In mijn Honda's zitten inmiddels ook al grotere sproeiers, en lopen daar warempel véél lekkerder bij ...Dus waarom niet, even iets groter proberen.
C310
Re: C310
Ik tank geen ethanol-meuk; mijn tweewielers-met-hulpmotor worden voorzien van E0 (E5 op de pomp-sticker).
Dat spul is goedverteerbaar..
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4018
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: C310
Choke een paar mm dichtzetten Beetje compenseren.
Haha.
Gr. Wim.
Haha.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: C310
Hoe kom je daar bij?
Diesel heeft minder zwavel tegenwoordig, en benzine is minder vettig...dit heeft invloed op klepsmering.
NIET op de verbranding...en heeft dan ook geen invloed op arm of rijk lopen.
De klopvastheid van benzine is over de jaren er alleen maar beter op geworden..
Bij oude motoren gooi ik af en toe een drupje of wat motorolie toe, geen problemen gehad tot nog toe.
Terug op het probleem; ik ga eens vogelen met gasnaald-stand
Laatst gewijzigd door Lacsap op 30 dec 2020 18:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4018
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: C310
Bij de Alfa Montreal, met mechanische brandstof inspuitpomp, 8 plunjers in-line, mengde ik de benzine 1:100 met synthetische 2t olie,
ook al vanwege de schrale benzine.
Gr. Wim.
ook al vanwege de schrale benzine.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C310
Gasnaald is niet voor volgas en de huidige benzine heeft gewoon minder calorische waarde dan die van 40 jaar geleden. Niet omdat ik dat bedacht heb. Heeft met diesel niets te maken, geen idee waarom je over diesel begint. Of over de klopvastheid.Lacsap schreef: ↑30 dec 2020 10:00Hoe kom je daar bij?
Diesel heeft minder zwavel tegenwoordig, en benzine is minder vettig...dit heeft invloed op klepsmering.
NIET op de verbranding...en heeft dan ook geen invloed op arm of rijk lopen.
De klopvastheid van benzine is over de jaren er alleen maar beter op geworden..
Bij oude motoren gooi ik af en toe een drupje of wat motorolie toe, geen problemen gehad tot nog toe.
Terug op het probleem; ik ga eens vogelen met gasnaald-stand
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: C310
Even ter verduidelijking NiX, want ik zoek geen ruzie..
tegenwoordig hebben bepaalde benzines een aandeel ethanol, waardoor een liter brandstof minder calorische waarde heeft.
Ethanol heeft minder calorische waarde dan benzine, dus als je ermee mengt heeft dat invloed.
Praat je over benzine zelf, dan is de kwaliteit ervan (en dus de calorische waarde) alleen maar toegenomen over de jaren.
Er zit een wezenlijk verschil tussen praten over benzine, en praten over brandstof...
Ik tank geen ethanol-houdende brandstof (Vpower, Ultimate,etc) dus heb het puur over benzine.
In 1940 was benzine gemiddeld RON70, calorische waarde 24MJ/liter.
In 1980 was benzine gemiddeld RON85, calorische waarde 28-30MJ/liter.
We zitten nu op gemiddeld RON95, calorische waarde 32-35MJ/liter.
Die info staat gewoon op het www...
tegenwoordig hebben bepaalde benzines een aandeel ethanol, waardoor een liter brandstof minder calorische waarde heeft.
Ethanol heeft minder calorische waarde dan benzine, dus als je ermee mengt heeft dat invloed.
Praat je over benzine zelf, dan is de kwaliteit ervan (en dus de calorische waarde) alleen maar toegenomen over de jaren.
Er zit een wezenlijk verschil tussen praten over benzine, en praten over brandstof...
Ik tank geen ethanol-houdende brandstof (Vpower, Ultimate,etc) dus heb het puur over benzine.
In 1940 was benzine gemiddeld RON70, calorische waarde 24MJ/liter.
In 1980 was benzine gemiddeld RON85, calorische waarde 28-30MJ/liter.
We zitten nu op gemiddeld RON95, calorische waarde 32-35MJ/liter.
Die info staat gewoon op het www...
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C310
Weet je, piel lekker aan met je gasnaald. Maar stel geen vragen als het antwoord je niet bevalt. Hele kontverhaal over klopvastheid heeft geen moer met schrale benzine te maken. En in 80 tankte je super of normaal. 92 of 98, heel soms 96. Tot loodvrij 95 kwam om katalysatoren heel te houden en super 98 met loodvervanger om oude motortjes met zachte klepzittingen heel te houden. Ik heb het nergens over alcohol gehad, dat haal je er allemaal zelf bij. In de jaren 60 en 70 kon je met kleinere sproeiers af dan nu. Ook als je super ( zonder alcohol) tankt. Maar zoals ik al zei, kloot lekker aan met je gasnaald. Succes!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: C310
Wow...
Nergens stel ik een vraag?!
Laten we er over ophouden; jij krijgt gelijk..
Ik heb de carburateur schoongemaakt en de gasnaald een tandje verhangen.
Nog niks getest; het is nu te koud en te zout.
Ik moet nog even met de kilometerteller bezig; het ding komt de hele tijd uit de nacelle omhoog, dus mogelijk zit de klemveer los of verkeerd.
Nergens stel ik een vraag?!
Laten we er over ophouden; jij krijgt gelijk..
Ik heb de carburateur schoongemaakt en de gasnaald een tandje verhangen.
Nog niks getest; het is nu te koud en te zout.
Ik moet nog even met de kilometerteller bezig; het ding komt de hele tijd uit de nacelle omhoog, dus mogelijk zit de klemveer los of verkeerd.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: C310
Weer een vraagLacsap schreef: ↑01 mar 2020 16:22 Ik heb de originele hoofdsproeier van de C310 (#58) gisteren vervangen voor een #62.
Dat scheelt, zo bleek vandaag, ongeveer 3-5 km/u.
Nu is 58-60 haalbaar...zèlfs met mij à 85kg erop.
Heeft een C310 ook een ring in de uitlaat gelast zoals een CB of sommige C's dat ook hebben, waardoor ze geknepen worden?
Try and die techniek....... love it.