er mensen die al eens groter gegaan zijn, naar bijvoorbeeld 47/48?
en wat moet daarvoor gebeuren?

iedere keer als ik er aan denk, zit ik thuis en heb geen cilinder bij de hand, maar misschien is er iemand die zoiets kent, gedaan heeft of heeft staan?

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 28 aug 2013 15:45
door butt head
CB-viguur schreef:heeft er iemand ervaring met grote boringen in een cilinder van een C320, C310, C100 of C110?

standaard natuurlijk boring 40mm
C105 heeft 42mm
ik heb zelf een Leertouwer setje 45mm en een zelf samengesteld 44mm setje
(LT setje gaat mogelijk in de verkoop)

maar zijn er mensen die al eens groter gegaan zijn, naar bijvoorbeeld 47/48?
en wat moet daarvoor gebeuren?

iedere keer als ik er aan denk, zit ik thuis en heb geen cilinder bij de hand, maar misschien is er iemand die zoiets kent, gedaan heeft of heeft staan?
volgens mij hou je geen vlees meer over voor een koppakking of je moet gekke dingen gaan uithalen.

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 28 aug 2013 16:12
door stoterstangen90
Ik heb me ooit met een 47 boring bezig geweest. Bus gedraaid van een c70 cylinder. Met een verzetje eraan om boven de cylinder uit te steken.
Ik zal hem eens opzoeken.
Ik had overigens problemen om het dicht te krijgen, met name de koppakking.
De keren dat het dicht was liep het wel achterlijk hard.

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 28 aug 2013 17:57
door sarcus
Was dennis daar niet eens mee bezig?

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 28 aug 2013 19:39
door CB-viguur
zo te lezen dus idd verbussen, dat leek me al nodig en logisch na wat Pytrik laatst vertelde.
en had je dan ook de kamer in de kop groter gemaakt? lijkt me wel nodig.
wat voor koppakking systeem?
en hoe snel kom je dan in de problemen met de ruimte voor je stoterstangen en de afdichting daarvan?

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 10 mar 2014 14:07
door wimpyw
bij c310s blokjes kan je m opboren tot 47mm ongeveer en dan een zuiger er in van een cb350 4 cilinder.
die moet je dan wel een best eind lichter maken maar dat lukt je ongetwijfeld.

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 15 mar 2014 13:48
door wimpyw
in mijn novio zit ook boring 47
super dun wandje maar dat gaat echt niet stuk ik rij er dagelijks mee.
ben nu bezig op de zaak met een a en een s blokje.
wil daar ook allebei 47mm in proppen.
zet wel wat fotos op het forum als het werkt enzo.

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 31 aug 2014 00:27
door wimpyw
Weet niet of dit nog actueel is, maar de c310s met 47mm zuiger heeft gelopen.
Uitgeboord en vlak gedraaid, alu pakking gemaakt en vulplaat onder de cilinder.
Nu bezig met afstellen, en zoeken naar een vervanger voor de c100 carb. Het liefst een 18 of 19mm ivm de belgische alu kop.

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 31 aug 2014 10:39
door nitelife
Ik heb al een tijdje een nos cm90/ct200 19mm valstroom liggen. Weet niet of je daar intresse in hebt? Deze zegmaar: http://chalopy.blogspot.nl/2009/03/cm90-carb.html

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 03 sep 2014 06:38
door wimpyw
Oei mooi carbje!
Hoeveel wil je er voor?

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 03 sep 2014 11:16
door nitelife
Ik heb er zelf 100e voor betaald en daar mag die ook voor weg. Zit in de hondazak

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 16 feb 2015 23:14
door Dennis
Ik heb afgelopen week mijn C320A cilinder opgehaald bij Eras motoren revisie. 46mm met orig. honda zuiger! Vrij dunne rok over,
maar het kan/ken net :mrgreen: De zuiger heeft dezelfde hoogte als van novio, dus 1,5mm lager dan originele hoogte van C320A.
Met deze opstelling kom ik op ongeveer dezelfde compressie als origineel. Wel heel veilig om mee te beginnen.

Maar als iemand mijn krukas big end pen 1,5mm meer naar buiten kan plaatsen, zou dat natuurlijk helemaal feest zijn. Uiteraard ligt hier thuis ook een CT200 19mm valstroom te wachten.

Een snelle nokkenas zou leuk zijn, maar ik ga denk ik eerst de tuimelaars verbeunen, om een andere ratio te maken. Dat scheelt ook al. En ik zet er een S krukas in, zodat er een vvv op kan, als ik die tegen kom. De krukas is al geperst met nieuw big end.

Re: grote boringen in C320, C110 enz.

Geplaatst: 17 feb 2015 20:33
door CB-viguur
46? waar is die zuiger dan van?

zou eerder de cilinder inkorten dan de bigendpen willen verzetten overigens, een drijfstang op lengte zou leuker zijn, maar vast niet te vinden.

snelle nokkenas heb ik er trouwens nog wel 1 van liggen geloof ik. werkt in een S maar kan het niet garanderen voor een A.

ben zelf niet meer verder gegaan dan de 44mm set waar ik nu mee rij, misschien in de toekomst nog eens experimenteren als ik ook een andere koppeling op een C110 blokje bouw.