Pagina 2 van 6

Re: C310

Geplaatst: 01 sep 2019 07:43
door Lacsap
Poep...

Re: C310

Geplaatst: 01 sep 2019 20:24
door nielspbr
Mag zo zijn, maar helaas mag jij met een wok op zak met je brommer langs de rdw om je kenteken weer terug te krijgen.

Re: C310

Geplaatst: 02 sep 2019 14:19
door NIX
Sjongejonge, hou toch op mensen. Als dat ding 3 keutels te hard loopt op de teller, dan kakt ie op de rollen helemaal in. Zou de eerste a zijn die een wok kreeg. Nou ophouden met zeuren en gas met dat hok.

Re: C310

Geplaatst: 16 sep 2019 18:14
door Lacsap
Het is me gelukt het frontje cq koplamp huis van de C310 te repareren, want vind maar eens een ander exemplaar...drama..
Met een slijpsteen ongeveer een millimeter van de bovenkant van de gasschuif af kunnen halen, is mooi zo.
Er klonk laatst wat geratel bij gaslos...en denkend aan Cok's woorden in een bekend Bromfiets magazine dacht ik meteen aan een versleten bigend, maar het bleek gelukkig te strakke klepspeling te zijn...pfff.
Ding doet het prima, ben de enige in mijn woonplaats met dit type (wel Dax, Ctjes, Chinees etc).

Re: C310

Geplaatst: 26 okt 2019 19:55
door Lacsap
Mmmm..ik ben er niet gerust op; het geratel is er nog steeds..
Is dit inderdaad een voorbode van een bigend dat aan het hemelen is?
Hoe kan ik dit met zekerheid uitsluiten?

Re: C310

Geplaatst: 26 okt 2019 22:50
door gonzo
Doorrijden en wachten op de big bang....... Tering, teveel gouden anker whiskey infused gehad....... whoei.

Re: C310

Geplaatst: 30 okt 2019 00:26
door Dennis
vliegwielkap eraf halen, en korte bewegingen naar links en rechts aan het vliegwiel maken. Als het erg als tikken aanvoelt en een soort vrije slag in het vliegwiel zit zonder echt weerstand (van de zuiger die hoort mee te bewegen), is dat de speling op je big end, of evt. een losse koppeling, maar dat laatste voelt meer alsof er nog een soort naschok komt van je beweging aan het vliegwiel. De koppeling krijgt wat kracht mee in de richting waarop je draait en dat voel je als een schokje.

Succes!
Dennis

Re: C310

Geplaatst: 02 nov 2019 14:35
door Lacsap
Ik vind het ook zo knap dat 'iedereen' zegt dat de C310 met vastgezet vliegwiel de 60 km/u haalt...
De mijne doet net 50...
Geen meetbaar olieverbruik, originele carburateur.
Denk dat het blok maar een keer los moet.

Re: C310

Geplaatst: 02 nov 2019 18:51
door Dennis
C110 zuiger erin als je de boel netjes hebt, dan heb je meer compressie en meer kans op 60km/h

Re: C310

Geplaatst: 02 nov 2019 20:24
door gonzo
Lacsap schreef: 02 nov 2019 14:35 Ik vind het ook zo knap dat 'iedereen' zegt dat de C310 met vastgezet vliegwiel de 60 km/u haalt...
De mijne doet net 50...
Geen meetbaar olieverbruik, originele carburateur.
Denk dat het blok maar een keer los moet.
Tsja...... in de zundappwereld noemen ze dat haagse telláhs. Bij ons noemen ze dat zwets........

Re: C310

Geplaatst: 17 nov 2019 14:41
door Lacsap
Ik zal voor eens een tandje kleiner monteren; voor mijn gevoel trekt het beestje in 3 zijn toeren niet..
Maw; in 2 kan ik haar verder doorhalen dan in drie.

Re: C310

Geplaatst: 23 nov 2019 14:18
door Lacsap
Zo...dát scheelt..
Origineel voor een C310 is 13-36..bij mij was dat 15-36?
Nu zit ik ertussen in, en dat merk je..

Even een fotootje van het duo;

Rechts de C310s, in het midden de PC-A en links een Tomos 3L

Afbeelding

Re: C310

Geplaatst: 12 jan 2020 12:08
door Lacsap
De laatste tijd gebruik ik de C soms voor woon-werk.
Ik ben docent en leerlingen met modern materiaal (lees; blèrscootertjes) kijken een beetje meewarig naar m'n stalen ros.
Hun blikken houden het tussen 'grappig ding' en 'hopeloos'....zal het laatste wel zijn..
Toch vinden ze het geluid en techniek interessant, velen hebben nog nooit een viertakt brommer gezien.
Eentje heb ik al over de brug; hij heeft een CD aangeschaft..


Nu de rest nog...

Re: C310

Geplaatst: 12 jan 2020 21:51
door iclaudius
Het oudere spul Was goed, en Blijft goed! Wél netjes onderhouden, maar dat zit wel goed bij je, zo te zien!!

Re: C310

Geplaatst: 12 jan 2020 22:21
door nielspbr
Wacht maar af tot je met die pc naar school gaat.