Kenteken
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Dat is echt supergoed nieuws waar ik erg blij mee ben.brommerhobby schreef:klopt , wel moet hij aan de permanente eisen voldoen .August schreef:Goed nieuws!
Betekent dit dan werkelijk dat deze ook als motorfiets keurbaar worden (dus de datum van 1975 ook daarvoor opgetrokken wordt)?!Dat wordt voor 01-01-1998 voor alle voertuigen
Ik zou binnenkort naar Duitsland met een aantal fietsen maar nu hoeft dat dan misschien niet meer?
Er zitten wel ook wat nadelen aan voor controle politie en verzekering .
Een andere motor monteren als je al een kenteken hebt wordt dan verplicht keuren voor een motorwijziging .
Vanaf bouwjaar 1998 word het een ander verhaal , een buitenlands kenteken er bij geeft dan niet automatisch de garantie om makkelijk
een nederlands kenteken te krijgen .
Kan ik eindelijk eens mijn ZB motorkeuren. Want wat was dat altijd een gezeik. Ja je kan niet motorkeuren, puur en alleen vanwege het bouwjaar, waar slaat zoiets op hè. Ze moeten zo'n ding gewoon keuren en als hij aan de eisen voldoet moet het gewoon klaar zijn. Dat kon in andere landen wel altijd. En dan vind ik het verder natuurlijk wel compleet logisch dat je bouwjaar en land van herkomst moet aantonen, dat spreekt voor zich. Dat land van herkomst nu niet aangetoond zou hoeven worden vind ik vreemd, maar wel makkelijk.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
- Locatie: Apeldoorn
heb je weer geluk dat zb in 1988 geleverd is enkel, en als je een nl stempel erin hebt zoals ik is dat ook wel prettig.....gerbrandicus schreef:Dat is echt supergoed nieuws waar ik erg blij mee ben.brommerhobby schreef:klopt , wel moet hij aan de permanente eisen voldoen .August schreef:Goed nieuws!
Betekent dit dan werkelijk dat deze ook als motorfiets keurbaar worden (dus de datum van 1975 ook daarvoor opgetrokken wordt)?!Dat wordt voor 01-01-1998 voor alle voertuigen
Ik zou binnenkort naar Duitsland met een aantal fietsen maar nu hoeft dat dan misschien niet meer?
Er zitten wel ook wat nadelen aan voor controle politie en verzekering .
Een andere motor monteren als je al een kenteken hebt wordt dan verplicht keuren voor een motorwijziging .
Vanaf bouwjaar 1998 word het een ander verhaal , een buitenlands kenteken er bij geeft dan niet automatisch de garantie om makkelijk
een nederlands kenteken te krijgen .
Kan ik eindelijk eens mijn ZB motorkeuren. Want wat was dat altijd een gezeik. Ja je kan niet motorkeuren, puur en alleen vanwege het bouwjaar, waar slaat zoiets op hè. Ze moeten zo'n ding gewoon keuren en als hij aan de eisen voldoet moet het gewoon klaar zijn. Dat kon in andere landen wel altijd. En dan vind ik het verder natuurlijk wel compleet logisch dat je bouwjaar en land van herkomst moet aantonen, dat spreekt voor zich. Dat land van herkomst nu niet aangetoond zou hoeven worden vind ik vreemd, maar wel makkelijk.
Nico
Honda Civic Vtec
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
aj, nog meer mogelijkheden
Ga morgen met Peter(buurtgenoot) weer naar de RDW voor meer duidelijkheid, hij had namelijk ook een keurmeester gesproken en die gaf weer een net iets ander verhaal(denk dat dat verhaal niet helemaal klopte, dit aangezien die man nog over voor en na 74 praate, volgens zijn verhaal zou je bouwjaar WEL moeten aantonen(voor bromfiets) en als ie van voor 74 is zullen ze hem niet technisch keuren(om het zo te noemen, en als ie van na 74 is wel technisch keuren...)
Dit omdat peter erg graag een NT dax op kenteken wil hebben, maar geen zin had toen ter tijd in eerst een TUV keuring en daarna nog een RDW keuring...
morgen weten we meer
Ga morgen met Peter(buurtgenoot) weer naar de RDW voor meer duidelijkheid, hij had namelijk ook een keurmeester gesproken en die gaf weer een net iets ander verhaal(denk dat dat verhaal niet helemaal klopte, dit aangezien die man nog over voor en na 74 praate, volgens zijn verhaal zou je bouwjaar WEL moeten aantonen(voor bromfiets) en als ie van voor 74 is zullen ze hem niet technisch keuren(om het zo te noemen, en als ie van na 74 is wel technisch keuren...)
Dit omdat peter erg graag een NT dax op kenteken wil hebben, maar geen zin had toen ter tijd in eerst een TUV keuring en daarna nog een RDW keuring...
morgen weten we meer
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Zo, over zo'n 25 minuten knallen we er heen...
volgende dingen die ik wil vragen nog aanvullingen ?)
prijs ? of dat gaat veranderen ?
bouwjaar dus wel of niet aantonen, en indien wel moeten aantonen, door officiele documenten of is ene lijst van internet voldoende ?
herkomst wel of niet aan tonen, en indien wel aantonen, is zeggen uit Belgie b.v genoeg of moet je officiele documenten hebben ?
en hoe het nou precies zit mer het keuren, of het globaal er langsheen kijken...
we zullen zien...
(ow over motorkenteken ga ik niet beginnen, ben bang dat ik dan dingen door elkaar ga halen, en de RDW keurmeester misschien ook. dus dat mag iemand anders uitzoeken.)
volgende dingen die ik wil vragen nog aanvullingen ?)
prijs ? of dat gaat veranderen ?
bouwjaar dus wel of niet aantonen, en indien wel moeten aantonen, door officiele documenten of is ene lijst van internet voldoende ?
herkomst wel of niet aan tonen, en indien wel aantonen, is zeggen uit Belgie b.v genoeg of moet je officiele documenten hebben ?
en hoe het nou precies zit mer het keuren, of het globaal er langsheen kijken...
we zullen zien...
(ow over motorkenteken ga ik niet beginnen, ben bang dat ik dan dingen door elkaar ga halen, en de RDW keurmeester misschien ook. dus dat mag iemand anders uitzoeken.)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Zo, weer terug...
het was er erg druk en er was weinig tijd
prijs, niet aan toe kunnen komen
bouwjaar, zul JIJ aan moeten tonen als het niet in hun systeem zit. Een lijst van Internet is voldoende als het een geloofwaardige lijst is
herkomst, hoeft zo ver ik nu weet niet aan te tonen.
Kwa keuren, het is en blijft onduidelijk. De man die we nu spraken had niet al te veel tijd, en zei dat hij het ook nog niet allemaal wist omdat er zo veel ging veranderen per 1 mei. (je zou toch verwachten dat de RDW op de hoogte is, half/niet dus)
Deze man beweerde dat er nog wel een Technische keuring komt, dus wel een lichten controle, snelheids controle, geluids controle enz enz enz enz....
Een NT dax (ab23) is in iedergeval wel keurbaar zolang je maar geen papieren waarop de snelheid bis 50 mee neemt.
Ik word moe van de RDW, dus ik zou zeggen het zou zich wel weer eens moeten uitwijzen. ik zeg dat er de komende 6 maanden nog een helehoop onduidelijk zou zijn... En dat je het enkel kan weten door gewoon te gaan keuren.
Persoonlijk blijf ik bij het eerste verhaal wat ik als eerste wist. Deze man was(volgens mij) van alles op de hoogte, en had voor alles een goed en duidelijk verhaal....
ambtenaren
een ding weet ik wel, ik ben erg benieuwd naar de eerste verhalen van mensen die gaan keuren. en ik zou mijn CD die ik na mijn exames wil keuren, nog netjes op 45 begrenzen en verder is ie op wat uitgedroogte banden na, klaar voor een keuring ''oude styl''.
het was er erg druk en er was weinig tijd
prijs, niet aan toe kunnen komen
bouwjaar, zul JIJ aan moeten tonen als het niet in hun systeem zit. Een lijst van Internet is voldoende als het een geloofwaardige lijst is
herkomst, hoeft zo ver ik nu weet niet aan te tonen.
Kwa keuren, het is en blijft onduidelijk. De man die we nu spraken had niet al te veel tijd, en zei dat hij het ook nog niet allemaal wist omdat er zo veel ging veranderen per 1 mei. (je zou toch verwachten dat de RDW op de hoogte is, half/niet dus)
Deze man beweerde dat er nog wel een Technische keuring komt, dus wel een lichten controle, snelheids controle, geluids controle enz enz enz enz....
Een NT dax (ab23) is in iedergeval wel keurbaar zolang je maar geen papieren waarop de snelheid bis 50 mee neemt.
Ik word moe van de RDW, dus ik zou zeggen het zou zich wel weer eens moeten uitwijzen. ik zeg dat er de komende 6 maanden nog een helehoop onduidelijk zou zijn... En dat je het enkel kan weten door gewoon te gaan keuren.
Persoonlijk blijf ik bij het eerste verhaal wat ik als eerste wist. Deze man was(volgens mij) van alles op de hoogte, en had voor alles een goed en duidelijk verhaal....
ambtenaren
een ding weet ik wel, ik ben erg benieuwd naar de eerste verhalen van mensen die gaan keuren. en ik zou mijn CD die ik na mijn exames wil keuren, nog netjes op 45 begrenzen en verder is ie op wat uitgedroogte banden na, klaar voor een keuring ''oude styl''.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
uhm nee, geluids keuren doen ze gewoon bij het keurings station.nitelife schreef:ah daar zit het addertje, een verplichte geluidskeuring. die kost je rond de 450 euro en je moet ervoor naar lelystad.. dan ben je voor een kenteken 600euro kwijt.
Deden ze voorheen ook altijd gewoon bij een normale keuring...
heb inmiddels al wel weer wat meer informatie, maar weet nog niet of ik het mag publiceren...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
ok, maar een uitgebreide geluidskeuring gebeurt bij lelystad. dan gaan ze rijdende geluidstesten doen op een parcour. als ze dat verplicht stellen voor iedere keuring wordt je dik genaait met je mofo van voor 11-75..niek is ik schreef:uhm nee, geluids keuren doen ze gewoon bij het keurings station.nitelife schreef:ah daar zit het addertje, een verplichte geluidskeuring. die kost je rond de 450 euro en je moet ervoor naar lelystad.. dan ben je voor een kenteken 600euro kwijt.
Deden ze voorheen ook altijd gewoon bij een normale keuring...
heb inmiddels al wel weer wat meer informatie, maar weet nog niet of ik het mag publiceren...
overigens geloof ik nooit dat ze het toelaten van voertuigen zo gemakkelijk gaan maken hier. er moet wel een addertje zijn, want de trend in europa is juist andersom. duitsland en engeland wordt ook al steeds strenger mbt toelaten van voertuigen.
TWD for life!