Nieuw hier
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Nieuw hier
dat frame is bijna net zo rot als mijn oude c frame
die licht nu bij hj
die licht nu bij hj
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw hier
Nee, vergeet het maar. Dat gaat allemaal niet passen.Willem2 schreef:Heb vandaag een frame van een c310s gehaald (gratis uiteraard ). Het idee was om de c50 onderdelen hierop te monteren.
Nu is mijn vraag: past dat? En zo ja kan ik 'm keuren met dat frame (is uit belgie).
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 okt 2010 10:35
- Bezit: Dax ST50G
Bami Dax 50
Chaly CF50
Chaly CF70
NT C90 in onderdelen
CD50 (van mn vriendin) - Locatie: Hilversum
Re: Nieuw hier
C310 heeft een ander type motorblok. Ophang punten van t blok zijn dus zoiezo anders.
Is het niet juist de sport om je oude framepje weer tot leven te wekken? Ik zou eerst eens bedenken welke styl je aan wil gaan houden om hem af te maken. als je hem ratlook wil maken, is rottigheid juist wel leuk wil je m netjes maken, dan zagen tot al t roest weg is en daarna weer reconstrueren leuke klus voor de koude wintermaanden
de complete kont is redelijk vlak aan de zijkant. dus met vlakke platen is een hoop te redden. Gebruikt de oude stukken die je uitzaagd als mal voor de nieuwe stukken. hiermee kun je grof al een passtuk maken wat je in de C perfect op maat maakt.
Succes dr mee! Ps, niet electrode lassen bij dit soort klussen als je t mooi en stevig wil maken. ben ik iedergeval geen fan van.
Is het niet juist de sport om je oude framepje weer tot leven te wekken? Ik zou eerst eens bedenken welke styl je aan wil gaan houden om hem af te maken. als je hem ratlook wil maken, is rottigheid juist wel leuk wil je m netjes maken, dan zagen tot al t roest weg is en daarna weer reconstrueren leuke klus voor de koude wintermaanden
de complete kont is redelijk vlak aan de zijkant. dus met vlakke platen is een hoop te redden. Gebruikt de oude stukken die je uitzaagd als mal voor de nieuwe stukken. hiermee kun je grof al een passtuk maken wat je in de C perfect op maat maakt.
Succes dr mee! Ps, niet electrode lassen bij dit soort klussen als je t mooi en stevig wil maken. ben ik iedergeval geen fan van.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw hier
Er is in dit geval zelfs van de rottigheid bijna niets meer over. Kijk eens een pagina terug naar zijn plaatjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Het blok krijg ik wel passend, net een oud topic gevonden over het plaatsen van een ss blok onder een c320.
Voorvork, past dat wel?
En de keuring, kan dat met een belgisch frame?
Het frame van de C is echt ver heen, ik keek net nog even en prikte er nog een gat in. De bedoeling is wel dat die weer goed wordt, is idd leuk om te doen, maar dit gaat nog wel effe duren.
Dus ik dacht sneller te kunnen rijden met het frame van de c310...
Voorvork, past dat wel?
En de keuring, kan dat met een belgisch frame?
Het frame van de C is echt ver heen, ik keek net nog even en prikte er nog een gat in. De bedoeling is wel dat die weer goed wordt, is idd leuk om te doen, maar dit gaat nog wel effe duren.
Dus ik dacht sneller te kunnen rijden met het frame van de c310...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:46
- Bezit: CD50 + PC50
- Locatie: Hengelo/Groningen
Re: Nieuw hier
Ik denk dat keuren dan wel lastig wordt, of zit er al een kenteken op de c310?
They call it home, i call it house
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Nee, die heeft nog geen kenteken, vandaar mijn vraag.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Nieuw hier
voorvork past niet, brug ook niet.
Prakitsch past niks
En dan ook nog eens door de keuring krijgen...
Zoek dan een enigzins betere basis c50 frame.
Prakitsch past niks
En dan ook nog eens door de keuring krijgen...
Zoek dan een enigzins betere basis c50 frame.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Das misschien handiger dan.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Wat is precies het verschil tussen een c50 frame en een c90 frame? Is het een optie om een c90 frame te gebruiken ter vervanging van m'n rotte 50 frame?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw hier
Ligt eraan of het een NT frame is of een OT dikke Harrie. Laatste past ook je C50 blokje niet zomaar onder, ook al is het verbouwen daarvoor minder drastisch. Alleen is een C90 wel een motor en een OT C90 ga je niet eens als brom gekeurd krijgen, vermoed ik.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
En als ie voorzien is van een c50 nummer en typegoedkeur?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw hier
Daar verandert de blokophanging niet van. En denk jij de RDW te kunnen misleiden met een overgetikt nummer? Dan wens ik je succes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Zijn die frames zo verschillend dan?
Ik bedoel, m'n c50 frame is zo rot dat ik, als ik alle rotte delen vervang (zo'n 70%), er eigenlijk een c90 frame van maak. Maar dan zit er nog wel het orginele c50 nummer en goedkeur op.
En ik probeer de RDW niet te misleiden, ik probeer alleen de problemen voor te zijn...
Ik bedoel, m'n c50 frame is zo rot dat ik, als ik alle rotte delen vervang (zo'n 70%), er eigenlijk een c90 frame van maak. Maar dan zit er nog wel het orginele c50 nummer en goedkeur op.
En ik probeer de RDW niet te misleiden, ik probeer alleen de problemen voor te zijn...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Nieuw hier
en als je nou dat c310 frame of dat c90 frame gebruikt om je eigen c weer tot leven te wekken, in principe is het dan allemaal legaal en met een beetje werk ziet het er ook nog aardig origineel uitWillem2 schreef:Zijn die frames zo verschillend dan?
Ik bedoel, m'n c50 frame is zo rot dat ik, als ik alle rotte delen vervang (zo'n 70%), er eigenlijk een c90 frame van maak. Maar dan zit er nog wel het orginele c50 nummer en goedkeur op.
En ik probeer de RDW niet te misleiden, ik probeer alleen de problemen voor te zijn...