Poedercoaten, verchromen enzo

Voor wat er niet in een van de overige sub-fora staat.
Onder andere kleuren, poetsen, coaten en verchromen.
FaqMod

Poedercoaten, verchromen enzo

Bericht door FaqMod »

Als mensen mij even een PB-tje sturen met bedrijven/ervaringen/prijs etc, zet ik het erbij.

Rijn BV, G van
Elektronwg 18
3542AC Utrecht

Tel : 030 2410642
Fax : 030 2410986

Rubriek : Spuiten en moffelen

Informatie:
Spuiten, moffelen en poedercoaten
van o.a.: metaal, aluminium en hout
(Gouden gids)

Voor wie niet weet waar het is: bij de Douwe Egberts in Utrecht.. dus vlak aan de A12 naar Amsterdam.
Ik heb daar mijn (ss-)frame zwart laten poedercoaten (+ stralen & primer eronder) en het is echt heel mooi geworden. Glanst mooi, geen sinasappelhuidje en het duurde ongeveer anderhalve week. Als ik het nog een keer zou doen, zou ik overwegen er een laag blanke lak eroverheen te doen (ook poedercoat), dat schijnt toch wel mooier te zijn.

En dan natuurlijk de vraag wat het kostte: frame, achterbrug, accukapje & uitlaatbeugel voor 60 euro..

---------------

Een adresje voor verchromen enzo: http://www.brandsma.net/

Brandsma Metaalveredeling B.V.
Mussenstraat 55
1223 RB Hilversum
Postbus 586
1200 AN Hilversum
Tel. +31 35 685 07 41
Fax +31 35 683 40 67
info@brandsma.net

Geen ervaring mee..

---------------

Van CasparCD:

Van Ommen Special Coating (in dit geval poedercoaten) in Amersfoort. De prijs komt ongeveer overeen met die van van Rijn in Utrecht
Kwaliteit: geen idee

Vechromen: bij A.J. Egberts in Amsterdam kost het ongeveer 70 euro om een spatbord te laten verchromen.
Kwalteit: geen idee

---------------

Van se7ven:

http://coating.verzamelgids.nl/

http://www.adresboekje.nl/dataqu=2_ch=C ... nz=asp.htm

Adres 'Van Ommen Coating' in Amersfoort:

Ommen Coating BV Van
Uraniumweg 50
3812 RK Amersfoort
tel.: 033-4619333 / fax.: 033-4613133

Ommen Special Coating Van
Heliumweg 34
3812 RE Amersfoort
tel.: 033-4650502 / fax.: 033-4650858

---------------

Van Merlin

Pluscoating
contactpersoon Adwin Jansen.
Rangeerstraat 2
4431NL 's-Gravenpolder
info@pluscoat.nl
http://www.pluscoating.nl/

Snelle coater, mooi gedaan, veel meegedacht. super afgeleverd...


tel: 0578-691288
adres: Sportlaan 8 8181BE Heerde
www.hegin.nl
info@hegin.nl

: goed bedrijf ze verkoperen alles eerst 2 keer, voor dat het verchroomt word. kosten? wel vrij hoog, maar dan heb je ook wat!

dit bedrijf kan ook:
Chemisch vernikkelen:

Wordt vooral als technische bedekking toegepast en heeft een zeer gelijkmatige laagdikteverdeling. Uithardende lagen. Hoog fosforlagen worden ingezet voor extra corrosiebescherming.

Zink- en Mangaanfosfateren:

Als tijdige corrosiebescherming, lakhechtingsondergrond of inloopverbetering
-------------------
Roestvast staal kan worden gebeitst en gepassiveerd om de nadelige invloed van eerdere mechanische of lasbehandelingen op te heffen en het RVS weer in de optimale toestand te brengen. Elektrolytisch polijsten kan het materiaalop een prachtige glansgraad brengen, de gladheid verbeteren, kortom de gebruikseigenschappen verbeteren. Onder andere in de farmaceutische en halfgeleiderindustrie.
-------------------
Anodiseren en aanvullende inkleurbehandelingen van aluminium. Verfraaiing, verbetering van oppervlakte-eigenschappen, corrosiebescherming zijn zoal steekwoorden. Toepasbaar op veel legeringen, maar neem vooraf contact op om de exacte mogelijkheden door te spreken. Op veeel legeringen is maatvast anodiseren, om nauwkeurige maattoleranties te behouden, mogelijk. Voor extra lichtbestendigheid kunnen wij electrolytisch inkleuren, lichtbrons tot zwart.

Chromateren, kleurloos en geel: Lakondergrond, corrosiebescherming, behoud van elektrische geleidbaarheid.
------------------
De (combinatie-)mogelijkheden zijn legio. Mechanische behandelingen kunnen worden ingezet om het materiaal in de gewenste uitgangspositie te brengen of het gewenste eindresultaat te bereiken. Zink wordt vooral toegepast voor de goede corrosiebescherming bij een relatief lage kostprijs. Tin voor corrosiebescherming, geleidbaarheid en soldeerbaarheid. Nikkel en Nikkel-Croom voor decoratieve toepassingen.
-----------------
Wij kunnen ook het poedercoaten van uw producten verzorgen; vooral ook kleine series producten zijn ook goed mogelijk. Daarnaast kan vooral voor reparatiedoeleinden of gedeeltelijke bedekking het Tampongalvaniseren worden ingezet. Zo nodig bij u ter plekke.
-----------------
Verzilveren en vergulden voor zowel technische als decoratieve toepassingen. Door toepassing van verschillende onderlagen op vele materialen mogelijk

---------------

Plaats reactie