Hallo
Past een C110 zuiger in een C100 blok met bijpassende gietijzeren kop?
Ik zou graag m,n C100 iet meer pit laten verkrijgen alleen heb ik schrik dat de verbrandingskamer misschien iets andere vorm heeft dan een C110 kop?
Ik vraag het omdat ik ooit een experiment deed met een C115 zuiger(54cc) op een C110 kop en dit paste toen niet kant en klaar ...
Blijkbaar heeft een C115 kop een iets grotere verbrandingsruimte of een schuine rand er dan toch in
Maar nu terug naar het C110 zuigerverhaal op de C100 motor
Mvg Steve
C110 ZUIGER IN C100 BLOK
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:27
- Bezit: drie rood witte, een rode, een blauwe, een zwarte, een blauw grijze
- Locatie: anywhere
c110 staal en alu koppen
c320 en c310 alu en stalen koppen
allemaal identiek, c320 en c310 koppen zijn net iets anders qua koelribben.
Verbrandingskamer maakt geen verschil. Wel zijn de kleppen van de c310 en c320 groter dan die van de c110.
Je kan zo`n kop herkennen aan een aluminium verbinding tussen de koelribben aan de buitenkant.
Had je soms zo`n kopje destijds op die C115 zuiger geprobeerd?
Want dan zouden in theorie de kleppen kunnen hebben geraakt.
c320 en c310 alu en stalen koppen
allemaal identiek, c320 en c310 koppen zijn net iets anders qua koelribben.
Verbrandingskamer maakt geen verschil. Wel zijn de kleppen van de c310 en c320 groter dan die van de c110.
Je kan zo`n kop herkennen aan een aluminium verbinding tussen de koelribben aan de buitenkant.
Had je soms zo`n kopje destijds op die C115 zuiger geprobeerd?
Want dan zouden in theorie de kleppen kunnen hebben geraakt.
If you can pick me up, then please make your car stop!
Hitching is cool!!!
Hitching is cool!!!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Normaal hoort op een C110 een alu kop of anders hebben ze zitten veranderen in de loop der jaren vrees ik
Ivm C115 zuiger experiment heb ik toen de zuiger moeten laten afdraaien net zoals een 72 zuiger op een 6V OT50 Kop bij de SS blokken
maar dit blok reed beneden verwachting en had niet de compressie die ik hoopte te verkrijgen
Ik heb nog een C115 zuiger en wacht dan ook tot dat ik eens een echte C115 kop vindt om die dan te monteren
Ik denk en ben bijna zeker dat een C115 kop een schuine rand heeft zodat die C115 zuiger dan perfect past
Ivm grotere kleppen op een C320S alu kop dan een C110 kop denk ik dat er weinig verschil in zit Sander
Ivm C115 zuiger experiment heb ik toen de zuiger moeten laten afdraaien net zoals een 72 zuiger op een 6V OT50 Kop bij de SS blokken
maar dit blok reed beneden verwachting en had niet de compressie die ik hoopte te verkrijgen
Ik heb nog een C115 zuiger en wacht dan ook tot dat ik eens een echte C115 kop vindt om die dan te monteren
Ik denk en ben bijna zeker dat een C115 kop een schuine rand heeft zodat die C115 zuiger dan perfect past
Ivm grotere kleppen op een C320S alu kop dan een C110 kop denk ik dat er weinig verschil in zit Sander
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:27
- Bezit: drie rood witte, een rode, een blauwe, een zwarte, een blauw grijze
- Locatie: anywhere
Vreemd dat je die C115 zuiger hebt moeten afdraaien.
Ik heb hier 2 nos zuigers liggen, een van c110 en een van c115
Zijn beiden even hoog
De c110 inhammen voor de kleppen zijn net ietsje groter
De c115 zuiger loopt schuiner aan de zijkanten van de bovenkant dwz heeft iets minder vulling maar nu ik erover denk, de c115 zuiger is ook net ietsje groter dus dat moet eigenlijk wel.
Het zit nog niet gemonteerd dus ik kan even niets zeggen over of het raakt.
Ik heb hier 2 nos zuigers liggen, een van c110 en een van c115
Zijn beiden even hoog
De c110 inhammen voor de kleppen zijn net ietsje groter
De c115 zuiger loopt schuiner aan de zijkanten van de bovenkant dwz heeft iets minder vulling maar nu ik erover denk, de c115 zuiger is ook net ietsje groter dus dat moet eigenlijk wel.
Het zit nog niet gemonteerd dus ik kan even niets zeggen over of het raakt.
If you can pick me up, then please make your car stop!
Hitching is cool!!!
Hitching is cool!!!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Bij mij ging het niet zonder afdraaien een C115 zuiger op een C110 kop dus je zal moeten afdraaien of een C115 kop vindenhondasander schreef:Vreemd dat je die C115 zuiger hebt moeten afdraaien.
Ik heb hier 2 nos zuigers liggen, een van c110 en een van c115
Zijn beiden even hoog
De c110 inhammen voor de kleppen zijn net ietsje groter
De c115 zuiger loopt schuiner aan de zijkanten van de bovenkant dwz heeft iets minder vulling maar nu ik erover denk, de c115 zuiger is ook net ietsje groter dus dat moet eigenlijk wel.
Het zit nog niet gemonteerd dus ik kan even niets zeggen over of het raakt.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:27
- Bezit: drie rood witte, een rode, een blauwe, een zwarte, een blauw grijze
- Locatie: anywhere
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Ik denk dat die schuine rand wel moet uit te frezen zijn professioneel in de kop zodat de C115 zuiger perfect zijn werk kan doenhondasander schreef:ik heb nu het leuke probleem: standaard c110 / c20 cilinder past niet...
kraak is 2mm te breed voor het blok.
ofwel ik moet toch de originele cilinder gaan laten honen.
leuk zo`n Sportscub
Ik heb hier een origineele C105 kop waar ik goed kan afkijken hoe schuin de rand gaat in de kop
Hopelijk is de C105 kop dezelvde als de C115 kop qua verbrandingskamer en schuine rand want een C105 zit met een iets minder hoge zuiger (zelvde als C100 en C110 zuiger verhaal)