Een 50cc staande cilinderpijp is enorm begrenst in de bocht en demper. De bocht heeft meteen aan het begin een vernauwing die helemaal doorloopt tot aan de demper. Deze moet eruit. In de demper zit net zo'n dun stuk pijp, dus wat je zou kunnen doen is het trechterdeel net na de bocht flink doorslaan om het afknijpende effect wat teniet te doen icm het verwijderen van de vernauwing en dunne pijp uit de bocht. Dan hoeft de demper niet open, maar is de doorlaat nog enigszins beperkt. Het geluid verandert dan ook nauwelijks.
Zie ook de foto's waar een 50cc demper ooit is aangepast naar een 80cc type. Ik heb alleen het eindstuk van de demper ook veranderd omdat daar al aan gezaagd was en omdat er een wat zwaarder geluid uit moest komen. Hij was nog best stil en het geluid mooi laag:
https://www.hondavereniging.nl/index.ph ... m&id=22981
CY pijp snel maken (XL/XR/CB)
Onderhoud tips, en vaak voorkomende technische problemen.
Ga naar
- HVN prikbord
- ↳ Nieuws & mededelingen
- Forum zaken
- ↳ Forum opmerkingen
- ↳ Huishoudelijke regels.
- Honda Markt
- ↳ Sponsors
- ↳ Daxdodo
- ↳ Coos Matser
- ↳ Loef Bromfietsen
- ↳ De Viertaktschuur
- ↳ Staxter
- ↳ JS 4Takt Specials
- ↳ Aangeboden
- ↳ Gezocht
- Honda Gebabbel
- ↳ Algemeen
- ↳ Techniek en sleutelen
- ↳ Tuning
- ↳ Plofpony hunters
- ↳ Gestolen
- ↳ Stoterstangen walhalla
- FAQ's
- ↳ Algemene FAQ
- ↳ Technische FAQ
- ↳ Elektrisch systeem
- ↳ Motorisch of aandrijving gerelateerd
- ↳ Keuren en kentekens
- Ritten
- ↳ Ritten agenda
- ↳ Ritten gebabbel
- ↳ 26 juni : HONDADAG 2011
- ↳ HONDADAG 2012
- ↳ HONDADAG 2013
- ↳ HONDADAG 2014 WAGENINGEN
- ↳ HONDADAG 2015 DEN BOSCH WSC
- ↳ Ritten foto's
- ↳ 2020
- ↳ 2019
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ 2011
- ↳ 2010
- ↳ 2009
- ↳ 2008
- ↳ 2007
- ↳ 2006
- ↳ 2005
- ↳ 2004
- ↳ 2003
- ↳ 2002
- ↳ 2001
- ↳ 2000
- ↳ 1995
- ↳ 1991
- ↳ 1990
- ↳ 1989
- ↳ 1988
- ↳ 1986
- ↳ 1985
- ↳ 1984
- ↳ 1983
- ↳ 1982
- ↳ Op vakantie op de Honda
- Galerij
- ↳ Plofpony's
- ↳ Smoelenboek
- De speelplaats
- ↳ Relax room