Keihin carburateur 32C1

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Plaats reactie
PeterV
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2022 19:23
Bezit: Honda C310A

Keihin carburateur 32C1

Bericht door PeterV »

Goedeavond allemaal,

Mijn naam is Peter Voets, nieuw hier op het forum en nieuw in viertaktland (alhoewel ik wel een aantal jaar een Honda CB500F uit '76 heb gereden).

Bij mijn ouders lag al jaren (zo'n 25 jaar denk ik) een Honda C310A op zolder. Deze wil ik graag rijdend gaan maken. Het blok ligt deels uit elkaar en alle frame-onderdelen zijn ook los. Op dit moment ben ik aan de hand van de onderdelenlijsten aan het inventariseren hoe compleet alles is, en wat ik evt mis om 'm in elkaar te kunnen zetten.

Bij deze inventarisatie kwam ik twee carburateurs tegen: een Keihin DPS13 die volgens mij bij het A-blok hoort en een Keihin 32C1. Klopt het dat die laatste carburateur van een C320 TS50 is? Ik kan weinig vinden over dit model. Zijn ze wellicht weinig gemaakt of slechts kort in productie geweest?

Helaas blijkt de schroefkop van de hoofdsproeier van de DPS13 gebroken. Ook bleek er in geboord. De sproeier zit erg vast. Ik heb 'm ingespoten met kruipolie en wil morgen kijken of ik dmv heel voorzichtig een torx bitje erin te tikken de kapotte sproeier alsnog eruit kan draaien. Weet iemand wellicht een andere of betere manier?

Hopelijk heeft iemand informatie. Alvast hartelijk dank voor jullie moeite. Ik zal foto's toevoegen van de carburateur:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1906
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keihin carburateur 32C1

Bericht door lil »

deze is volgens mij van de A-motor, die van een c320 ziet er anders uit, of het moet er van eentje zijn met ook een A-motor, die zijn er geloof ik wel, maar mijnes had een S-motor.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Keihin carburateur 32C1

Bericht door Dennis »

Dit is een honda S model carburateur. C310S C320S TS50 TS50dx TT50 allemaal uitgevoerd met dit model. Paar detail verschillen in 310 en 320, vooral de choke hendel vorm. Verder uitwisselbaar.

Wat je nodig hebt is een valstroomcarburateur, de dps13 is een correcte. Als die van jou stuk is en niet te repareren, heb ik nog wel alle onderdelen liggen of indien gewenst een complete carburateur.

Groeten
Dennis
''UNOX MAN''

PeterV
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2022 19:23
Bezit: Honda C310A

Re: Keihin carburateur 32C1

Bericht door PeterV »

Dank jullie wel voor de reacties! Het is me inmiddels gelukt om voorzichtig de afgebroken sproeier uit die valstroomcarburateur te verwijderen. Verder lijkt 'ie nu compleet, al zijn de pakkingen wel verdroogd inmiddels.

@Dennis: goed om te horen dat je nog onderdelen hebt. Mocht ik ze nodig hebben maak ik graag gebruik van je aanbod!

Ben benieuwd of ik alles lopend krijg. Wordt vervolgd!

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keihin carburateur 32C1

Bericht door wim V8 »

Pakkingen staan hier voor de "A" carburateur.

https://4taktwinkel.nl/website/index.ph ... ad38cba99a


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

PeterV
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2022 19:23
Bezit: Honda C310A

Re: Keihin carburateur 32C1

Bericht door PeterV »

Dank Wim, ik zie er ook losse carterpakkingen staan, dat is mooi, want ik heb wel wat pakkingen, maar nog niet alles compleet.

Plaats reactie