Het typische aan een gelukszoeker is dat die juist uit is op een zo hoog mogelijke prijs en de prijs/kwaliteitverhouding hem geen biet boeit. En ook dat jouw garantieclaims hem geen biet boeien. En wat de wet hem voorschrijft ook niet. Garantie tot aan de deur. Eenmaal het geld in zak, is het er niet meer uit te branden.Thomgun schreef:Je hebt een punt maar een verkoper moet geen gebreken achterhouden en vervolgens wel een hoge prijs vragen. Verantwoordelijkheid ligt volgens mij vooral bij de verkoper... (en dit zijn nou ook niet bepaald koopjes voor koopjesjagers.) goedkoop is duurkoop en van duurkoop mag je wat goeds verwachten volgens mij...NIX schreef:Volgens mij leg ik net uit dat dat nogal naief is.
Wil je je recht halen, want de man (M/V) hoort je te geven wat je als koper mag verwachten, kun je naar de rechter stappen en daar aantonen dat de verkoper in gebreke is gebleven en je gelijk proberen te halen. Ik wens je veel succes en dat tripje gaat je echt een heleboel meer geld kosten dan je hele brommertje ooit gekost heeft. (Rapporten van experts, kosten van je jurist en je laten vertegenwoordigen. Deze kosten zijn in geval van jouw gelijk, niet automatisch voor de verkoper, daar mag je een aparte zaak voor voeren. Je krijgt hooguit de gerechtskosten voor zijn rekening en die vallen in het niet bij je eigen kosten. Dergelijke zaken worden in de regel alleen om grote bedragen gevoerd, niet voor een paar brommertjes.) Je hebt als koper overigens ook de plicht om je ervan te overtuigen dat wat je koopt in orde is. En mocht je van de rechter gelijk krijgen, dan nog kan de verkoper er gewoon geen gehoor aan geven. Zie dan maar wat je doet.
Voor kwaliteit betaal je doorgaans, maar maak onderscheid tussen oorzaak en gevolg. Dat je flink betaalt garandeert geen kwaliteit. Als je het nog niet duidelijk is, bekijk dan mijn onderschrift en haal 'm desnoods even door de vertaalmachine.