Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Een chaly achterspatbord past niet helemaal lekker op een dax.

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Kleine vragen topic

Bericht door brommers en meer »

ff een vraag je, heeft er toevallig iemand ervaring met kopers uit het buitenland? Mijn Zelfbouw brommer (XR50) heb ik te koop staan op speurders en nou wil een of andere engelsman ofzo mijn brommer kopen en op laten halen door een transportbedrijf. Maar hij wil betalen via paypal maar dan moet ik dokken voor de veiligheid

Heb net even gevraagd wat hij zo speciaal aan mijn brommer vindt dat hij hem zo graag wil
wat niet past is pas te maken

KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door KiP »

nielspbr schreef:Een chaly achterspatbord past niet helemaal lekker op een dax.
andersom wel?
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Kleine vragen topic

Bericht door brommers en meer »

brommers en meer schreef:ff een vraag je, heeft er toevallig iemand ervaring met kopers uit het buitenland? Mijn Zelfbouw brommer (XR50) heb ik te koop staan op speurders en nou wil een of andere engelsman ofzo mijn brommer kopen en op laten halen door een transportbedrijf. Maar hij wil betalen via paypal maar dan moet ik dokken voor de veiligheid

Heb net even gevraagd wat hij zo speciaal aan mijn brommer vindt dat hij hem zo graag wil
hmmm, ik hoorde daarnet dat je via paypal op een of andere vage manier dan het geld weer terug kan krijgen, dus dat het dan waarschijnlijk een oplichter was ik ga er dus niet mee in zee denk ik :?


ff iets heel anders.. weet iemand toevallig wat het nut is van deze bolling in de uitlaat?
Afbeelding
wat niet past is pas te maken

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Rene77 »

Rene77 schreef:Klein probleempje; krijg mijn kleppen niet gesteld.
Gisteren een rondslingerende 70cc cilinder met zuiger op mijn ot c50 gezet. Kopje van de 50cc gebruikt en een 70 koppakking er tussen. Rijd met een vastgezet vliegwiel. Brommer rijdt prima geen inhouden of ander gemekker, starten kan iets beter dat wel. Grootste probleem is dat de kleppen een hoop herrie maken op vrijwel alle toeren. Vooral bij accelereren hoor je ze erg goed. Uiteraard koud gesteld op 0,05 (een keer of 5 gechecked) en nok staat netjes op tijd al staat het rondje een fractie boven de inkeping ... Moet ik nog iets checken of heb ik gewoon iets helemaal verkeerd gedaan ?
Iemand nog een oplossing of is er meer info nodig ?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

brommers en meer schreef:ff een vraag je, heeft er toevallig iemand ervaring met kopers uit het buitenland? Mijn Zelfbouw brommer (XR50) heb ik te koop staan op speurders en nou wil een of andere engelsman ofzo mijn brommer kopen en op laten halen door een transportbedrijf. Maar hij wil betalen via paypal maar dan moet ik dokken voor de veiligheid

Heb net even gevraagd wat hij zo speciaal aan mijn brommer vindt dat hij hem zo graag wil
Niet op ingaan! Dit is een scam, hoogstwaarschijnlijk een Nigeriaan die wel de merchandise wil hebben en daarna via de kopersbescherming van PayPal zijn geld terugeist.
Hier op ingaan betekent brommer èn geld kwijt.
Je kan eigenlijk ook wel op je klompen aanvoelen dat deze deal te mooi is om waar te zijn. ik bedoel, wat moet een Engelsman in godsnaam met je (sorry hoor..) gedrocht van een brommer.
Life is too short for lousy coffee.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

De bolling is een expansie kamer.
Ondanks het feit dat hier bijna iedereen zegt dat een uitlaat niet uitmaakt of `ie dik of dun of overdwars is, het maakt wel degelijk uit. Bij een bepaald toerental helpt zoiets écht, want waar je de expansiekamer plaatst bepaalt bij welk toerental het vermogen maximaal is.
Life is too short for lousy coffee.

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Even een vraagje ik heb nu twee uitlaten onder mijn ss (50cc ori luchtfilter en 20 mm keihin) gehad maar het klinkt allemaal zo schel en vind juist dat zware donkere mooi waarin zit hem dat nou de uitlaat zelf klinkt op een andere brommer wel zo mooi. Zou een openfilter kunnen helpen of ligt het aan de grote carburateur. Ben der nu toch benieuwd naar.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Edo »

Jossvdijk schreef:Even een vraagje ik heb nu twee uitlaten onder mijn ss (50cc ori luchtfilter en 20 mm keihin) gehad maar het klinkt allemaal zo schel en vind juist dat zware donkere mooi waarin zit hem dat nou de uitlaat zelf klinkt op een andere brommer wel zo mooi. Zou een openfilter kunnen helpen of ligt het aan de grote carburateur. Ben der nu toch benieuwd naar.
Dat donkere geluid moet uit je uitlaat komen, niet je inlaat. En ik zeg het niet graag, maar geef iets meer geld uit voor een uitlaat en je krijgt beter geluid. Over, Takegawa, etc. Ik heb meerdere pijpen van beide merken gehoord die goed zwaar klinken.

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Dat is absoluut waar maar hoe is het dan mogelijk dat dezelfde uitlaat anders klinkt op een andere brommer

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Had die soms meer cilinderinhoud?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

hypercub schreef:De bolling is een expansie kamer.
Ondanks het feit dat hier bijna iedereen zegt dat een uitlaat niet uitmaakt of `ie dik of dun of overdwars is, het maakt wel degelijk uit. Bij een bepaald toerental helpt zoiets écht, want waar je de expansiekamer plaatst bepaalt bij welk toerental het vermogen maximaal is.
Kan ook nog een voordempertje zijn.
(Of een kat, maar dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk)

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

de versteviging in het spatbord, omdat een chaly achterlicht op het spatbord zit en een dax achterlicht op het frame.
Afbeelding

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

nielspbr schreef:Had die soms meer cilinderinhoud?
Nee, dus het heeft niks te maken met afstelling carb of luchtfilter etc ?

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Kleine vragen topic

Bericht door brommers en meer »

Jossvdijk schreef:
nielspbr schreef:Had die soms meer cilinderinhoud?
Nee, dus het heeft niks te maken met afstelling carb of luchtfilter etc ?
met of zonder luchtfilter maakt wel degelijk verschil, als je er een standaard filter op je brom hebt maakt die minder lawaai dan met zoon powerfilter
wat niet past is pas te maken

Plaats reactie