HDD gezwets

Bespreek hier het tofste evenement van het jaar. De HondaDag 2012. Georganiseerd door de Honda 4-takt oldtimer bromfietsen Vereniging Nederland.
Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: HDD gezwets

Bericht door Mano »

:lol:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: HDD gezwets

Bericht door niek is ik »

Pablo schreef:
RobHonda schreef:Hee Pablo, woon jij toevallig in Utrecht?
Ik zie die blauwe Zoomer uit jou avatar volgens mij altijd staan als ik naar de vergadering loop vlakbij de Dom.

Waar ik verder eigenlijk wel erg benieuwd naar ben:
Ik heb wel eens topics gelezen op het Zoomerforum waar de HVN echt werd gehaat omdat we Zoomerrijders zouden buitensluiten enzo.
Ik was benieuwd of na zon dagje Hondadag die mening is bevestigd.

De HVN is een oldtimerclubje, dat staat vast maar ik zelf nooit het idee gehad dat mensen echt buitengesloten zijn ook 2takt-rijders niet. (ja oke voor mij tijd waarschijnlijk wel) Ik was nogal verbaasd over de felle reacties op het Zoomerforum van leden die naar mijn idee nog nooit bij de HVN een rit hadden meegereden. Vandaar dat ik er wel benieuwd naar was.
Ja :) ik woon in Utrecht en ik ga altijd na me werk altijd even langs de Andersom :roll:

Ik ben blij dat je het vraagt, dan kunnen we dit uit de wereld kunnen helpen. Er waren een aantal zoomerrijders die getracht hadden bij een vorige meeting te zijn, maar ze kwamen terug met het verhaal dat ze schuinen ogen kregen en werden buitengesloten. Tevens heb ik de afgelopen jaren een paar ex-HvN leden leren kennen die me soort gelijke verhalen vertelde over de zoomer. Ook als ik de zoek functie gebruik op dit forum dan schrik ik soms van de afgunst richting de zoomer.

Ik zelf ben met geen vooroordelen naar de Hondadag geweest en ik moet helemaal toegeven dat die mening(en) niet zijn bevestigd. Het was een extreem toffe dag en ik heb veel positieve dingen gehoord! Helaas heb ik bij sommige mensen het gevoel dat we niet welkom zijn. Om een simpel voorbeeld te geven; We vroegen bij de ingang of ze recent een Zoomer hebben langs zien rijden. Daarop kregen we als antwoord: "Ik kijk niet naar zoomers". Sommige mensen zit de arrogantie hoog, je had heel makkelijk ja of nee kunnen zeggen zonder een lage messteek te maken.

Ik kende verder vrij weinig van de visie en historie van HvN. Maar aangezien het vrij bekend was dat de Zoomers werden buitengesloten en ik de naam 'Honda Verening Nederland' niet associeerde met een oldtimerclub stond ik zelf ook op mijn achterste poten. Gelukkig hadden we Herman die me rustig het heeft kunnen uitleggen, waardoor ik het ook een kans heb gegeven en vooroordelen heb kunnen laten varen!

Vind dit wel een mooi stukje om te lezen...
Ik ben absoluut geen zoomer fan, in de vorm van er mee toeren/sleutelen etc.
Als werk paardje(m'n pa heeft er een die ik af en toe heb gejat) zijn het prima en uber betrouwbare karretjes, een echte honda kun je het zeker noemen, een raar design en veels te slappe vering... Om nog steeds een voorvork op nylon bussen te hebben, terwijl in 1960 al bleek dat dit klote was maar wel functioneerde...

PERSOONLIJK zie ik liever geen zoomer's op de HDD, en dan maken die paar die er mee rijden mij echt niks uit.
Als straks een kwart van de deelnemers zoomers betreft zou ik dat niet leuk vinden, waarom niet?
Tsja, misschien is het mijn beperkte blik. Maar ik zie weinig connectiviteit tussen de honda'tjes waar ik mij mee bezig houd en zoomers. Dan zie ik eerder nog een verband met zunndapp, puch etc. Wil niet zeggen dat ik geen leuke dag kan beleven, zullen even goed tijdens een after of pre party gezellige lui zijn. Bij een zoomer blijf ik toch denken aan een pizza brommer etc, een bak elektronica, n vies modern ding waar ik liever niet mee geassocieerd word. Maar zoals ik al zeg, waarschijnlijk is het mijn beperkte blik. Open ik mijn ogen wat meer is het misschien een toekomst voor een HVN die toch altijd kampt met vrijwilligers te kort/gebrek aan bestuursleden etc...
Alleen of ik mij zelf dan nog aangetrokken voel tot een HVN? Misschien wel, misschien niet. Al blijft het dan ook weer lastig, waar baken je de grens af? Er zijn immi zoomers, mogen die dan weer mee? een immi ''oude'' honda mag ook... En de Yamaha versie dan?

Wat betreft niet welkom zijn op een meeting, ik heb heeeeel wat meetings mee gemaakt, ook vaak genoeg dat er n zoomer kwam opdagen... Oke, je krijgt misschien een opmerking, of wel tien... Maar die krijg je met je oude beestje evengoed, om nog maar te zwijgen over je bami monkey :D
Ik denk dan ook dat je de opmerking ik kijk niet naar zoomers als een vorm humor moet zien. En heb nog nooit gezien dat een zoomer rijder werd buiten gesloten, sowieso niet dat iemand werd buiten gesloten. Er komen best wat rare harry's op af en voor, maar iedereen kan altijd lekker mee doen.

Enige stukje wat ik niet snap is dat je typt dat je wist dat zoomers ''niet welkom'' waren en toch gaat ?

Op een ALV van de HVN is besloten dat Zoomers niet tot de doelgroep behoren. Misschien is dit iets wat de HVN moet herzien, en opnieuw in de groep gegooid moet worden... Persoonlijk zou ik tegen stemmen.
In mijn ogen is het goed dat je een fijne dag hebt gehad, en niet bent geweigerd. En wat mij betreft ben je volgend jaar ook welkom. Wel ben ik van mening dat het geen vrij brief moet zijn om straks met de complete zoomer club aan te komen.
Bestaat er overigens een soort van zoomer vereniging? Anders zou het in mijn ogen een goed idee zijn zoiets op te richten.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Thumper
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 mei 2011 12:35
Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio

Re: HDD gezwets

Bericht door Thumper »

Zijn die replica's niet gewoon toegelaten omdat je dan nog eens wat mee maak ?
Honda rijders hebben nooit stoere verhalen over gaten in carters enzo

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: HDD gezwets

Bericht door nielspbr »

Zonder replica onderdelen (bv. blokjes) zou deze hobby voor velen onbetaalbaar worden.
Thumper schreef: Honda rijders hebben nooit stoere verhalen over gaten in carters enzo
Vraag de tuners van de oude garde dat maar eens, die hebben de grote carterontluchting uitgevonden.
Getunede niceblokken kunnen trouwens ook stuk.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: HDD gezwets

Bericht door Eric »

rebelle schreef:
KiP schreef:en een replica ziet er na een jaar uit als een echte oude honda
Daar had ik nog niet aan gedacht het is een oldtimer in één jaar :lol: :lol:

Kom je hier alleen om te rellen?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: HDD gezwets

Bericht door nielspbr »

Hij heeft ook een snor-px in zijn voertuigpark. Over vreemde brommers gesproken.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: HDD gezwets

Bericht door gerbrandicus »

Wat boeit het nou of er Zoomers komen op een HDD, belangrijker is: Zijn het toffe gasten?
Dus zet die dingen een beetje uit het zicht, zodat we allemaal ons broodje kroket kunnen binnenhouden en doe gezellig mee.

Pablo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 jun 2012 13:31
Bezit: Mijn vlaggenship NPS50
Locatie: Utrecht

Re: HDD gezwets

Bericht door Pablo »

RobHonda schreef:PERSOONLIJK zie ik liever geen zoomer's op de HDD, en dan maken die paar die er mee rijden mij echt niks uit.
Als straks een kwart van de deelnemers zoomers betreft zou ik dat niet leuk vinden, waarom niet?
Tsja, misschien is het mijn beperkte blik. Maar ik zie weinig connectiviteit tussen de honda'tjes waar ik mij mee bezig houd en zoomers. Dan zie ik eerder nog een verband met zunndapp, puch etc. Wil niet zeggen dat ik geen leuke dag kan beleven, zullen even goed tijdens een after of pre party gezellige lui zijn. Bij een zoomer blijf ik toch denken aan een pizza brommer etc, een bak elektronica, n vies modern ding waar ik liever niet mee geassocieerd word. Maar zoals ik al zeg, waarschijnlijk is het mijn beperkte blik. Open ik mijn ogen wat meer is het misschien een toekomst voor een HVN die toch altijd kampt met vrijwilligers te kort/gebrek aan bestuursleden etc...
Alleen of ik mij zelf dan nog aangetrokken voel tot een HVN? Misschien wel, misschien niet. Al blijft het dan ook weer lastig, waar baken je de grens af? Er zijn immi zoomers, mogen die dan weer mee? een immi ''oude'' honda mag ook... En de Yamaha versie dan?
Erg bedankt voor je mening, het is heel lastig om als buitenstaander dit te begrijpen, zeker als je van andere generatie komt maar ik kan me hier prima bij neerleggen en inkomen. Maar goed je vraagt waar je de grens moet trekken: voor mij zal dat simpel Honda zijn. Puch, Yamaha en alle andere merken zijn geen Honda en passen niet in een Honda verening maar goed dat is mijn 0,01cent mening! Maar ik snap het dilemma, immers klinkt iets als "Honda-4takt-schakkel-vereniging" of "Honda-tuning-oldtimers-vereniging" zo slecht.
RobHonda schreef:Wat betreft niet welkom zijn op een meeting, ik heb heeeeel wat meetings mee gemaakt, ook vaak genoeg dat er n zoomer kwam opdagen... Oke, je krijgt misschien een opmerking, of wel tien... Maar die krijg je met je oude beestje evengoed, om nog maar te zwijgen over je bami monkey :D
Ik denk dan ook dat je de opmerking ik kijk niet naar zoomers als een vorm humor moet zien. En heb nog nooit gezien dat een zoomer rijder werd buiten gesloten, sowieso niet dat iemand werd buiten gesloten. Er komen best wat rare harry's op af en voor, maar iedereen kan altijd lekker mee doen.
Negatieve opmerkingen kan ik prima meeleven. Wat me alleen opvalt hier is dat als je A vraagt er volgens met Z wordt gereageerd en volledig uit context wordt gehaald. Verder krijg ik bij een hoop mensen het fanboy gehalte, en daar blijft het broodje kroket helemaal niet van binnen, integendeel ik denk dat ik zelfs daarna ga kokhalzen. Dat terzijde; alle verhalen die ik hoorde waren 2dehands, dus ik heb het nu zelf ervaren en niet bevestigd :)
RobHonda schreef:Enige stukje wat ik niet snap is dat je typt dat je wist dat zoomers ''niet welkom'' waren en toch gaat ?
Wie niet waagt wie niet wint? Ik ging ervan uit dat mijn zoomer op de parkeerplaats moest staan :) Desniettemin wou ik gewoon een leuke dag hebben met het aanschouwen van andere Honda's en praten met Honda-eigenaren. Als mijn zoomer elk jaar op de parkeerplaats staat dan is de fun er ook snel af, je wilt überhaupt een leuke rit maken en natuurlijk ook de custom zoomer tonen aan de mensen die het wel mooi vinden, want een zoomer rijder rijdt niet op de pizza-variant.
RobHonda schreef:Op een ALV van de HVN is besloten dat Zoomers niet tot de doelgroep behoren. Misschien is dit iets wat de HVN moet herzien, en opnieuw in de groep gegooid moet worden... Persoonlijk zou ik tegen stemmen.
In mijn ogen is het goed dat je een fijne dag hebt gehad, en niet bent geweigerd. En wat mij betreft ben je volgend jaar ook welkom. Wel ben ik van mening dat het geen vrij brief moet zijn om straks met de complete zoomer club aan te komen.
Bestaat er overigens een soort van zoomer vereniging? Anders zou het in mijn ogen een goed idee zijn zoiets op te richten.
Democratie werkt mooi :) als de ALV dat beslist dan is het zo, het zou zonde zijn als de HvN uit elkaar zou vallen omdat de zoomers worden geaccepteerd. Daar is de historie en de club te mooi voor! De club was er al voordat ik op de aarde was, dus kan daar alleen maar respect voor opbrengen.

We hebben een 'club' maar die gaat nooit zoveel mensen aantrekken als de HDD. Zeker als je de grootste buitenbeentje van alles bent, het is geen scooter en het is geen brommer. Tevens zijn er maar weinig zoomer rijders die bij een club/verening willen zitten dus zit je snel weer met dezelfde paar gezichten bij de club. Het enige wat we zouden kunnen doen is een HvN-variant te maken zodat we meer leden trekken.

Misschien heb ik verder de verkeerde indruk van een vereniging en vraag me oprecht af wat de leden hier verwachten van de verenging?

CB50dude
4T-MSB addict
Berichten: 969
Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(
Locatie: Eemnes

Re: HDD gezwets

Bericht door CB50dude »

Persoonlijk heb ik niets tegen Zoomers ik vind het zelf wel stoer uitziende brommertjes.
Ze doen me een beetje denken aan een Hummer qua uitstraling.

Het rijden op een Zoomer vindt ik iets heel vreemds je start hem draait de hendel en je gaat, wat voor iemand die een CD50 rijdt erg vreemd voelt.
Het is wel heel relaxed rijden maar geef mij voor mn hobby maar leuke SS of CD.
Zelf de semi automaten zijn niet echt mijn ding denk hierbij aan een Honda Cub of een Dax leuke machines, maar ik ik wordt niet warm van semi automaten.

Ik zie het probleem met het toelaten van Zoomers niet maar dan hoor ik ook niet bij het HVN bestuur vriendenclubje.
En dat vriendenclubje neemt vaak de beslissingen en kent elkaar goed dus is het voor iemand zoals ik lastig om er een speld tussen te krijgen.
Misschien licht het aan mij maar misschien ook niet maar voor mijn gevoel krijg ik er toch nooit een speld tussen.

En misschien komt mijn accepteren van de Zoomer wel omdat mijn visie gewoon heel open en toelatend is.
Ik vind een Zoomer een Honda met als basis dat blok wat onder al onze brommers zit, op die CB50 Ape dingen na dan.
Het rijden en het genieten van erop rijden is iets wat wijn allemaal delen en dat is wat telt toch?

Dus ik zeg gewoon toelaten de Zoomers zijn best leuke gasten.
Nou daar zijn mijn 2 centen in het discussie potje.


De jongen in het trollface t-shirt (voor pablo)


Oh en waar blijven de pinup foto's?
Ik wil mn muurposter wel graag hebben :P
Laatst gewijzigd door CB50dude op 21 jun 2012 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CoolDriver50

Gewoon Tania
4T-MSB addict
Berichten: 856
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34

Re: HDD gezwets

Bericht door Gewoon Tania »

er zijn genoeg vacatures en oproepen voor functies binnen het bestuur, dus wat houdt je tegen?

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: HDD gezwets

Bericht door Jurrien »

CB50dude schreef:Ik zie het probleem met het toelaten van Zoomers niet maar dan hoor ik ook niet bij het HVN bestuur vriendenclubje.
En dat vriendenclubje neemt vaak de beslissingen en kent elkaar goed dus is het voor iemand zoals ik lastig om er een speld tussen te krijgen.
Misschien licht het aan mij maar misschien ook niet maar voor mijn gevoel krijg ik er toch nooit een speld tussen.

Het wel of niet toelaten van zoomers is nou juist iets wat op een ALV besproken kan worden! Dus als je vindt dat dit een punt is, roep het bij de ALV (of dien het vooraf als punt in) en er kan vrolijk over vergaderd worden. Dat is openbaar, voor ieder lid toegankelijk, en aan de uitkomst wordt gehouden.

Dit soort dingen besluiten wij echt niet in ons eentje hoor..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

CB50dude
4T-MSB addict
Berichten: 969
Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(
Locatie: Eemnes

Re: HDD gezwets

Bericht door CB50dude »

Gewoon Tania schreef:er zijn genoeg vacatures en oproepen voor functies binnen het bestuur, dus wat houdt je tegen?
Ik zie mijzelf niet echt als iemand die evenementen gaat regelen om nog maar te zwijgen over hoe ik dat in godsnaam doe. :shock:

Het maken van een magazine is wel iets waar ik meer verstand van heb als DTPer zijnde.
Maar mijn studie afmaken en beslissingen maken voor de toekomst kan ik beter even vooraan in de prioriteitenlijst houden.

De keuze van wat wil ik later nou echt gaan doen is namelijk geen makkelijke.
Honda CoolDriver50

Gewoon Tania
4T-MSB addict
Berichten: 856
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34

Re: HDD gezwets

Bericht door Gewoon Tania »

JAAAAAA ik weet een goede keuze voor je toekomst; we hebben een nieuwe hoofdredacteurrrrrrrrrrrr!!!!!! HIEPERDEPIEP HOERAAAA :mrgreen:

Verder is het altijd goed om in je achterhoofd te houden dat je er met de vereniging er niet alleen voor staat, je doet het met z'n allen. Maarja het zijn wel dingen om goed over na te denken voordat je aan zoiets begint.

CB50dude
4T-MSB addict
Berichten: 969
Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(
Locatie: Eemnes

Re: HDD gezwets

Bericht door CB50dude »

Maar zonder dollen wanneer kan ik de pinup foto met mn CD van de site plukken voor een muurposter? :mrgreen:
Honda CoolDriver50

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: HDD gezwets

Bericht door Jurrien »

Je hoeft in elk geval geen bestuurslid te zijn om over de zoomer mee te beslissen.

De zomer daarintegen, daar mag je niet over meebeslissen, daar beslist Erwin Krol over.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie