Schouwen van een Chaly

Hier kun je praten over je honda.
BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Schouwen van een Chaly

Bericht door BarryBacardi »

Hoi,
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Chaly cf50 met kenteken.
Nouja.. met kenteken.. het kenteken wat er bij zit hoort eigenlijk bij een Novio. (Het framenummer wat in de papieren staat is van een pf50 en komt totaal niet overeen met de Chaly)
Ik naar de RDW voor info, die stuurde me door naar de politie, en de politie vervolgens weer terug naar de RDW.
Wat ze nu bij de RDW vertelden is dat ze waarschijnlijk een fout hebben gemaakt tijdens de keuring/schouwing.
Er word nu bekeken of het administratief word opgelost (waarschijnlijk dus framenummer van de Chaly overnemen op het nieuwe kenteken), maar de kans zit er ook in dat de Chaly geschouwd moet worden. Er word dan niet naar de technische aspecten gekeken, maar naar het administratieve. (vertelde de dame me van de RDW)
Het probleem is dus dat er bij mij geen NL in geslagen staat en het metalen labeltje wat op het frame boven het blok zit ontbreekt ook.
Wat moet ik nu doen? Iemand tips? Ik heb de Chaly trouwens gekocht met een c90 NT blok eronder.. word er ook naar het bloknummer gekeken?
MOCHT er naar het motorblok worden gekeken, moet het dan perse een cf50 blok zijn, of mag het ook een c50, ss50 of cd50 blok zijn? Is er trouwens iemand die een cf50 blok heeft liggen die ik kan gebruiken voor de RDW?


Groeten, Barry

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door NIX »

Als je er een motor van maakt, boeit het blokje matig. Ik zou zeggen dat het ook voor bromplaat weinig uitmaakt wat voor bloknummer er geregistreerd gaat worden, maar ik zou er een C50 blok onder hanhgen en de specs van een C50 meenemen. Gewoon om elk gezeik te voorkomen.

Het frame heeft gelukkig geen NL keur, daar de brommer nooit in NL geleverd is. Het label boeit ook niet. Het framenummer is wel van belang, dat moet goed leesbaar zijn.

Ik zou ook een verkoopverklaring meenemen. Ik neem aan dat je hem wel hebt laten overschrijven op je naam, dat is mogelijk ook genoeg. Dan weten ze waar hij vandaan komt.

Kijk of je het bouwjaar kunt aantonen met de lijst die hier op het board staat en anders met een bouwjaarverklaring van Honda.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door BarryBacardi »

Een motorrijbewijs heb ik nog niet, dus het word een brommer.
Het framenummer heb ik vandaag helemaal blank geschuurd, omdat er een te dikke laag verf op zat.
De kentekenpapieren van de Novio zal ik meenemen, maar ik weet niet of ze dat ook accepteren als aankoopsbewijs. Dat is ook het enige papier wat ik heb.
Het framenummer begint met 2459** en dat staat er helaas niet bij in de lijst. Ik ga nu die standaard brieven sturen naar Belgie, Duitsland en Frankrijk en hopelijk krijg ik antwoord terug.

Maar voor het zelfde geld kiezen ze ervoor om het nummer 1 op 1 over te nemen en hoeft ie niet geschouwd te worden, maar ik ga altijd van het ergste uit.

Willem2
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
Locatie: Zwijndrecht

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door Willem2 »

Feitelijk heb je dus gewoon de papieren van een andere brommer, of niet? Of staat er wel in dat het van de Chaly is?

Thijs
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:10
Locatie: Amerongen

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door Thijs »

Het lijkt me sterk dat ze dit administratief gaan oplossen, het is feitelijk een andere brommer met ander kenteken en framenummer. Het klakkeloos overnemen van een ander framenummer op dat kenteken en ook meteen het type op het kenteken veranderen is niet logisch. Ik denk zelf dat het een keuring word ipv schouwing.
Succes in ieder geval !
SS50, CD50, CF50 op kenteken :)

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door BarryBacardi »

Ik heb idd de papieren van een andere brommer.
Het framenummer komt totaal niet overeen met wat er in de papieren staat. Het is niet alleen een kwestie van een typefout, maar ook de nummers zijn totaal anders.
Ik heb beide nummers aan de RDW doorgegeven en zij zeiden dat er waarschijnlijk wat mis is gegaan in de administratie (lijkt mij stug, maar goed)
Wat me nu te wachten staat is een schouwing of een administratieve oplossing, werd mij verteld. Het kenteken is als ik me niet vergis in 2005 afgegeven.
Ik had verwacht dat ie gekeurd zou worden, maar blijkbaar kan het ook met een schouwing verholpen worden.
Het vraagstuk is doorgestuurd naar de VID (Voertuig Identificatie Dienst) en ik word als het een beetje meezit binnen 2 dagen telefonisch benaderd (morgen dus waarschijnlijk). Misschien kan het helpen als ik zeg dat de brommer volledig uit elkaar ligt i.v.m. restauratie, als ze kiezen voor een schouwing.
Hopelijk kiezen ze er dan voor om het administratief af te handelen. Is hier geen jurisprudentie voor? (een soort gelijke goedkeuring bij een soort gelijke brommer?)
Of denk ik nu te makkelijk?

Word vervolgd...

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door ml03zl »

Je denkt juist veel te ingewikkeld. Je hebt een Chaly gekocht en de papieren van een andere brommer meegekregen en overgeschreven.

Heb je al contact opgenomen met de verkoper? die heeft nu misschien wel een Novio met Chaly papieren staan. En zo niet, vraag hem dan eens hoe het in elkaar zit, en als je de Chaly MET kenteken gekocht hebt, laat hem het dan oplossen.

Zo als het er nu voor staat heb je gewoon een brommer zonder kenteken, die zal door de RDW altijd technisch gekeurd moeten worden wil je een kenteken krijgen. Niet moeilijk, kost alleen weer tijd en geld.
Oh, en je hebt ook nog een kenteken zonder brommer. En zo lang dat kenteken op je naam staat blijf je wel verantwoordelijk voor die brommer.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door gerbrandicus »

Klinkt briljant. Je neemt een willekeurig kentekenbewijs, dat NIETS te maken heeft met jouw voertuig, mee naar de RDW en zij gaan dat dan even administratief oplossen ofzo.

Dan koop ik een Mercedes E300 diesel multiklepper uit 1994, neem kentekenpapieren mee van een ranzige sloper uit 1986, hoef ik die hele ombouw niet te doen! Ideaal.

Even voor de duidelijkheid: Jouw Chaly zal gewoon gekeurd moeten worden. Maar idd eerst even contact opnemen met de verkoper.

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door brommerhobby »

Misschien heeft de verkoper meerdere brommers en gewoon het verkeerde kenteken meegegeven .
cb125s 1978
SS50M 1973

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door BarryBacardi »

Van de week heb al contact opgenomen met de verkoper, maar deze weet van niets.
Het is nu mijn probleem omdat het kenteken op mijn naam staat.
Ik geloof het ook graag, gezien de prijs waarvoor hij verkocht is (met c90 blok).
Wat ml03zl ook zei, dacht ik ook. Ik heb een andere brommer op mijn naam staan. Ik heb mijn situatie bij de RDW uitgelegd en stelde voor om de Novio te slopen, maar hier wilden ze niets van weten. Ze zijn er heilig van overtuigd dat er administratief iets mis is gegaan.

En wat Gerbrandicus zei, vind ik ook. Het klinkt alleen te mooi om waar te zijn.
De verkoper heeft geen novio, niet in eigendom en ook niet te koop.
Hij had de Chaly gewoon staan, schuuropruiming.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door ciebie »

Als ze er toch zeker van zijn dat het adminstratieve fout is, dan scheelt dat toch alleen maar een heleboel gezeur voor jou..

ga een keer langs, zorg dat je nieuwe papieren met de goede nummers krijgt en klaar is klara

Willem2
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:32
Locatie: Zwijndrecht

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door Willem2 »

Dat zou mooi zijn. Hou ons op de hoogte.

BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08
Locatie: Den Bosch

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door BarryBacardi »

Ja, ik heb nog niets gehoord, dus als het ff meezit ligt er gewoon binnenkort een nieuw kentekenbewijs op de mat.
Ze vroegen mijn telefoonnummer om mij te kunnen bereiken. Ik denk dat ze me zouden bellen als ze vragen hebben.
Het zou idd een heleboel rompslomp schelen als het zo makkelijk kan.

Ik laat zeker weten hoe het afloopt!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Schouwen van een Chaly

Bericht door NIX »

Lijkt de rest van het framenummer wel op het nummer op het kenteken?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie