Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
Bezit: SS50, Dax
Locatie: BE

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Glenn-N »

Toch enig risico dus. Dan blijf ik er mooi af. :)

keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2011 19:37
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

Met het originele vliegwiel liep mn CB bijna goed, toen had ik het vvv er op gezet, daarmee liep ie helemaal niet.
(Kan blijkbaar ook niet bij de puntjes als hij op F staat) Hoe moet ik de puntjes dan stellen?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1840
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

Heb je wel een origineel vervliegend vroegwiel? Mijne loopt toch netjes 1300 rpm stationair.
Je zou namelijk gewoon bij de puntjes moeten kunnen.
Is de spie en de spiebaan in orde?
Life is too short for lousy coffee.

keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2011 19:37
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

Een F130-58
De vorige eigenaar zei dat hij hem ook op een CB had zitten, dus dat zou toch goed moeten zijn.

Afbeelding

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Skypager »

Bij het aandraaien van de achteras van mijn Dax met trommelrem draai ik het wiel op slot. Ik kan de as dus niet strak aandraaien omdat dan de trommel op slot wordt gedraaid en het wiel niet meer draait. Wat doe ik verkeerd?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Onlangs de lagers in je achterster vervangen en vergeten de bus tussen de lagers terug te plaatsen?

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Skypager »

Hoi Niels,

Nee, geen lagers vervangen. Had een lekke band dus heb de velghelfden (8 gaats met Monkey naven) wel uit elkaar gehaald. Zouden de bussen tussen de lagers misschien verzakt kunnen zijn ofzo? Ik hoor eigenlijk niets rammelen als ik aan het wiel draai.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1840
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

keesie75 schreef:Een F130-58
De vorige eigenaar zei dat hij hem ook op een CB had zitten, dus dat zou toch goed moeten zijn.

Afbeelding
Als ik me niet vergis is dat een XR100 vervliegend vroegwiel.
Zou inderdaad verklaren waarom je niet bij de puntjes kan komen, heb dezelfde vergissing ook eens gemaakt.
Life is too short for lousy coffee.

keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2011 19:37
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

Is er geen andere manier om ze af te stellen?

En wat voor sproeier gebruik jij?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1840
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

het is op zich wel af te stellen, zet de puntjes op tijd met het vastgezette vliegwiel en dat zou moeten werken. Als ik zo de foto bekijk hangen de armpjes waar de veertjes aanhaken ook op half 7. Hierdoor vervroegt het vliegwiel veels te snel. Er moet echt enige spanning op de veertjes staan.
BTW zitten er ook echt 4 magneten in je vliegwiel?

Ik heb een #90 sproeier en de gasnaald op het 2e clipje van boven. De carb is wel een echte keihin, die soepel af te stellen is.
Life is too short for lousy coffee.

keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2011 19:37
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

Dat dacht ik ook, maar volgens mij staat de nok ook helemaal anders.

Er zaten twee magneten in, de andere twee moest ik volgens de verkoper van mn 140 over schroeven. (Die zijn alleen voor het licht, toch?)

Wilde hem net nog even starten om te kijken of er geen vonkjes tussen de cp's te waren, maar langen dan 3 seconde bleef ie niet lopen..

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1840
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

keesie75 schreef:Dat dacht ik ook, maar volgens mij staat de nok ook helemaal anders.

Er zaten twee magneten in, de andere twee moest ik volgens de verkoper van mn 140 over schroeven. (Die zijn alleen voor het licht, toch?)

Wilde hem net nog even starten om te kijken of er geen vonkjes tussen de cp's te waren, maar langen dan 3 seconde bleef ie niet lopen..
Ik zou eerst de 2 ontbrekende magneten monteren, het magnetisch veld is niet in orde zo.
Life is too short for lousy coffee.

keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2011 19:37
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

Dat had ik al gedaan.

Kreeg dit net terug van de verkoper:

Goedemorgen Hendrik,

Punten moeten met een vervroegend vliegwiel exact op de F-staan ikzelf zet hem iets later dan de F omdat er na zoveel jaar wel wat rek op de veertjes zit en hij al snel iets te vroeg komt te staan bij lagere toeren.

Het afstellen van de puntjes doe ik altijd met een multimeter op ohm, ik verwijder dan het vliegwiel en maak alle draadjes los van de punten.
Aan de punten doe ik dan één draadje dat ik achter de grondplaat naar buiten laat lopen. Vervolgens die ik de rode draad van de meter aan de punten en de andere draad van de meter aan de massa (het blok) Zodra deze meter tussen waarde en 1 aangeeft op de f dan staat ie goed.
Dit scheelt een hoop ge-eikel met stellen (ietsjes wijder iets strakker) daarna controleer ik het geheel op 1500rpm met de scope ook weer exact F.
(hier kwam ik zelf bij verschillende vliegwielen meestal achter dat ie iets na de F moest ivm rek van de veertjes. helaas zijn de losse veertjes niet te koop.

Ik heb het vliegwiel op de CB van mijn vader getest en gereden. Om het vliegwiel niet te veel uit te laten steken en mogelijk te beschadigen heb ik de nok eraf gehaald. Heb je daar goed naar gekeken??
Haal het gedeelte met de kruiskop schroeven anders eens los en kijk of daar iets mis opgedraaid zit.

Kan je hier iets mee?

Groet!

Nou ben ik nogal onhandig met alle elektrische dingen, maar ik ga het maar proberen (als ik al een multimeter kan vinden).

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Zit de verdraaibare nok er wel op? Maak een foto van de binnenkant.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1840
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

Dat hele gedoe met vliegwiel eraf en ohm meters is dikke stierepoep. Als je een passend vliegwiel had gekregen kon je gewoon het vliegwiel op F zetten en de puntjes stellen door de opening, zoals het hoort.
Ik begin te denken dat je misschien een beetje een oor bent aangenaaid.
De veerspanning kan je aanpassen door de aanhaak punten iets verder naar buiten te buigen, wel voorzichtig want het is gietijzer.

Ik heb het nog even nagekeken, je hebt inderdaad een XR100 vliegwiel. De nok zit op een andere plek, afstellen kan je het best doen door je oude vliegwiel te gebruiken om de puntjes op tijd te zetten, en vervolgens het XR100 vliegwiel te monteren.
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie