HDD gezwets

Bespreek hier het tofste evenement van het jaar. De HondaDag 2012. Georganiseerd door de Honda 4-takt oldtimer bromfietsen Vereniging Nederland.
KiP
postslet
Berichten: 2419
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: HDD gezwets

Bericht door KiP »

meteorologische klinkt als ruimte wat weer klinkt als baan om de aarde
hopa zoomers tussen de vlinder carburateurs
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: HDD gezwets

Bericht door nielspbr »

KiP schreef:meteorologische klinkt als ruimte wat weer klinkt als baan om de aarde
hopa zoomers tussen de vlinder carburateurs
Je wil hiermee toch niet zeggen dat een zoomer een mannenbrommer is, net zo'n mannenbrommer als een sjalie.

KiP
postslet
Berichten: 2419
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: HDD gezwets

Bericht door KiP »

nee dat wil ik inderdaad niet nee
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: HDD gezwets

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:
KiP schreef:meteorologische klinkt als ruimte wat weer klinkt als baan om de aarde
hopa zoomers tussen de vlinder carburateurs
Je wil hiermee toch niet zeggen dat een zoomer een mannenbrommer is, net zo'n mannenbrommer als een sjalie.
jup weg er mee :lol:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: HDD gezwets

Bericht door RobHonda »

Hee Pablo, woon jij toevallig in Utrecht?
Ik zie die blauwe Zoomer uit jou avatar volgens mij altijd staan als ik naar de vergadering loop vlakbij de Dom.

Waar ik verder eigenlijk wel erg benieuwd naar ben:
Ik heb wel eens topics gelezen op het Zoomerforum waar de HVN echt werd gehaat omdat we Zoomerrijders zouden buitensluiten enzo.
Ik was benieuwd of na zon dagje Hondadag die mening is bevestigd.

De HVN is een oldtimerclubje, dat staat vast maar ik zelf nooit het idee gehad dat mensen echt buitengesloten zijn ook 2takt-rijders niet. (ja oke voor mij tijd waarschijnlijk wel) Ik was nogal verbaasd over de felle reacties op het Zoomerforum van leden die naar mijn idee nog nooit bij de HVN een rit hadden meegereden. Vandaar dat ik er wel benieuwd naar was.

Thumper
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 mei 2011 12:35
Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio

Re: HDD gezwets

Bericht door Thumper »

Volgens mij zit er zat jong spul bij de hvn.

DAX6
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 dec 2009 16:52

Re: HDD gezwets

Bericht door DAX6 »

butt head schreef:
Pablo schreef:Ik zelf rij 1:40 maar heb van andere gehoord dat ze 1:45 halen, ik ga dit binnenkort ook fine-tunen met een wideband lambdasonde en een sensor interface :)
wat een zuip schuiten zijn die zoomers zeg.

mijn zb uit '88 doet bij volgas nog 1 op 50 8-)
appel en peren vergelijken is niet zo moeilijk. Ik doe er nog een schepje bovenop.
Met de SMC heb ik 1:57.5 gereden in de winter onder zeer barre omstandigheden, met een P50,40km p/u 1:85 en met mijn Honda sevenfifty, 120km/uur 1:31.
Automaten(nieuwe natuurlijk) zijn nu eenmaal dorstiger dan versnellers met ketting.
Je moet hem vergelijken met Vespa en bv Kymco, dan komt de Zoomer er niet slecht vanaf, ik rijd 1:48 ,59km/uur, lange afstanden.
Alles hangt vaak van de bestuurder, afstanden,banden,weer, enz. af.
:lol: :lol:

Pablo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 jun 2012 13:31
Bezit: Mijn vlaggenship NPS50
Locatie: Utrecht

Re: HDD gezwets

Bericht door Pablo »

RobHonda schreef:Hee Pablo, woon jij toevallig in Utrecht?
Ik zie die blauwe Zoomer uit jou avatar volgens mij altijd staan als ik naar de vergadering loop vlakbij de Dom.

Waar ik verder eigenlijk wel erg benieuwd naar ben:
Ik heb wel eens topics gelezen op het Zoomerforum waar de HVN echt werd gehaat omdat we Zoomerrijders zouden buitensluiten enzo.
Ik was benieuwd of na zon dagje Hondadag die mening is bevestigd.

De HVN is een oldtimerclubje, dat staat vast maar ik zelf nooit het idee gehad dat mensen echt buitengesloten zijn ook 2takt-rijders niet. (ja oke voor mij tijd waarschijnlijk wel) Ik was nogal verbaasd over de felle reacties op het Zoomerforum van leden die naar mijn idee nog nooit bij de HVN een rit hadden meegereden. Vandaar dat ik er wel benieuwd naar was.
Ja :) ik woon in Utrecht en ik ga altijd na me werk altijd even langs de Andersom :roll:

Ik ben blij dat je het vraagt, dan kunnen we dit uit de wereld kunnen helpen. Er waren een aantal zoomerrijders die getracht hadden bij een vorige meeting te zijn, maar ze kwamen terug met het verhaal dat ze schuinen ogen kregen en werden buitengesloten. Tevens heb ik de afgelopen jaren een paar ex-HvN leden leren kennen die me soort gelijke verhalen vertelde over de zoomer. Ook als ik de zoek functie gebruik op dit forum dan schrik ik soms van de afgunst richting de zoomer.

Ik zelf ben met geen vooroordelen naar de Hondadag geweest en ik moet helemaal toegeven dat die mening(en) niet zijn bevestigd. Het was een extreem toffe dag en ik heb veel positieve dingen gehoord! Helaas heb ik bij sommige mensen het gevoel dat we niet welkom zijn. Om een simpel voorbeeld te geven; We vroegen bij de ingang of ze recent een Zoomer hebben langs zien rijden. Daarop kregen we als antwoord: "Ik kijk niet naar zoomers". Sommige mensen zit de arrogantie hoog, je had heel makkelijk ja of nee kunnen zeggen zonder een lage messteek te maken.

Ik kende verder vrij weinig van de visie en historie van HvN. Maar aangezien het vrij bekend was dat de Zoomers werden buitengesloten en ik de naam 'Honda Verening Nederland' niet associeerde met een oldtimerclub stond ik zelf ook op mijn achterste poten. Gelukkig hadden we Herman die me rustig het heeft kunnen uitleggen, waardoor ik het ook een kans heb gegeven en vooroordelen heb kunnen laten varen!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: HDD gezwets

Bericht door butt head »

DAX6 schreef:
butt head schreef:
Pablo schreef:Ik zelf rij 1:40 maar heb van andere gehoord dat ze 1:45 halen, ik ga dit binnenkort ook fine-tunen met een wideband lambdasonde en een sensor interface :)
wat een zuip schuiten zijn die zoomers zeg.

mijn zb uit '88 doet bij volgas nog 1 op 50 8-)
appel en peren vergelijken is niet zo moeilijk. Ik doe er nog een schepje bovenop.
Met de SMC heb ik 1:57.5 gereden in de winter onder zeer barre omstandigheden, met een P50,40km p/u 1:85 en met mijn Honda sevenfifty, 120km/uur 1:31.
Automaten(nieuwe natuurlijk) zijn nu eenmaal dorstiger dan versnellers met ketting.
Je moet hem vergelijken met Vespa en bv Kymco, dan komt de Zoomer er niet slecht vanaf, ik rijd 1:48 ,59km/uur, lange afstanden.
Alles hangt vaak van de bestuurder, afstanden,banden,weer, enz. af.
:lol: :lol:
:lol:

dat zeker. maar ik had verwacht dat zoon injectie ding wel zo optimaal was geregeld dat het wel heel zuinig kan rijden.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Pablo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 jun 2012 13:31
Bezit: Mijn vlaggenship NPS50
Locatie: Utrecht

Re: HDD gezwets

Bericht door Pablo »

butt head schreef: :lol:

dat zeker. maar ik had verwacht dat zoon injectie ding wel zo optimaal was geregeld dat het wel heel zuinig kan rijden.
Ik moet erbij zeggen dat mijn zoomer geen originele luchtfilter heeft, geen originele uitlaat en geen originele vario/belt. Dit heeft allemaal invloed erop.

Herman die nog origineel rijdt haalt volgens mij de 1:50

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: HDD gezwets

Bericht door nielspbr »

Variomatic geeft redelijk wat vermogensverlies ten opzichte van een versnellingsbak, ergo meerverbruik.

Eigenlijk jammer dat honda bij de introductie van de injectiemonkey's en cubs niet een luchtgekoelde variant van de zoomerkop op het blok hebben geplakt. Twee kleppen is natuurlijk goedkoper te maken.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: HDD gezwets

Bericht door roow »

Hee, ga lekker naar het Zoomerforum om daar verder te kakelen over Vario's!

Pablo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 jun 2012 13:31
Bezit: Mijn vlaggenship NPS50
Locatie: Utrecht

Re: HDD gezwets

Bericht door Pablo »

roow schreef:Hee, ga lekker naar het Zoomerforum om daar verder te kakelen over Vario's!
haha allergie voor het V-woord? :roll: :lol:

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: HDD gezwets

Bericht door butt head »

Pablo schreef:
butt head schreef: :lol:

dat zeker. maar ik had verwacht dat zoon injectie ding wel zo optimaal was geregeld dat het wel heel zuinig kan rijden.
Ik moet erbij zeggen dat mijn zoomer geen originele luchtfilter heeft, geen originele uitlaat en geen originele vario/belt. Dit heeft allemaal invloed erop.

Herman die nog origineel rijdt haalt volgens mij de 1:50
mijn zb was ook niet origineel :wink:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: HDD gezwets

Bericht door Jurrien »

Ik had me nog voorgenomen om de mensen aan de poort voor de zekerheid te instrueren elke zoomerrijder in elkaar te meppen; nu zijn ze te vriendelijk geweest en elke zoomer doorgelaten. Hier zitten we nu met de gebakken peren! Gepraat over vario's en andere ellende. Verdomme. Actiepunt voor volgende Hondadag: een strikter antizoomerbeleid handhaven!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie