Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

Mooi. Binnenkort sta ik bij het keuringsstation. 8-)

Maurijn zal ook blij zijn met zijn Motra!

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Papieren die je hebt hoef je niet achterwege te houden , ook niet als daar
50km op staat want die geeft wel gelijk het bouwjaar aan
en zal gewoon gecontroleerd worden of hij max 45km gaat als je hem
als bromfiets wilt hebben .
cb125s 1978
SS50M 1973

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

Ik heb fietsen met Duitse papieren en sommige met Japanse papieren. Ook op Japanse papieren staan de jaartallen (vaak het enige dat wij kunnen lezen).

Er komen binnenkort vast veel meer honda's op de weg, mooi die Europese regelgeving. Het werd tijd.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

brommerhobby schreef:
August schreef:Goed nieuws!
Dat wordt voor 01-01-1998 voor alle voertuigen
Betekent dit dan werkelijk dat deze ook als motorfiets keurbaar worden (dus de datum van 1975 ook daarvoor opgetrokken wordt)?!

Ik zou binnenkort naar Duitsland met een aantal fietsen maar nu hoeft dat dan misschien niet meer?
klopt , wel moet hij aan de permanente eisen voldoen .
Er zitten wel ook wat nadelen aan voor controle politie en verzekering .
Een andere motor monteren als je al een kenteken hebt wordt dan verplicht keuren voor een motorwijziging .

Vanaf bouwjaar 1998 word het een ander verhaal , een buitenlands kenteken er bij geeft dan niet automatisch de garantie om makkelijk
een nederlands kenteken te krijgen .
Dat is echt supergoed nieuws waar ik erg blij mee ben.
Kan ik eindelijk eens mijn ZB motorkeuren. Want wat was dat altijd een gezeik. Ja je kan niet motorkeuren, puur en alleen vanwege het bouwjaar, waar slaat zoiets op hè. Ze moeten zo'n ding gewoon keuren en als hij aan de eisen voldoet moet het gewoon klaar zijn. Dat kon in andere landen wel altijd. En dan vind ik het verder natuurlijk wel compleet logisch dat je bouwjaar en land van herkomst moet aantonen, dat spreekt voor zich. Dat land van herkomst nu niet aangetoond zou hoeven worden vind ik vreemd, maar wel makkelijk.

da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door da master of honda »

gerbrandicus schreef:
brommerhobby schreef:
August schreef:Goed nieuws!
Dat wordt voor 01-01-1998 voor alle voertuigen
Betekent dit dan werkelijk dat deze ook als motorfiets keurbaar worden (dus de datum van 1975 ook daarvoor opgetrokken wordt)?!

Ik zou binnenkort naar Duitsland met een aantal fietsen maar nu hoeft dat dan misschien niet meer?
klopt , wel moet hij aan de permanente eisen voldoen .
Er zitten wel ook wat nadelen aan voor controle politie en verzekering .
Een andere motor monteren als je al een kenteken hebt wordt dan verplicht keuren voor een motorwijziging .

Vanaf bouwjaar 1998 word het een ander verhaal , een buitenlands kenteken er bij geeft dan niet automatisch de garantie om makkelijk
een nederlands kenteken te krijgen .
Dat is echt supergoed nieuws waar ik erg blij mee ben.
Kan ik eindelijk eens mijn ZB motorkeuren. Want wat was dat altijd een gezeik. Ja je kan niet motorkeuren, puur en alleen vanwege het bouwjaar, waar slaat zoiets op hè. Ze moeten zo'n ding gewoon keuren en als hij aan de eisen voldoet moet het gewoon klaar zijn. Dat kon in andere landen wel altijd. En dan vind ik het verder natuurlijk wel compleet logisch dat je bouwjaar en land van herkomst moet aantonen, dat spreekt voor zich. Dat land van herkomst nu niet aangetoond zou hoeven worden vind ik vreemd, maar wel makkelijk.
heb je weer geluk dat zb in 1988 geleverd is enkel, en als je een nl stempel erin hebt zoals ik is dat ook wel prettig.....


Nico
Honda Civic Vtec

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

aj, nog meer mogelijkheden :D

Ga morgen met Peter(buurtgenoot) weer naar de RDW voor meer duidelijkheid, hij had namelijk ook een keurmeester gesproken en die gaf weer een net iets ander verhaal(denk dat dat verhaal niet helemaal klopte, dit aangezien die man nog over voor en na 74 praate, volgens zijn verhaal zou je bouwjaar WEL moeten aantonen(voor bromfiets) en als ie van voor 74 is zullen ze hem niet technisch keuren(om het zo te noemen, en als ie van na 74 is wel technisch keuren...)

Dit omdat peter erg graag een NT dax op kenteken wil hebben, maar geen zin had toen ter tijd in eerst een TUV keuring en daarna nog een RDW keuring...

morgen weten we meer :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

Vergeet niet bij die japanse(of engelse) brommerts een rechtse koplamplamp in te bouwen voor als ze je lichtbeeld gaan controleren.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

Zo, over zo'n 25 minuten knallen we er heen...

volgende dingen die ik wil vragen :(nog aanvullingen ?)

prijs ? of dat gaat veranderen ?

bouwjaar dus wel of niet aantonen, en indien wel moeten aantonen, door officiele documenten of is ene lijst van internet voldoende ?

herkomst wel of niet aan tonen, en indien wel aantonen, is zeggen uit Belgie b.v genoeg of moet je officiele documenten hebben ?

en hoe het nou precies zit mer het keuren, of het globaal er langsheen kijken...


we zullen zien...

(ow over motorkenteken ga ik niet beginnen, ben bang dat ik dan dingen door elkaar ga halen, en de RDW keurmeester misschien ook. dus dat mag iemand anders uitzoeken.)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

Zo, weer terug...

het was er erg druk en er was weinig tijd

prijs, niet aan toe kunnen komen

bouwjaar, zul JIJ aan moeten tonen als het niet in hun systeem zit. Een lijst van Internet is voldoende als het een geloofwaardige lijst is

herkomst, hoeft zo ver ik nu weet niet aan te tonen.

Kwa keuren, het is en blijft onduidelijk. De man die we nu spraken had niet al te veel tijd, en zei dat hij het ook nog niet allemaal wist omdat er zo veel ging veranderen per 1 mei. (je zou toch verwachten dat de RDW op de hoogte is, half/niet dus)
Deze man beweerde dat er nog wel een Technische keuring komt, dus wel een lichten controle, snelheids controle, geluids controle enz enz enz enz....

Een NT dax (ab23) is in iedergeval wel keurbaar zolang je maar geen papieren waarop de snelheid bis 50 mee neemt.

Ik word moe van de RDW, dus ik zou zeggen het zou zich wel weer eens moeten uitwijzen. ik zeg dat er de komende 6 maanden nog een helehoop onduidelijk zou zijn... En dat je het enkel kan weten door gewoon te gaan keuren.

Persoonlijk blijf ik bij het eerste verhaal wat ik als eerste wist. Deze man was(volgens mij) van alles op de hoogte, en had voor alles een goed en duidelijk verhaal....

ambtenaren :|

een ding weet ik wel, ik ben erg benieuwd naar de eerste verhalen van mensen die gaan keuren. en ik zou mijn CD die ik na mijn exames wil keuren, nog netjes op 45 begrenzen en verder is ie op wat uitgedroogte banden na, klaar voor een keuring ''oude styl''.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

Bij een motorfiets zal je toch de herkomst moeten aantonen bij de douane , kan je dat niet is het automatisch buiten EU en dus invoerrechten .
cb125s 1978
SS50M 1973

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

heb het in mijn verhaal nog over bromfietsen :wink:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

ah daar zit het addertje, een verplichte geluidskeuring. die kost je rond de 450 euro en je moet ervoor naar lelystad.. dan ben je voor een kenteken 600euro kwijt.
TWD for life!

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Bericht door Peter57 »

Nou alleen nog een bouwjarenlijst.
Dan komen er vele Hondas op de weg :lol:
Peter

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

nitelife schreef:ah daar zit het addertje, een verplichte geluidskeuring. die kost je rond de 450 euro en je moet ervoor naar lelystad.. dan ben je voor een kenteken 600euro kwijt.
uhm nee, geluids keuren doen ze gewoon bij het keurings station.
Deden ze voorheen ook altijd gewoon bij een normale keuring...

heb inmiddels al wel weer wat meer informatie, maar weet nog niet of ik het mag publiceren...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

niek is ik schreef:
nitelife schreef:ah daar zit het addertje, een verplichte geluidskeuring. die kost je rond de 450 euro en je moet ervoor naar lelystad.. dan ben je voor een kenteken 600euro kwijt.
uhm nee, geluids keuren doen ze gewoon bij het keurings station.
Deden ze voorheen ook altijd gewoon bij een normale keuring...

heb inmiddels al wel weer wat meer informatie, maar weet nog niet of ik het mag publiceren...
ok, maar een uitgebreide geluidskeuring gebeurt bij lelystad. dan gaan ze rijdende geluidstesten doen op een parcour. als ze dat verplicht stellen voor iedere keuring wordt je dik genaait met je mofo van voor 11-75..

overigens geloof ik nooit dat ze het toelaten van voertuigen zo gemakkelijk gaan maken hier. er moet wel een addertje zijn, want de trend in europa is juist andersom. duitsland en engeland wordt ook al steeds strenger mbt toelaten van voertuigen.
TWD for life!

Plaats reactie