Ik ben een wiel met 71 spaken aan het maken, foto!
Ja maar beste man, de andere 35 spaken komen precies tussen de eerste 36 in, waar op 1 plek het ventielgat zit!koen 50 schreef:bij een 36 spaaks wiel zit er ook een ventielgat hoor.
zijn het zekersteweten 71 spaken?
het ziet er sowiezo wel zeer tof uit.
Daar kan dus geen spaak
![Laughing :lol:](./images/smilies/apple_icon_lol.png)
"Wat is de kleur van je bougie?"
"Raar."
"XD"
"Raar."
"XD"
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 856
- Lid geworden op: 02 feb 2007 20:34
FTusveld schreef:Ja maar beste man, de andere 35 spaken komen precies tussen de eerste 36 in, waar op 1 plek het ventielgat zit!koen 50 schreef:bij een 36 spaaks wiel zit er ook een ventielgat hoor.
zijn het zekersteweten 71 spaken?
het ziet er sowiezo wel zeer tof uit.
Daar kan dus geen spaak
zelfs ik snap dat nog
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
Ziet er echt heel netjes uit! Iemand met meer geld dan mij, koop deze velgen. Ik ben benieuwd hoe ze er compleet uit gaan zien.
Ps. nu het hier over velgen en spaken gaat, voor zo ver ik weet zijn de meeste 17" velgen 36 spaaks. Nu heb ik een 40 spaaks voornaaf waar een 19" velg omheen zat en een 17" velg (rond de 1.8" breed) omheen moet komen. De vraag is dus, zijn er 17" 40 spaaks velgen?
Ps. nu het hier over velgen en spaken gaat, voor zo ver ik weet zijn de meeste 17" velgen 36 spaaks. Nu heb ik een 40 spaaks voornaaf waar een 19" velg omheen zat en een 17" velg (rond de 1.8" breed) omheen moet komen. De vraag is dus, zijn er 17" 40 spaaks velgen?
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=i30.tinypic.com/b3ldty.jpg)
De voornaaf is afkomstig van een motor, ik denk iets uit de jaren 80. Achternaaf is origineel c50. Om beide naven moeten brede 17" velgen komen. De voorvelg wordt dan een probleem gezien die voor een 40 spaaks velg is. 4 spaken weg laten gaat ook niet werken neem ik aan.Dennis schreef:nee die zijn er volgens mij niet, en jij hebt een P50 wiel dan in je handen?
Of is het PC50?
Groetjes,
Dennis
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=i30.tinypic.com/b3ldty.jpg)
De voornaaf is afkomstig van een motor, ik denk iets uit de jaren 80. Achternaaf is origineel c50. Om beide naven moeten brede 17" velgen komen. De voorvelg wordt dan een probleem gezien die voor een 40 spaaks velg is. 4 spaken weg laten gaat ook niet werken neem ik aan.Dennis schreef:nee die zijn er volgens mij niet, en jij hebt een P50 wiel dan in je handen?
Of is het PC50?
Groetjes,
Dennis
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=i30.tinypic.com/b3ldty.jpg)
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 feb 2008 19:25
- Locatie: Den Hoorn, ZH
Ik ben vergeten deze spaken te tellen van deze Laotiaanse C... zijn er ook wel heel veel.
De naaf leek mij wel geheel Honda.
http://farm3.static.flickr.com/2567/367 ... a5.jpg?v=0
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
http://farm3.static.flickr.com/2567/367 ... a5.jpg?v=0
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'
Bedankt voor de tip!CB-viguur schreef:moto guzzi heeft 17" 1,50 40gaats gehad
in aluminium velgen is het zowiezo te krijgen bij de bekende velgen/spaken boeren.
anders ff op vehikel rondkijken, zal je vast wel iets vinden.
Ik ga volgende week ook even langs Haan Wheels in Schijndel, daar hoor ik ook goede verhalen over. Mocht ik daar niet slagen is een guzzie velg misschien wel een goed alternatief.
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=i30.tinypic.com/b3ldty.jpg)