Nieuw hier
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Nieuw hier
Je kunt volgens mij nog steeds nieuwe frames kopen bij Honda.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Die zijn volgens mij aardig aan de prijs, dus dat is geen optie.
@ciebie: dat dacht ik dus ook, ik vroeg me alleen af in hoeverre de frames verschillen.
@ciebie: dat dacht ik dus ook, ik vroeg me alleen af in hoeverre de frames verschillen.
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nieuw hier
Die frames kosten tussen de 400 en 500 euro. Te verkrijgen bij 4-takt zaken in t land.
Maar ik zou zo'n rot frame niet meer repareren... Als je het niet goed doet komt de roest gewoon weer terug, en deze is wel in verre staat van ontbinding zo te zien. Vergeet niet dat het niet alleen plaatwerk vervangen is maar je moet ook rekening houden met het "recht" houden van alle ophangpunten die in het frame zitten. Denk daarbij vooral aan de veren. Ik zou een ander leuk C projectje kopen en de nog bruikbare onderdelen van je huidige rotte c daarvoor gebruiken tezamen met de onderdelen van de andere opknapper (die in betere staat is). De rest van de onderdelen zou je kunnen verkopen om de kosten te drukken. Mensen zat die gare troep willen kopen. Een C project waar je wel wat mee zou kunnen heb je ook al wel vanaf 400 á 500 euro.
En realiseer je wel, een oude Honda opknappen tot iets veiligs en berijdbaar kost geld. Dat heb je niet voor een paar tientjes en zeker niet als ie in deze staat is. De RDW zal zeker kritisch kijken als je met iets aankomt dat iets weg heeft van een wrak. Die lui zijn niet gek en bovendien zal je je aan de wettelijke regels moeten houden. Zie faq van Nix: http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 14&t=20736
Maar ik zou zo'n rot frame niet meer repareren... Als je het niet goed doet komt de roest gewoon weer terug, en deze is wel in verre staat van ontbinding zo te zien. Vergeet niet dat het niet alleen plaatwerk vervangen is maar je moet ook rekening houden met het "recht" houden van alle ophangpunten die in het frame zitten. Denk daarbij vooral aan de veren. Ik zou een ander leuk C projectje kopen en de nog bruikbare onderdelen van je huidige rotte c daarvoor gebruiken tezamen met de onderdelen van de andere opknapper (die in betere staat is). De rest van de onderdelen zou je kunnen verkopen om de kosten te drukken. Mensen zat die gare troep willen kopen. Een C project waar je wel wat mee zou kunnen heb je ook al wel vanaf 400 á 500 euro.
En realiseer je wel, een oude Honda opknappen tot iets veiligs en berijdbaar kost geld. Dat heb je niet voor een paar tientjes en zeker niet als ie in deze staat is. De RDW zal zeker kritisch kijken als je met iets aankomt dat iets weg heeft van een wrak. Die lui zijn niet gek en bovendien zal je je aan de wettelijke regels moeten houden. Zie faq van Nix: http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 14&t=20736
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw hier
Wees duidelijk in wat je van plan bent en we weten nog steeds niet wat voor C90 frame je hebt. Dennis had ooit complete achterkanten te koop. Geen idee of die nog te krijgen zijn.Willem2 schreef:Zijn die frames zo verschillend dan?
Ik bedoel, m'n c50 frame is zo rot dat ik, als ik alle rotte delen vervang (zo'n 70%), er eigenlijk een c90 frame van maak. Maar dan zit er nog wel het orginele c50 nummer en goedkeur op.
En ik probeer de RDW niet te misleiden, ik probeer alleen de problemen voor te zijn...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Ik zal binnenkort effe een foto posten van het c90 frame.
Wat ik wil doen is het c50 frame opknappen met delen van het c90 frame. Maar ik denk dat ik dan bijna eindig met een c90 frame met het nummer van de c50, omdat ik zo veel delen moet vervangen.
De vraag is dan of de rdw moeilijk kan gaan doen omdat het in hun ogen misschien een "omgekat" frame is.
Wat ik wil doen is het c50 frame opknappen met delen van het c90 frame. Maar ik denk dat ik dan bijna eindig met een c90 frame met het nummer van de c50, omdat ik zo veel delen moet vervangen.
De vraag is dan of de rdw moeilijk kan gaan doen omdat het in hun ogen misschien een "omgekat" frame is.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuw hier
Zie hier het nummer van het c90 frame
Zal van de week eens gaan kijken of ik wat kan gaan slijpen en lassen
Zal van de week eens gaan kijken of ik wat kan gaan slijpen en lassen