Verkooptoppik

Hier staan opmerkingen over het forum zoals updates en aanpassingen.
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Bericht door honda sleutelaar »

irmin schreef:Wat is nu eigenlijk het probleem in de verkoophoek? Als ik een brommer aanbied voor 1000 euro en iemand begint erover te miepen dat het ding te duur is ofzo, dan mag dat toch? Zeker als er dan ook nog eens bij aangegeven wordt waarom. Niemand is verplicht het ding te kopen of te verkopen of wat dan ook. Het lijkt wel alsof mensen geen incasseringsvermogen hebben. Het is maar brommerspul hoor. Als je dan al gaat lopen janken als een klein kind, omdat iemand iets zegt wat jou net niet helemaal aanstaat.......
Maargoed
Ik realiseer me dat ik ook wel eens een lastige vraag stel in het verkooptopic en dat aanbieders dat dan misschien niet leuk vinden. Maar als dit leidt tot betere beschrijving van het aangebodene en meer informatie, dan heb je achteraf na de verkoop minder kans op scheve gezichten omdat de koper beter geïnformeerd is.

En daarbij... als iemand werkelijk interesse heeft in iets dat aangeboden is dan laat-ie zich heus niet tegenhouden door een stel overkritische zeikerds (zoals ik soms), mag ik hopen :D .

Mensen moeten zich niet persoonlijk aangevallen voelen als er iets over een stuk mechanica gezegd wordt, of een vraag wordt gesteld.
mooi gesproken.

maar ik vraag me af of de topic opener dit topic geopend heeft omdat, er teveel kritiek in de advertenties staat. dit kan ik namelijk uit het gehele gedeelte hierboven er niet uit halen
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

Eric schreef:
honda sleutelaar schreef:
irmin schreef:Wat is nu eigenlijk het probleem in de verkoophoek? Als ik een brommer aanbied voor 1000 euro en iemand begint erover te miepen dat het ding te duur is ofzo, dan mag dat toch? Zeker als er dan ook nog eens bij aangegeven wordt waarom. Niemand is verplicht het ding te kopen of te verkopen of wat dan ook. Het lijkt wel alsof mensen geen incasseringsvermogen hebben. Het is maar brommerspul hoor. Als je dan al gaat lopen janken als een klein kind, omdat iemand iets zegt wat jou net niet helemaal aanstaat.......
Maargoed
Ik realiseer me dat ik ook wel eens een lastige vraag stel in het verkooptopic en dat aanbieders dat dan misschien niet leuk vinden. Maar als dit leidt tot betere beschrijving van het aangebodene en meer informatie, dan heb je achteraf na de verkoop minder kans op scheve gezichten omdat de koper beter geïnformeerd is.

En daarbij... als iemand werkelijk interesse heeft in iets dat aangeboden is dan laat-ie zich heus niet tegenhouden door een stel overkritische zeikerds (zoals ik soms), mag ik hopen :D .

Mensen moeten zich niet persoonlijk aangevallen voelen als er iets over een stuk mechanica gezegd wordt, of een vraag wordt gesteld.
mooi gesproken.

maar ik vraag me af of de topic opener dit topic geopend heeft omdat, er teveel kritiek in de advertenties staat. dit kan ik namelijk uit het gehele gedeelte hierboven er niet uit halen
Kritiek in een verkoop toppik van mij? Tot nu toe niks ernstigs gezien. Als er al gezeurd word dan reageer ik daar toch niet op.
Maar er wordt zo nu en dan toch redelijk onnuttig gepost heb ik het idee.
Irmin in jou verhaal zit een waarheid... maar hoe vaak is er wel niet iemand met weinig verstand van de bepaalde zaak, die toch een opmerking maakt van te duur ofiets...

Dit kan een mogelijke geintresseerde afschrikken, omdat ie leest te duur, wat helemaal niet het geval hoeft te zijn...

En ceker op dit board, iets duurs verkopen valt hier niet mee...

Dat is iritant...

maar het heeft ook een keer zijde, zoals ik laatst een singa tank boven op een hm doos gelegd hier te koop zag staan voor een hogere prijs als gloednieuw... dan vind ik dat hier een opmerking over gemaakt mag worden... is misschien wel zo handig voor niet wetende forum genoten...

Want zoals uit het topic van ene vinnieee met skyteam cross geval..wel blijkt kan zo iemand er(misschien) helemaal niks om schelen dat ie iets verkoopt voor een hogere prijs als nieuw...
Dit vind ik dan weer een slechte zaak en dan is het handig als iemand er wat van zegt...

zolang het maar geen ongegrond gezeur is.....
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

niek is ik schreef: zolang het maar geen ongegrond gezeur is.....
en dit is nou juist vaak wel het geval.
:wink:

Als admin heb je tenminste het meest last van:
te vaak 'uppen' en nutteloze reacties.

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

De verwijdering van NielsPBR heeft wel OVERDUIDELIJK het probleem van de vastgelopen topics weergegeven. De verwijdering wordt overal goed doorgevoerd MAAAAAAAAAAAR het toppic denkt dat de reactie er nog in staan. zet gewoon de functie uit dat mensen berichten kunnen verwijderen, staat er iets raars, edit het dan gewoon!
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Plaats reactie