Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset) Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes) Honda ST50 Duits 50cc met leovici Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)
x as is snelheid en y as is vermogen.
De scherpe dalen zijn de schakelmomenten en een eventuele piek na het dal is het massatraagheidsmoment van de krukas en koppeling (op de krukas) die zich nog moeten aanpassen naar het toerental van de bak.
Koppel en toerental zijn niet uit deze grafiek te halen. (of je moet terug gaan rekenen met behulp van de bandenmaat, eindoverbrenging, versnellingbakverhouding en primaire overbrenging.)
De maximum snelheid zit meestal op de pk-piek, of heel iets eroverheen, maar als je op de helft van de pk top zit, haal je echt die snelheid niet meer. Een blokje maakt vaak meer toeren dan waar hij z'n maximum vermogen afgeeft. En dat zie op de meeste grafieken heel goed. Bedenk ook dat bij meer toeren er meer wrijvingsverliezen optreden, dus dat slechte wiellagers en droge of opgerekte kettingen gaan meespelen, nog los van de luchtweerstand die op de bank ook niet nagebootst wordt. Boven de 60 neemt die volgens mij kwadratisch toe.