Op je ss50? nee, die krijgt niet automatisch een versnelling voor achteruit.Ss50fan schreef:Bedankt voor alle info tot nu toe, nu de vraag kan je er ook op achteruit gaan?
ha - ha - ha
Op je ss50? nee, die krijgt niet automatisch een versnelling voor achteruit.Ss50fan schreef:Bedankt voor alle info tot nu toe, nu de vraag kan je er ook op achteruit gaan?
Lolchaly-dude schreef:Op je ss50? nee, die krijgt niet automatisch een versnelling voor achteruit.Ss50fan schreef:Bedankt voor alle info tot nu toe, nu de vraag kan je er ook op achteruit gaan?
ha - ha - ha
michielss50 schreef:startte bij mij zowel in mijn ss als dx90 beter bij koude start, in vergelijk met de ngk 7 bougie in ieder geval. beiden hadden een jingcheng 85cc blokje met 17 en 19 mm carbje, dus verder geen spannende verschillen. over duurzaamheid kan ik weinig meepraten i.i.g. 6000 kilometer.
Roelof schreef:beunhazen, allebij!
Ss50fan schreef:Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met een TwinFire bougie, ik heb er net een besteld voor mijn SSJe ( C7HSA) ?![]()
Wat is het idee?
De onderkant van de bougie heeft 2 massa electroden ipv 1.Er wordt een betere en efficientere vonk gegeven waardoor het mengsel beter en vooral sneller ontbrandt. je kan het bijna vergelijken met het vervroegen van je voorontsteking met 1 graad. bovendien zorgt de betere ontsteking ook voor een optimalere verbranding zodat de druk op de zuiger maximaal zal zijn
Als gevolg:
-Meer vermogen bij lage toeren
-Betere koude start
-Betere stationaire loop
ja, maar polini racevonkjes kunnen schade toebrengen aan je krukas kevers!Edo schreef:Wat iemand in het begin al zei: Electriciteit zoekt altijd de weg van de minste weerstand, dus twee contactpolen met dubbele vonken slaat echt nergens op. Daarbij is er een evenredig verband tussen de afstand die de vonk moet overspringen door de lucht en het voltage dat je nodig hebt om die vonk daadwerkelijk van het ene punt naar het andere punt te krijgen. (1.000 V per cm ofzo?)
Dus het lijkt mij onzin. Als ik het goed heb heeft een auto toch ook voor elke bougie een aparte boubine?
Je hebt dus alsnog maar één vonk en dat is dezelfde vonk als die ene standaard bougie.
Wat misschien wel zou kunnen helpen is een bougiekabel kopen met polini racevonkjes.
Nee hoor, vaak hebben die maar 1 bobine en een verdeler. Er zijn types met net zoveel bobines als bougies of cilinders, maar dat is pas iets van de laatste jaren.Edo schreef: Als ik het goed heb heeft een auto toch ook voor elke bougie een aparte boubine?