Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Matr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 sep 2009 21:09
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Matr »

Eric schreef:Ik zou er voor zorgen dat alle spaken evenveel spanning hebben en daarna goed kijken waar de slag heen gaat en dan kijken welke spaak wat doet. Dan kan je de slagen eruit krijgen door spaken strakker te zetten. Als dat niet meer zo goed gaat, moet je de tegenover liggende spaak iets lossen en daarna de andere spaak weer verstellen. Kijk goed naar de positie van de spaken en de hoeken. Dan kan je zien wat die spaak doet.


Wat is dit tegenwoordig? Fietsenmaker die geen wielen kunnen richten en brommer shops die geen verlichting kunnen repareren..... Misschien dat die fietsenshop er geen zin in heeft omdat de spaken vaak erg vast gerot zitten en de velgen ook niet meer lekker zijn zodat je de spaak door de velg trekt. Zo'n vast gerotte spaak moet je gewoon doormidden knippen en vervangen. De nippels moeten gewoon mooi kunnen draaien anders voel je niet wat je doet.
Het is gelukt! Hij rijdt weer als eerst en er zitten geen slagen in het wiel. Nogmaals bedankt voor de hulp 8-)
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Brommert »

Ik heb ook een spaken vraag, wie hier op het board was het die wielen spaakt?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Dennis

Guuzz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 232
Lid geworden op: 07 dec 2009 16:45
Locatie: Tegelen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guuzz »

Ik heb laatst een C gekocht. En ben die nu lopend aan het maken.
Nu geeft de ontsteking een redelijk zwakke vonk. De bobine is gloednieuw, dus dan ligt het waarschijnlijk aan de ontsteking.
Kan de vonk zwakker worden als de punten slecht afgesteld staan? Of ligt het dan aan iets anders?

Dan nog iets, is dat hitteplaatje tussen de carb en de kop echt nodig?
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.

exelcior
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 mei 2010 11:14
Locatie: Heerde

Re: Kleine vragen topic

Bericht door exelcior »

dat hitteplaatje tussen de carb en de kop is zeker nodig. Ik heb zonder geprobeerd, maar je merkt dat de benzine door de warmte verdampt, en dus niet in je kop gaat maar uit je luchtfilter komt :p
The power of Dreams

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rv51 »

Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
Active is een merk wat ik al voorbij heb zien komen is dat misschien iets, en wat
ben je er ongeveer voor kwijt? wat zijn een beetje de 'betere' (kwaliteit) hiervan?
Honda st70

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Lejon »

Ik wil mn blok ombouwen naar 70cc 50 kop om toch op 70cc te blijven maar toch meer koppel te krijgen want uit full 70 heeft erg weinig koppel in mijn belevenis. Maargoed, ik heb een 50cc kopje maar daar is die V -hap bij de uitlaatkant helemaal tot aan de kop weggeslagen. Al zou je dus de uitlaat monteren zou je de pakking kunnen zien zitten.

Met V- hap bedoel ik Die uitsparing bij de uitlaat kant in dit geval een halve maan.

Afbeelding
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Kleine vragen topic

Bericht door roow »

aha, boeiend

:D

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Lejon »

roow schreef:aha, boeiend

:D
De vraag was meer of het uit kon maken ? Gaat ie daardoor lekken ?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ruben »

Lejon schreef:
roow schreef:aha, boeiend

:D
De vraag was meer of het uit kon maken ? Gaat ie daardoor lekken ?
roow schreef:aha, boeiend

:D
en anders moet je het gewoon proberen, weten wij veel hoe groot die hap bij jou is.
De happen uit mijn cilinderkoppen zijn sowieso groter als op dat plaatje van jou.

Ik zag jou vandaag trouwens rijden, maar ik hoorde je niet :o

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Monkeymadness »

Rv51 schreef:Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
Active is een merk wat ik al voorbij heb zien komen is dat misschien iets, en wat
ben je er ongeveer voor kwijt? wat zijn een beetje de 'betere' (kwaliteit) hiervan?
ik heb zelf een Mocal thermostaat:

http://www.rpower.be/supplies/details.p ... 26full%3D0

moet je wel lopen kutten om er een 8mm oliekoelerslang op te krijgen.


de reden waarom ik een Mocal thermostaat heb is dat deze maar 38,- is, en hij bij dezelfde temperaturen open en dicht gaat als een active thermostaat, die 199,- kost.

het uiterlijk is iets minder, maar je hoeft ook geen dure earl's fittingen te kopen om je oliekoeler op de thermostaat aan te sluiten... een paar slangenklemmen volstaan.
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Lejon »

ruben schreef:
Lejon schreef:
roow schreef:aha, boeiend

:D
De vraag was meer of het uit kon maken ? Gaat ie daardoor lekken ?
roow schreef:aha, boeiend

:D
en anders moet je het gewoon proberen, weten wij veel hoe groot die hap bij jou is.
De happen uit mijn cilinderkoppen zijn sowieso groter als op dat plaatje van jou.

Ik zag jou vandaag trouwens rijden, maar ik hoorde je niet :o
slecht teken.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door thijsperdok »

Ik heb nog wel een cilinderkop liggen. Kan ik wel mee sturen met die megefoonpijp?
Mail me maar als je interesse hebt, hij staat ook wel op marktplaats

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rv51 »

Monkeymadness schreef:
Rv51 schreef:Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
Active is een merk wat ik al voorbij heb zien komen is dat misschien iets, en wat
ben je er ongeveer voor kwijt? wat zijn een beetje de 'betere' (kwaliteit) hiervan?
ik heb zelf een Mocal thermostaat:

http://www.rpower.be/supplies/details.p ... 26full%3D0

moet je wel lopen kutten om er een 8mm oliekoelerslang op te krijgen.


de reden waarom ik een Mocal thermostaat heb is dat deze maar 38,- is, en hij bij dezelfde temperaturen open en dicht gaat als een active thermostaat, die 199,- kost.

het uiterlijk is iets minder, maar je hoeft ook geen dure earl's fittingen te kopen om je oliekoeler op de thermostaat aan te sluiten... een paar slangenklemmen volstaan.

Thanks! Hoe zit het dan eigenlijk met de kwaliteit van Mocal, zit dat wel goed? of heeft het zijn twijfels. ik vind hem wel een beetje groot namelijk. Bestaat er uberhaubt een site waar je een beetje door thermostaten kan bladeren die wat meer voor onze 4taktjes bedoeld zijn
Honda st70

Plaats reactie