voorstellen / verkoop onderdelen

Hier kun je praten over je honda.
elektrovolt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2012 15:02
Bezit: SS50z in onderdelen
Locatie: Den Haag
Contacteer:

voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door elektrovolt »

Hoi allemaal, even voorstellen: ik ben Jimi, en heb me aangemeld omdat ik hier zo nu en dan lees en ook een paar vragen heb.

Met mijn laatste honda, SS50z heb ik enkele jaren terug een ongeluk gehad. een automobilist dacht even voor mij langs te kunnen. dat lukte ook, alleen kostte dat wel mijn ss50 (snik). Heb er een kapotte knie aan overgehouden. De verzekering weigerde mij te helpen omdat ze niet genoeg gegevens hadden (?) en ben dus onwijs genaaid. Nu is het frame afgemeld bij de RDW en gaat naar het oud ijzer.
Gelukkig heb ik er wat onderdelen die nog goed zijn er af kunnen halen. Nu kan ik niets meer met de onderdelen, en opnieuw opbouwen kost mij teveel geld en tijd. het motorblok heb ik later nog gereviseerd en loopt mooi. Toch heb ik er nu niets aan. Later zou ik graag nog een moois SS willen, maar dat zien we dan wel weer!

nu heb ik het een en ander staan, en wil dit spul kwijt.
is hier interesse in, en wat zou ik hier voor kunnen vragen? nu hoef ik geen hoofdprijs, maar het blokje is geen sloopding, dus ben wel op zoek naar iets redelijks.
alles staat in Den Haag. Het liefst alles in één koop, of het blok apart.

SS50z motorblok 4-bak. 70cc + 50 er los bij, nieuwe koppelingsplaten + dekseltje, goede onsteking, aantal nieuwe versnellings tandwielen en schakelvorken, nokkenasketting, kleppen, klepveren, kickstarter as en een aantal lagers, filter, keerringen.. ori Keihin 17 en linker deksel zitten er op + bobine. deze combi loopt goed met een standaard uitlaat.
Met andere woorden: een mooi blokje! beetje aanslag alleen, komt door het lang in de schuur staan. Van de week nog mee gereden (ss50 van een kennis) en loopt prachtig.


Voorwiel met michelin band, gericht na het ongeluk (stevig spul zeg!)
achterwiel met heidenau band en tandwiel
achterbrug, ziet er recht uit
schwalbe band (voorkant, bijna nieuw)
yokohama achterband (prima)
ori uitlaat met deuk in de bocht, met schildje. misschien nieuwe bocht op lassen.
lelijke gedeukte tank (hobby) maar met kraantje en chingchong slot dop (met sleutel)
stuur met handels / schakelaars
ori teller, verweerd plaatje. werkt goed
steppenbalk (goed, standaard lam)
rempedaal met dubbele veer
achterspatbord chroom
6v regelaar
stuurklemmen
reserve ontsteking
accu dekseltje met knop en bakje
buddy, lelijk maar incl. nieuw dekje
achterdempers, beetje vliegroest.

pics: https://picasaweb.google.com/1049652312 ... Onderdelen

mods: als het hier verkeerd staat, laat maar weten

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door hypercub »

Ik kan helaas de site niet bereiken..
Life is too short for lousy coffee.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door nielspbr »

hypercub schreef:Ik kan helaas de site niet bereiken..
idem: Sorry, that page was not found.

elektrovolt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2012 15:02
Bezit: SS50z in onderdelen
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door elektrovolt »

hm... picasaweb... sorry. ik zal ze even ergens anders neerzetten, link komt zo.

UPDATE: link moet nu wel werken. https://picasaweb.google.com/1049652312 ... directlink

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door Saik0 »

Zo je hebt een beste klap gemaakt met die SS50 zeg! jeetje! Zelf nog iets aan overgehouden?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

elektrovolt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2012 15:02
Bezit: SS50z in onderdelen
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door elektrovolt »

ja, een tijd niet kunnen lopen, kapotte knie. die is inmiddels wel genezen, maar als ik even stil zit krijg ik er last van. gelukkig had in mijn dop op mijn hoofd. De afhandeling is belabberd gegaan, en er komen nog steeds rekeningen van de RDW omdat hij volgens hun onverzekerd rondreed na het ongeluk. word er moe van, talloze brieven gestuurd, met ze gebeld etc. om dat ding afgemeld te krijgen. niets dan ellende! Polis4u is ook niet aan te raden als verzekeraar, al zijn ze goedkoop. zo kan ik ook verzekeren :(

Zoals de meeste mensen hier heb ik behoorlijk wat geld en werk in deze fiets gestoken. maargoed, los van deze narigheid, wil ik de spullen toch kwijt. De RDW rekeningen moet ik misschien dan toch betalen, al ben ik het er niet mee eens. dus die paar centen kan ik goed gebruiken, en iemand anders heeft weer onderdelen!

ik zou niet weten wat ik hier voor kan krijgen, heeft iemand een idee? het blokje is gereviseerd en loopt heerlijk (tsja, Honda :D) ...

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door robertsp »

En een van de frames uit de verkoophoek kopen?

(knalde je met je knie toevallig ergens tegenaan?, bv tegen het stuur)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

elektrovolt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2012 15:02
Bezit: SS50z in onderdelen
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door elektrovolt »

ik zou graag weer fijn Honda rijden, maar heb er het geld en de tijd gewoon niet voor. Alles staat nu in de schuur bij mijn ouders, want hier bij mij kan ik geen brommer buiten laten staan!
Het komt wel weer, over een paar jaar ofzo.

De automobilist kwam van tegenovergestelde richting en sloeg af voor mijn neus. Voorwiel tegen zijn rechter wielkast, ik gelanceerd en knalde met mijn linkerknie nog even tegen zijn rechter zijruit of dakrand, waarbij de spieraanhechting net onder de knieschijf doorgesneden werd. Dit is later gehecht en heeft maanden geduurd voordat ik een beetje normaal kon lopen.
Voorwiel, voorvork en frame hebben de rest van de klap opgevangen. Wiel heb ik later nog gericht, zat een klein slagje in, echt te verwaarlozen. geen scheuren in de velg o.i.d.! dat moet je met de gemiddelde bamiscooter niet proberen denk ik...

Nu krijg ik van enkele mensen hier PB's met de vraag wat ik voor deze spullen wil hebben, maar die richtprijzen wil ik juist ook weten. dus als iemand kan helpen? Iemand bood 125 voor het blokje, maar dat vind ik echt te weinig, dat dekt misschien net de nieuwe onderdelen in het blokje. Is 300 voor het blok incl. carb etc. redelijk? of is dat teveel?

Ik zou graag een indicatie hebben van wat deze spullen zo ongeveer waard zijn, in deze staat. Hoeft niet voor de hoofdprijs weg, maar het blokje gaat wel weg voor een redelijk bedrag...

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door justinvos »

Als het blok goed loopt + nieuwe onderdelen (dus gereviseerd) en alles is in orde (dus ook de ontsteking), dan kan je voor zo'n blokje wel een mooie 250-350 misschien nog wel meer vragen!125 is idd erg laag!
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5174
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door stoterstangen90 »

Het wordt denk ik tijd een echte advertentie te maken in het aangeboden gedeelte alhier op het forum.
Afbeelding

elektrovolt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2012 15:02
Bezit: SS50z in onderdelen
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door elektrovolt »

thanks, justinvos.

stang: dat is ook de bedoeling, maar ik zou eerst wat richtprijzen willen weten. vandaar

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door Edo »

Als je richtprijzen wilt horen van potentiële kopers doe je iets verkeerd denk ik.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door nielspbr »

Dan krijg je antwoorden van 1 euro/stuk. (van mij in ieder geval wel :P)

elektrovolt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2012 15:02
Bezit: SS50z in onderdelen
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door elektrovolt »

als je een betere manier weet, zeg het maar! ik stel gewoon een normale vraag toch? de kinderopvang zijn we hopelijk wel ontgroeid..

ik kon hier in de te koop hoek niet veel vinden. Heb een redelijk voorstel van iemand ontvangen, morgen maar even op reageren.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5174
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: voorstellen / verkoop onderdelen

Bericht door stoterstangen90 »

Kijk eens op marktplaats rond, etc.
Afbeelding

Plaats reactie