jasper wauters schreef:Matr schreef:Ebay.de is een goudmijntje. Daar kan je aan bijna alle onderdelen voor je CB voor weinig geld komen. Wel altijd van te voren even vragen naar de verzendkosten etc, want die pakken nog wel eens hoog uit. Verder, veel cc kitjes zijn vaak duurder en/of moeilijker aan te komen dan voor liggende cilinder blokjes, maar met een krap budget kan je uiteindelijk ook prima met het verkeer meekomen hoor. (kijk maar eens rond bij de topics over het opvoeren van je CB)
ik heb zelf ook al wat rond geneust.
: je kan je verlatend vliegwiel ombouwen naar een vervroegend heb ik gezien op brommerforum.be
: andere nokkenas met langere openingstijden en grotere opening tot 1/4 van de klepdiameter.
: carburators kosten de dag van vandaag ook niet zoveel meer.
en ja, afstelling van je carburator en onsteking doet ook veel
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
check eens cy50.de dacht ik, die hebben ook nog eens een forum en een pagina hoe je die dingen simpel weg 70 tot 80 kan laten rijden, wil je harder dan moet je eens gaan denken aan een xr80 of 100 blok of een 80 cilinder bij motorkit bijvoorbeeld of nrc-motors.de leertouwer heb er ook een die heb ik zelf ook maar daar ben ik nog niet zo over te spreken dees heeft een beetje teveel compressie.
opvoeren ligt niet zo moeilijk,
1, vervroegend/vastgezet vliegwiel.
2, snelle nok cb50f is wat uitgesmeerd en de xr80 is een kortere maar heftigere powerband, een beetje tweetakt achtig.
3, uitlaat ontgrenzen of bij nrc-motors.de een rvs bocht bestellen kost 55 euro(een half jaar geleden).
4, grote carburateur denk aan 16mm
echte keihin!!!! omdat het afstellen best nauw komt bij de cbtjes naar mijn gevoel en omdat keihin velen malen beter is dan die immitatie meuk, ik heb het zelf ervaren (19 kan ook of 21 dat word wel wat lastig, maar in combinatie met de xr80 nok is het wel erg snel alleen heel zenuwachtig zoals vele tweetakten ook wel zijn)
5, cilinder kop laten flowen.
6, maak het je zelf simpel en koopt een xr80 blok met een 22 of 24 mm carburateur.
7, grote cilinders, grote koppen ( de spl uitvoeringen)
8, waarschijnlijk veel te duur, 4 kleps koppen enzovoorts
hier ben je wel ff zoet mee