C310
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C310
Sjongejonge, hou toch op mensen. Als dat ding 3 keutels te hard loopt op de teller, dan kakt ie op de rollen helemaal in. Zou de eerste a zijn die een wok kreeg. Nou ophouden met zeuren en gas met dat hok.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: C310
Het is me gelukt het frontje cq koplamp huis van de C310 te repareren, want vind maar eens een ander exemplaar...drama..
Met een slijpsteen ongeveer een millimeter van de bovenkant van de gasschuif af kunnen halen, is mooi zo.
Er klonk laatst wat geratel bij gaslos...en denkend aan Cok's woorden in een bekend Bromfiets magazine dacht ik meteen aan een versleten bigend, maar het bleek gelukkig te strakke klepspeling te zijn...pfff.
Ding doet het prima, ben de enige in mijn woonplaats met dit type (wel Dax, Ctjes, Chinees etc).
Met een slijpsteen ongeveer een millimeter van de bovenkant van de gasschuif af kunnen halen, is mooi zo.
Er klonk laatst wat geratel bij gaslos...en denkend aan Cok's woorden in een bekend Bromfiets magazine dacht ik meteen aan een versleten bigend, maar het bleek gelukkig te strakke klepspeling te zijn...pfff.
Ding doet het prima, ben de enige in mijn woonplaats met dit type (wel Dax, Ctjes, Chinees etc).
Re: C310
vliegwielkap eraf halen, en korte bewegingen naar links en rechts aan het vliegwiel maken. Als het erg als tikken aanvoelt en een soort vrije slag in het vliegwiel zit zonder echt weerstand (van de zuiger die hoort mee te bewegen), is dat de speling op je big end, of evt. een losse koppeling, maar dat laatste voelt meer alsof er nog een soort naschok komt van je beweging aan het vliegwiel. De koppeling krijgt wat kracht mee in de richting waarop je draait en dat voel je als een schokje.
Succes!
Dennis
Succes!
Dennis
''UNOX MAN''
Re: C310
Ik vind het ook zo knap dat 'iedereen' zegt dat de C310 met vastgezet vliegwiel de 60 km/u haalt...
De mijne doet net 50...
Geen meetbaar olieverbruik, originele carburateur.
Denk dat het blok maar een keer los moet.
De mijne doet net 50...
Geen meetbaar olieverbruik, originele carburateur.
Denk dat het blok maar een keer los moet.
Re: C310
Zo...dát scheelt..
Origineel voor een C310 is 13-36..bij mij was dat 15-36?
Nu zit ik ertussen in, en dat merk je..
Even een fotootje van het duo;
Rechts de C310s, in het midden de PC-A en links een Tomos 3L
Origineel voor een C310 is 13-36..bij mij was dat 15-36?
Nu zit ik ertussen in, en dat merk je..
Even een fotootje van het duo;
Rechts de C310s, in het midden de PC-A en links een Tomos 3L
Re: C310
De laatste tijd gebruik ik de C soms voor woon-werk.
Ik ben docent en leerlingen met modern materiaal (lees; blèrscootertjes) kijken een beetje meewarig naar m'n stalen ros.
Hun blikken houden het tussen 'grappig ding' en 'hopeloos'....zal het laatste wel zijn..
Toch vinden ze het geluid en techniek interessant, velen hebben nog nooit een viertakt brommer gezien.
Eentje heb ik al over de brug; hij heeft een CD aangeschaft..
Nu de rest nog...
Ik ben docent en leerlingen met modern materiaal (lees; blèrscootertjes) kijken een beetje meewarig naar m'n stalen ros.
Hun blikken houden het tussen 'grappig ding' en 'hopeloos'....zal het laatste wel zijn..
Toch vinden ze het geluid en techniek interessant, velen hebben nog nooit een viertakt brommer gezien.
Eentje heb ik al over de brug; hij heeft een CD aangeschaft..
Nu de rest nog...