kleppen stellen
kleppen stellen
welke maat klepafstelling heb ik nodig voor 72cc blokje?
vliegwiel vervroegd op welk merk tekentje?
vliegwiel vervroegd op welk merk tekentje?
Re: kleppen stellen
0.05 in en net ietsjes ruimer voor de uit.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: kleppen stellen
maar hoe moet ik nu bij een vervroegd vliegwiel de merktekens zetten?en het tandwieltje van de ketting,merktekentje????
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: kleppen stellen
Een vervroegend vliegwiel stel je, net als bij een verlatend vliegwiel, op de F. Dan moeten de puntjes beginnen met openenen.
De timing voor de nokkenas wordt bepaald door het "0" merkteken op het nokkenastandwiel dat gelijk moet staan met het merkteken in de kop, en de "T" (bovenste dode punt), moet overeenkomen met het merkteken op het carter
.
De timing voor de nokkenas wordt bepaald door het "0" merkteken op het nokkenastandwiel dat gelijk moet staan met het merkteken in de kop, en de "T" (bovenste dode punt), moet overeenkomen met het merkteken op het carter
.
Life is too short for lousy coffee.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: kleppen stellen
En dat staat gewoon allemaal in de manuals waar de links in de FAQ naar verwijzen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: kleppen stellen
Het vliegwiel is een allegaartje, (en zeker geen vervroegend vliegwiel maar een amateuristisch vastgezet verlatend vliegwiel) de armpjes kloppen niet. Als je goed kijkt naar waar de veertjes aan moeten haken zie je dat het niet klopt. Als ik me niet vergis (!) . Zo krijg je de timing nooit goed afgesteld omdat de nok binnenin het vliegwiel niet meer op de juiste plaats zit.
Probeer het eens met een ander vliegwiel, misschien dat iemand je er eentje kan lenen om te checken.
Is het een hitachi (meen ik te kunnen zien) of een mitsubishi (te herkennen aan het logo met de van mitsubishi bekende 3 ruitjes)?
<EDIT> is een mitsu dus...ik word oud..
Probeer het eens met een ander vliegwiel, misschien dat iemand je er eentje kan lenen om te checken.
Is het een hitachi (meen ik te kunnen zien) of een mitsubishi (te herkennen aan het logo met de van mitsubishi bekende 3 ruitjes)?
<EDIT> is een mitsu dus...ik word oud..
Laatst gewijzigd door hypercub op 13 jan 2013 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for lousy coffee.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: kleppen stellen
Heb je het rondje op het tandwiel nu ook bij het merkteken staan als het vliegwiel op T staat? en volgens mij staat ie op de foto nog een tandje verkeerd
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: kleppen stellen
Zo ziet een origineel mitsu vervliegend laatwiel eruit (1e van links)
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=24932
Je ziet, het verschilt nogal.
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=24932
Je ziet, het verschilt nogal.
Life is too short for lousy coffee.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: kleppen stellen
Dat zijn vervroegende.
Poelie van Niba is echt een verlatende Mitsubsidie.
Zit de nok grotendeels aan de kant van de spiebaan? Dat kan ik zo niet zien.
Poelie van Niba is echt een verlatende Mitsubsidie.
Zit de nok grotendeels aan de kant van de spiebaan? Dat kan ik zo niet zien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: kleppen stellen
ik zag net dat ik aan het vliegwiel draai mijn nokas wieltje met O merkteken de ene keer juist zit op de T en met nog een draai hij op de T ineens rechts zit dus tegenover de kop????
en voel ook bij de ene draai druk aan het vliegwiel en aan de andere draai geen tegen druk.
moeilijk uitleggen maar ok !!
ja zit aan de spiekant !!
en voel ook bij de ene draai druk aan het vliegwiel en aan de andere draai geen tegen druk.
moeilijk uitleggen maar ok !!
ja zit aan de spiekant !!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: kleppen stellen
Hoort zo, de nok draait de helft langzamer dan de kruk.
Life is too short for lousy coffee.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: kleppen stellen
NIX schreef:Dat zijn vervroegende.
Poelie van Niba is echt een verlatende Mitsubsidie.
Zit de nok grotendeels aan de kant van de spiebaan? Dat kan ik zo niet zien.
De foto`s van Barts vliegwiel verzameling laten helemaal links een verlatende zien.
Life is too short for lousy coffee.
Re: kleppen stellen
kan het zijn dat mijn noktandwiel fout is gemonteerd?
als ik hem op T heb staan dan zit mijn tandwiel zoals boven en mijn merkt teken op O kop merk ook gelijk.
als ik nu nogmaals rond draai dan zit het merk teken O ineens niet bij de kop maar bij de voet van cilinder?????
welke moet ik nou aanhouden?Volgens mij moet O kop staan en dan de zuiger in hoogste stand???
als ik hem op T heb staan dan zit mijn tandwiel zoals boven en mijn merkt teken op O kop merk ook gelijk.
als ik nu nogmaals rond draai dan zit het merk teken O ineens niet bij de kop maar bij de voet van cilinder?????
welke moet ik nou aanhouden?Volgens mij moet O kop staan en dan de zuiger in hoogste stand???