Inbeslagname boven de 65km/h?!

Hier kun je praten over je honda.
koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door koen 50 »

gewoon choke halfopen zetten, werkte bij mij ook.

brommer liep nog wel beetje, maar telkens als je gas wou geven sloeg hij af, "ja hij reed net nog!"
agent: "nou, ik weet het ook niet, staat je benzinekraan open?"
ik: "ja meneer, zelfs op reserve als u dat wilt.

'k kreeg het voordeel van de twijfel en mocht naar huis 'lopen'. :mrgreen:
jeuj!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Edo »

Die prijzen zijn niet misselijk meer zeg, ik heb vorig jaar nog 2 keer op de rollenbank gestaan.

72 km/u op de teller van de testbank, 60 euro boete
64 km/u op de teller van de testbank, 40 euro boete

Die tweede keer was 2 maanden later, maar zeikende regen met als gevolg dat mijn achterwiel geen grip hield op de stalen rollen. Briljant gezicht hoe die tobber met zijn volle gewicht op het zadel ging hangen terwijl dit volledig tegen de procedurele normen is.

Toch niet aangevochten overigens omdat ik 40 euro anders in het weekend wel opzuip.

lupomob
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
Bezit: Een heuze bami monkey
Locatie: lelystad

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door lupomob »

Hier in lelystad zijn ze duidelijk niet zo streng op brommertjes, scooters zijn daarintegen wel snel de pineut.

Nu heb ik denk ik hier in lelystad wel het voordeel dat ik werkelijk de enige ben op een 4takt brommer.

Vorige week even aan de kant gezet en al snel een 2de auto erbij, uit nieuwschierigheid volgens de beste man.

Alles werd gecontroleerd en ze waren verbaasd dat het ding op de openbare weg mocht en verzekerd was.
De uitlaat maakt wel een beetje veel heriie(zon 2 kanten skyteam ding zonder demping onder de 125 cc wil wel) maar dat hoorde wel een beetje bij de brommer.
De nieuwschierige agent, vroeg vriendelijk of het uberhaubt een beetje zit zo een klein ding en heeft op mijn uitnodiging nog even plaatsgenomen.

Op de cillinder staat duidelijk de indruk 125 cc maar daar werd geen aandacht aan geschonken.

Denk dat je zelf een boel in de hand hebt, hoe je jezelf opstelt tegenover de agent.
Zelf ga ik altijd voor de kom maar op aktie.
Brommer op de standaard, helmpje(potje) af en er gewoon op afstappen en je netjes voor stellen.
Oom agent gaat dan denk ik al anders het gesprek in, dan dat je blijft zitten afwachten met je helm op en hem laat praten.
Leeftijd zal ook wel wat uitmaken, 30+ komt wat makkelijker weg met een ''iets'' te snel brommertje dan een jongen van 16

succes
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Edo »

Bovenstaande reactie slaat de spijker precies op zijn kop. Toen ik op de rollenbank stond met mijn Faddybike brulde mijn Hondaatje ook de hele straat bij elkaar, er werd alleen maar even gezegd "mooi 4takt geluid :D". Geen waarschuwing, aantekeningen, bekeuring of whatshowever voor de uitlaat, gewoon netjes meewerken aan de rollenbank test, contributie accepteren en tot om de hoek even lopen met je brommer.

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door schwantz34 »

denk dat ze ook niet zo snel de 4-takt brommertjes op de rollerbank doen, aangezien er ook nog geschakeld moet worden.
heb alle 2 de keren gehad dat er iemand bij de rollerbank stond die niet kon schakelen.
Ook wat hierboven staat werkt mee inderdaad.

reed de laatste keer over een rotonde, waar een grote alcohol controle was met rollerbank.
Ik hoefde niet te blazen, maar werd wel gewezen de stoep op te gaan richting de rollerbank.
Dus ik rustig richting de rollerbank rijden, en de brommer op de standaard gezet, helm af, en even lekker zitten kijken hoe alle scootertjes veel te hard gingen en een boette kregen! :mrgreen:
Toen kwam er een agent op mij aflopen, vroeg naar mijn rijbewijs en papieren, die hij meteen van mij overhandigd kreeg.
Toen vroeg hij hoe snel die ongeveer liep, ik antwoorde met 50/55 km/u, vond hij prima, gaf me nog complimenten omdat hij het wel een gaaf ding vond, en gaf me mijn papieren en rijbewijs weer terug, en wensde mij een fijne rit terug naar huis.

Chill! 8-)

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Thomgun »

Nou, dan ken jij andere rollerbanken dan ik. Hiero zijn het ware razia's. In de wijde-omtrek van de rollerbank staan motoragenten alle bromfietsen naar de rollerbank te loodsen, en juist de schakelbrommers, die gaan bij de 2kakkers meestal het hardst. Maar hier in de buurt kom je er dus niet zomaar onderuit!
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Edo »

Inderdaad, wat een incompetente agenten hebben jullie dan! Hier zijn het ook motoragenten en ja, die weten wel hoe je een koppeling/versnellingsbak moet bedienen.

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door rikkieh »

Ik maar liefst driemaal op de rollerbank (met honda's dan) geweest (moet regelmatig langs het ROC A12 hier in Ede, das altijd prijs!).
Één keer met de C van mn broeder. Met alle respect voor de beste man maar als ik vertel dat de eerste versnelling een tik omhoog is en hij doet 'm als nog naar beneden en vervolgens weer omhoog dus weer lekker naar zn vrij . . dan houdt 't voor mij op.
Daarnaast twee keer met mn ex-dax, Die liep opzich niet echt te hard (krappe 60 toen die tijd). Na een heel gesprek met één van de motoragenten (die vroeger een opgefokte CD had) mocht ik door rijden zonder rollerbank of iets. De andere keer een norse man die wel schreef, was geen godsvermogen qua bedrag. En tsja, risico van 't vak hea.

Daarnaast een keer met mijn oude sparta funny op de rollerbank geweest (jankte nog al maar liep gecorrigeerd 27 hele kilometers, neeee geen halve :lol: ). Vervolgens de agenten nog een half uur gezocht naar een begrenzer maar ze konden niks vinden, niet heel gek..want hij zat er ook niet.

Het is denk ik ook een belangrijke factor hoe je inderdaad van de brommer af stapt. Netjes je helmpje op (liefst pothelm denk ik, indentificatie met oud en traag :lol: ). Netjes de papieren bij en de hele ratteplan. En zolang je meestal sociaal naar de agent is 't vaak wel oké.
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door john »

lupomob schreef:Hier in lelystad zijn ze duidelijk niet zo streng op brommertjes, scooters zijn daarintegen wel snel de pineut.

Nu heb ik denk ik hier in lelystad wel het voordeel dat ik werkelijk de enige ben op een 4takt brommer.

Vorige week even aan de kant gezet en al snel een 2de auto erbij, uit nieuwschierigheid volgens de beste man.

Alles werd gecontroleerd en ze waren verbaasd dat het ding op de openbare weg mocht en verzekerd was.
De uitlaat maakt wel een beetje veel heriie(zon 2 kanten skyteam ding zonder demping onder de 125 cc wil wel) maar dat hoorde wel een beetje bij de brommer.
De nieuwschierige agent, vroeg vriendelijk of het uberhaubt een beetje zit zo een klein ding en heeft op mijn uitnodiging nog even plaatsgenomen.

Op de cillinder staat duidelijk de indruk 125 cc maar daar werd geen aandacht aan geschonken.

Denk dat je zelf een boel in de hand hebt, hoe je jezelf opstelt tegenover de agent.
Zelf ga ik altijd voor de kom maar op aktie.
Brommer op de standaard, helmpje(potje) af en er gewoon op afstappen en je netjes voor stellen.
Oom agent gaat dan denk ik al anders het gesprek in, dan dat je blijft zitten afwachten met je helm op en hem laat praten.

Leeftijd zal ook wel wat uitmaken, 30+ komt wat makkelijker weg met een ''iets'' te snel brommertje dan een jongen van 16

succes
dit heeft me al ZEKER een boete gescheeld voor wildplassen en tom duesman hoefde niet te blazen toen hij dronken met mij achterop zonder helm aangehouden werd.. alleen de boete voor mij omdt ik geen helm droeg beetje meelullen over zn jandrama en aardig zijn. meewerken want als je tegen gaat werken naaien die mensen je echt.. t is niet leuk voor jou en niet leuk voor hun..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1225
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door XL50deSeauje »

Laatste keer dat ik op de bank stond gaven ze pas boetes vanaf zestig, en had ik 59.....
Gewoon beetje flex meewerken met die lui, netjes handje schudden en glimlachen als je aangehouden word, en vaak vinden ze je oldtimertje wel leuk! Ik ben er redelijk doorgefietst met relaxt doen de afgelopen jaren!
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Edo »

Zoals afgelopen afterBollenrit?

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door NIX »

:D
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1225
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door XL50deSeauje »

Dat is een correct voorbeeld :D
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door BarryBacardi »

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... /opvoeren/

Kijk daar maar eens..
Het is niet zo dat ze je brommer niet kunnen afpakken.
Ik weet alleen niet wat er na inbeslagname gebeurd..

In het verleden al een chaly cf70 kwijt geraakt, heb op het nippertje nog een 17mm valstroom kunnen redden van de schredder toen meneer agent even wegliep om de sleutels van mijn slot te zoeken! :D

Christiaan
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Christiaan »

Thomgun schreef:Nou, dan ken jij andere rollerbanken dan ik. Hiero zijn het ware razia's. In de wijde-omtrek van de rollerbank staan motoragenten alle bromfietsen naar de rollerbank te loodsen, en juist de schakelbrommers, die gaan bij de 2kakkers meestal het hardst. Maar hier in de buurt kom je er dus niet zomaar onderuit!
Alles behalve inderdaad, laatst hier bij Berkum bij de manege een rollerbank, er reden 8 motorwouter rond en 2 auto`s.
Daarnaast nog een busje vol wouten bij de rollerbank zelf.

Iedereen werd meegenomen, er was ook iemand die snel afsloeg maar ging direct een motorwout achteraan

Gelukkig was ik die dag op de fiets :mrgreen:

Plaats reactie