MijnC320 doet het voortreffelijk, alleen bij een ritje met het licht aan begint ie te stotteren. Hij rijdt wel door maar toch!
Vooral als het regent, dan ben ik de klos, en moet het licht uit!
Puntjes staan iets voot de F, en heb er geen vonkjes tussen, bougie is ook nieuw, de dop eromheen is ook nieuw!
C320s Stottert met licht aan!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C320s Stottert met licht aan!
OK dan weet ik wat te doen...Bedankt!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4033
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: C320s Stottert met licht aan!
Gaat het licht aan met het contactslot?
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C320s Stottert met licht aan!
Nee, er zit nog wel de ori schakelaar op het stuur, maar die gebruik ik om het licht aan te zetten (dat was vroeger de keuzeschakelaar voor groot of klein licht)
Het contactslotje is niet van een C320, maar ik kan daarmee enkel het contact aanzetten (heeft maar één stand)
P.S. wim V8 ik zag dat je een citroën GS bezat...mooi ik ben n.l. naast Honda-fiel ook een enorme Citrofiel...dit even terzijde!!!
Het contactslotje is niet van een C320, maar ik kan daarmee enkel het contact aanzetten (heeft maar één stand)
P.S. wim V8 ik zag dat je een citroën GS bezat...mooi ik ben n.l. naast Honda-fiel ook een enorme Citrofiel...dit even terzijde!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C320s Stottert met licht aan!
Na bijna onmogelijk rijden met licht aan, en vochtig weer, heb ik er een ANDERE condensator in gedaan!
Een oude van een PC50 (met een draadje eraan). Deze heb ik in het frame gedaan, de draadjes achter het vliegwiel (plek oude condensator)aan elkaar gebakken, en een draadje naar de PC condensator gedaan.....En heb verbetering!! Toch nog wat gesputter in hogere toeren en tegenwind, maar toch!!!
Later (als ik tijd heb) een originele erin doen, of is het schadelijk als de PC condensor erin blijft?
Een oude van een PC50 (met een draadje eraan). Deze heb ik in het frame gedaan, de draadjes achter het vliegwiel (plek oude condensator)aan elkaar gebakken, en een draadje naar de PC condensator gedaan.....En heb verbetering!! Toch nog wat gesputter in hogere toeren en tegenwind, maar toch!!!
Later (als ik tijd heb) een originele erin doen, of is het schadelijk als de PC condensor erin blijft?
-
- chaly addict
- Berichten: 18845
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C320s Stottert met licht aan!
Een condensator is een condensator. Al doe je er een van een Puch, Zuignapp of Vespa erin. Hij hoeft niet eens perse achter het vliegwiel. Als ie maar op de zwarte draad naar de bobine zit en ergens goed op de massa geschroefd. De enige verschillen in onze brommer vliegwiel-magneet-ontsteking-condenstaoren is het bevestigingspunt en de vorm.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C320s Stottert met licht aan!
Zo heb ik er nu een condensator van een Citroën 2CV (van een incompleet puntjes-setje) in het frame gedaan, en de 320 loopt als nooit tevoren. En af en toe een plofje met het licht aan.(niet zo'n ramp)NIX schreef:Een condensator is een condensator. Al doe je er een van een Puch, Zuignapp of Vespa erin. Hij hoeft niet eens perse achter het vliegwiel. Als ie maar op de zwarte draad naar de bobine zit en ergens goed op de massa geschroefd. De enige verschillen in onze brommer vliegwiel-magneet-ontsteking-condenstaoren is het bevestigingspunt en de vorm.
Heb nu nauwelijks last van tegenwind...Geweldig gewoon!!
Die originele condensor komt ooit wel een keer!!