[26-06-2011] Hondadag 2011

Bespreek hier het tofste evenement van het jaar. De HondaDag 2011. Georganiseerd door de Honda 4-takt oldtimer bromfietsen Vereniging Nederland.
jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door jeroenhonda »

tja, 17,50.. Waar praten we over

Roxanne
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1133
Lid geworden op: 21 mei 2008 17:27
Bezit: Honda c50.
Locatie: Hazerswoude Rijndijk

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Roxanne »

jeroenhonda schreef:tja, 17,50.. Waar praten we over
Als je gaat kijken wat je voor een lidmaatschap bij andere verenigingen kwijt bent dan denk ik dan is de HVN nog goedkoop. Noem maar even wat bij de Reuma vereniging betaal je 46,00 euro voor een jaar lidmaatschap.
Tuut tuut ik ben het Ctje van Rox.

Gewoon Tania
4T-MSB addict
Berichten: 856
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Gewoon Tania »

ja, maar daar krijg je ook reuma voor!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Jurrien »

Gewoon Tania schreef:en je bent tijdens de rit toch ook verzekerd via de HVN, mocht er iets gebeuren?
Dat hoorde ik vroeger ook vaak, maar volgens mij is dat een fabeltje. We hebben maar 1 verzekering lopen en dat is een WA-verzekering, ik neem aan dat wij als bestuur daarmee ingedekt zijn tegen rare acties van leden. Maar als deelnemend individu aan de Hondadag ben je volgens mij niet extra verzekerd ofzo. Maargoed, daar heb je dan ook gewoon je eigen brommer-WA-verzekering voor.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door nitelife »

Gewoon Tania schreef:ja, maar daar krijg je ook reuma voor!
Tering :lol:
TWD for life!

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door nitelife »

Ow, ik vond het trouwens een toffe hondadag! Ik mocht zelfs nog even bermsleutelen voordat ik naar huis reed. Mijn brommer zat vlak na de start van de toertocht vast in de 2de versnelling. We gingen gelukkig niet harder dan 30, dus ik kon het prima bij houden in zijn 2. Voordat we naar huis reden even mijn klavertje vast gezet.
TWD for life!

Gewoon Tania
4T-MSB addict
Berichten: 856
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Gewoon Tania »

Jurrien schreef:
Gewoon Tania schreef:en je bent tijdens de rit toch ook verzekerd via de HVN, mocht er iets gebeuren?
Dat hoorde ik vroeger ook vaak, maar volgens mij is dat een fabeltje. We hebben maar 1 verzekering lopen en dat is een WA-verzekering, ik neem aan dat wij als bestuur daarmee ingedekt zijn tegen rare acties van leden. Maar als deelnemend individu aan de Hondadag ben je volgens mij niet extra verzekerd ofzo. Maargoed, daar heb je dan ook gewoon je eigen brommer-WA-verzekering voor.

ik denk meer de gedachte erachter; mocht er een eigenwijze droeftoeter van rechts komen (die volgens de eigenlijke regels voorrang zou hebben) toch langs de begeleiders rijden en zo iemand van zn brommer zou tikken. Dat je dan als lid ingedekt bent in het evenement met vergunning, en als geen lid dat je er volgens de regels niets te zoeken zou hebben.

ofheppikdatmis?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door NIX »

Ik denk dat het gewoon een mooie verzekeringskwestie is tussen de aanrijder en aangeredene waarbij de hoofdvraag is in hoeverre de aanwijzingen van de begeleider opgevolgd horen te worden en wat hun werkelijke bevoegdheid is. Het beste heb je naast je WA ook een aansprakelijkheidsverzekering, anders heb je in de meeste gevallen gewoon pech. Verzekeringen doen handjeklap en bij enige twijfel is de minst verzekerde of goedkoopste partij schuldig. Ik zal wel tegengesproken worden, maar dat waar het in de praktijk op neerkomt.

Overigens: 100% zekerheid heb je nooit. En wie vooraf zekerheid wil hebben over het verloop van een rit, blijft beter thuis of organiseert niets meer. Een ritje rijden betekent een zeker risico nemen en er zijn nou eenmaal gekken op de weg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gewoon Tania
4T-MSB addict
Berichten: 856
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Gewoon Tania »

ik denk, omdat alles zo officieel aangevraagd moet worden + de begeleiders een cursus hebben moeten volgen, dat je best wel in je recht staat als lid van de rit :D

Maar tuurlijk verzekeraars spelen wel vaker een smerig spelletje, en mijn ervaring is vooral dat ze hun poot stijf houden.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door RobHonda »

nitelife schreef:Ow, ik vond het trouwens een toffe hondadag! Ik mocht zelfs nog even bermsleutelen voordat ik naar huis reed. Mijn brommer zat vlak na de start van de toertocht vast in de 2de versnelling. We gingen gelukkig niet harder dan 30, dus ik kon het prima bij houden in zijn 2. Voordat we naar huis reden even mijn klavertje vast gezet.
Nu nuchter/goed gedaan?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door nitelife »

:D
TWD for life!

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door chaly-dude »

Voor mij was het alweer 2 jaar geleden dat ik bij een HondaDag was geweest, dus ik weet niet hoe het vorig jaar was.
Maar dit was ten eerste en prima terrein, op een industriegebied op zondag ben je niemand tot last. De rit was ook prachtig, mooie afwisselende route, soms alleen wat smalle wegen. Alles werd strak geregeld door de motorbegeleiders, puik werk. Daarbij vond ik het ook leuk en goed om te zien dat er wat meer winkels aanwezig waren, wij zijn toch een beetje hun toekomst dus het is goed dat zij zichzelf eens presenteren. Natuurlijk was het ook mooi dat er 2 gratis bandjes werden weggegeven, leuk gebaar.

Voor de mensen die meerijden zonder lid te worden, ronduit zielig. Een strak georganiseerde rit als deze is minstens 15 euro waard en met de 4 (zijn er 4 toch?) magazines erbij is het dik 17.50 waard. Als het mensen zijn die op een fiets van minimaal 3000 euro rijden, is het gewoon hypocriet om niet lid te worden. Over wat Patrick zei 'dat iemand 3 jaar in 't bestuur had gezeten en ook niet wou betalen' daar is misschien wel iets voor te zeggen om dan geen lid te hoeven worden, maar dat moet dan misschien eens bij de ALV besproken worden.

Ik vind trouwens ook: Als je wat te klagen hebt op de HondaVerenigingNederland, wordt dan vrijwilliger en maak het beter. Want ik vind het 'als ik een brommer tot mijn beschikking heb ;)' altijd een ontzettend leuke dag!

Thumper
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 mei 2011 12:35
Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Thumper »

Denk dat de hvn er evengoed aardig wat leden bij heeft gekregen.
Is idd niet veeld, en je hoeft zelf niets te doen !
Organiseren van "iets" is best wel een gedoe.

Bij vertrek van de rit werd er trouwens gelukkig ook ff een magafoon bij m'n uitlaat gehouden.
kwam evengoed echter nog niet boven de meeste uit :roll:

Gewoon Tania
4T-MSB addict
Berichten: 856
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door Gewoon Tania »

chaly-dude schreef: Voor de mensen die meerijden zonder lid te worden, ronduit zielig. Een strak georganiseerde rit als deze is minstens 15 euro waard en met de 4 (zijn er 4 toch?) magazines erbij is het dik 17.50 waard. Als het mensen zijn die op een fiets van minimaal 3000 euro rijden, is het gewoon hypocriet om niet lid te worden. Over wat Patrick zei 'dat iemand 3 jaar in 't bestuur had gezeten en ook niet wou betalen' daar is misschien wel iets voor te zeggen om dan geen lid te hoeven worden, maar dat moet dan misschien eens bij de ALV besproken worden.

Ik vind trouwens ook: Als je wat te klagen hebt op de HondaVerenigingNederland, wordt dan vrijwilliger en maak het beter. Want ik vind het 'als ik een brommer tot mijn beschikking heb ;)' altijd een ontzettend leuke dag!
als je in het bestuur hebt gezeten, moet je al helemaal weten hoe belangrijk het is om (betalende) leden te hebben...

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [26-06-2011] Hondadag 2011

Bericht door NIX »

chaly-dude schreef:Over wat Patrick zei 'dat iemand 3 jaar in 't bestuur had gezeten en ook niet wou betalen' daar is misschien wel iets voor te zeggen om dan geen lid te hoeven worden, maar dat moet dan misschien eens bij de ALV besproken worden.
Een bestuurlid krijgt in de regel een erelidmaatschap voor de periode dat hij bestuurder was. Is allang besloten en waarom opnieuw oprakelen. Bovendien heeft iedereen een geldige reden om zijn lidmaatschap niet te hoeven betalen. Wil je meedoen, moet je betalen. Klaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie