Twinfire Bougie

Hier kun je praten over je honda.
chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Twinfire Bougie

Bericht door chaly-dude »

Ss50fan schreef:Bedankt voor alle info tot nu toe, nu de vraag kan je er ook op achteruit gaan?
Op je ss50? nee, die krijgt niet automatisch een versnelling voor achteruit.

ha - ha - ha

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Re: Twinfire Bougie

Bericht door michielss50 »

startte bij mij zowel in mijn ss als dx90 beter bij koude start, in vergelijk met de ngk 7 bougie in ieder geval. beiden hadden een jingcheng 85cc blokje met 17 en 19 mm carbje, dus verder geen spannende verschillen. over duurzaamheid kan ik weinig meepraten i.i.g. 6000 kilometer.

Gebruikersavatar
Ss50fan
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:18
Bezit: -Honda CD50s Benly 50cc
Locatie: Bussum

Re: Twinfire Bougie

Bericht door Ss50fan »

chaly-dude schreef:
Ss50fan schreef:Bedankt voor alle info tot nu toe, nu de vraag kan je er ook op achteruit gaan?
Op je ss50? nee, die krijgt niet automatisch een versnelling voor achteruit.

ha - ha - ha
Lol :lol:

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Twinfire Bougie

Bericht door Mike Mechanic »

michielss50 schreef:startte bij mij zowel in mijn ss als dx90 beter bij koude start, in vergelijk met de ngk 7 bougie in ieder geval. beiden hadden een jingcheng 85cc blokje met 17 en 19 mm carbje, dus verder geen spannende verschillen. over duurzaamheid kan ik weinig meepraten i.i.g. 6000 kilometer.

Kan ook al het verschil zijn tussen gebruikte (vuile) en nieuwe (schone) bougie.
ホンダ

Mandarijn
4T-MSB regular
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:52
Locatie: soest

Re: Twinfire Bougie

Bericht door Mandarijn »

Roelof schreef:beunhazen, allebij!

zegt meneer vloeibare pakking :P
"Horsepower loves the absense of weight"

florens
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:25
Locatie: Den Hoorn, ZH

Re: Twinfire Bougie

Bericht door florens »

Ik rij al een paar jaar met zo'n bougie en het maakt nix komma nada uit. Ziet er wel leuk uit op het plaatje, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik denk dat een irridium meer nut heeft :wink:
Ss50fan schreef:Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met een TwinFire bougie, ik heb er net een besteld voor mijn SSJe ( C7HSA) ? :)

Wat is het idee?
De onderkant van de bougie heeft 2 massa electroden ipv 1.Er wordt een betere en efficientere vonk gegeven waardoor het mengsel beter en vooral sneller ontbrandt. je kan het bijna vergelijken met het vervroegen van je voorontsteking met 1 graad. bovendien zorgt de betere ontsteking ook voor een optimalere verbranding zodat de druk op de zuiger maximaal zal zijn

Als gevolg:
-Meer vermogen bij lage toeren
-Betere koude start
-Betere stationaire loop

Afbeelding
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Twinfire Bougie

Bericht door Edo »

Wat iemand in het begin al zei: Electriciteit zoekt altijd de weg van de minste weerstand, dus twee contactpolen met dubbele vonken slaat echt nergens op. Daarbij is er een evenredig verband tussen de afstand die de vonk moet overspringen door de lucht en het voltage dat je nodig hebt om die vonk daadwerkelijk van het ene punt naar het andere punt te krijgen. (1.000 V per cm ofzo?)

Dus het lijkt mij onzin. Als ik het goed heb heeft een auto toch ook voor elke bougie een aparte boubine?

Je hebt dus alsnog maar één vonk en dat is dezelfde vonk als die ene standaard bougie.

Wat misschien wel zou kunnen helpen is een bougiekabel kopen met polini racevonkjes.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Twinfire Bougie

Bericht door ciebie »

Edo schreef:Wat iemand in het begin al zei: Electriciteit zoekt altijd de weg van de minste weerstand, dus twee contactpolen met dubbele vonken slaat echt nergens op. Daarbij is er een evenredig verband tussen de afstand die de vonk moet overspringen door de lucht en het voltage dat je nodig hebt om die vonk daadwerkelijk van het ene punt naar het andere punt te krijgen. (1.000 V per cm ofzo?)

Dus het lijkt mij onzin. Als ik het goed heb heeft een auto toch ook voor elke bougie een aparte boubine?

Je hebt dus alsnog maar één vonk en dat is dezelfde vonk als die ene standaard bougie.

Wat misschien wel zou kunnen helpen is een bougiekabel kopen met polini racevonkjes.
ja, maar polini racevonkjes kunnen schade toebrengen aan je krukas kevers!
dus weet niet of dat goed gaat, maar dat moet je even proberen dan

Gebruikersavatar
Ss50fan
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:18
Bezit: -Honda CD50s Benly 50cc
Locatie: Bussum

Re: Twinfire Bougie

Bericht door Ss50fan »

Welke speling moet er op? Normale bougie toch 0,65? Dus dan moeten allebei die pootjes 0,65?

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Twinfire Bougie

Bericht door NIX »

Ja.
Edo schreef: Als ik het goed heb heeft een auto toch ook voor elke bougie een aparte boubine?
Nee hoor, vaak hebben die maar 1 bobine en een verdeler. Er zijn types met net zoveel bobines als bougies of cilinders, maar dat is pas iets van de laatste jaren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Twinfire Bougie

Bericht door Dezelfde Jasper »

Heb eens lang gezocht naar bougiekabels voor een Mazda (Premacy?), bleken de bobines direct bij de bougies te zitten :D

Er zijn autofabrikanten die bougies met meerdere elektroden (je hebt ze ook met 3 of 4) voorschrijven, maar dan zullen ze wel een of ander contract met een bougiefabrikant hebben. Het idee is inderdaad dat de vonk voor de massa-elektrode met de minste weerstand kiest, waardoor je de beste vonk met de beste verbranding hebt. En daar merk je op je brommer heel weinig van.

Plaats reactie