Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Kleine vragen topic

Bericht door brommers en meer »

hypercub schreef:
brommers en meer schreef:ff een vraag je, heeft er toevallig iemand ervaring met kopers uit het buitenland? Mijn Zelfbouw brommer (XR50) heb ik te koop staan op speurders en nou wil een of andere engelsman ofzo mijn brommer kopen en op laten halen door een transportbedrijf. Maar hij wil betalen via paypal maar dan moet ik dokken voor de veiligheid

Heb net even gevraagd wat hij zo speciaal aan mijn brommer vindt dat hij hem zo graag wil
Niet op ingaan! Dit is een scam, hoogstwaarschijnlijk een Nigeriaan die wel de merchandise wil hebben en daarna via de kopersbescherming van PayPal zijn geld terugeist.
Hier op ingaan betekent brommer èn geld kwijt.
Je kan eigenlijk ook wel op je klompen aanvoelen dat deze deal te mooi is om waar te zijn. ik bedoel, wat moet een Engelsman in godsnaam met je (sorry hoor..) gedrocht van een brommer.
ja dat dacht ik ook al, was idd te mooi om waar te zijn.

De brommer is netjes en degelijk gebouwd maar idd niet de knapste nee :lol:
hypercub schreef:De bolling is een expansie kamer.
Ondanks het feit dat hier bijna iedereen zegt dat een uitlaat niet uitmaakt of `ie dik of dun of overdwars is, het maakt wel degelijk uit. Bij een bepaald toerental helpt zoiets écht, want waar je de expansiekamer plaatst bepaalt bij welk toerental het vermogen maximaal is.
Ik weet idd dat dit wel degelijk verschil maakt de dikte van de pijp op mijn zelfbouw zit ook een dikkere uitlaat dan een cb maar ik dacht eerst dat een expansievat niet zo veel nut had maar in een kleine vorm kan dit dus wel eens helpen, weet wel dat het bij 2 takt werkt als een soort vacuum zodat de brandstof sneller door de cilinder heen getrokken wordt, maar omdat er bij een viertakt kleppen zitten kan dit wel alleen dus in veel kleinere maten. In iedergeval bedankt! 8-)

Een powerbox kan zoiets ook op een 4 takt of heeft ook dit geen nut omdat er kleppen voor zitten?
wat niet past is pas te maken

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

brommers en meer schreef:
Jossvdijk schreef:
nielspbr schreef:Had die soms meer cilinderinhoud?
Nee, dus het heeft niks te maken met afstelling carb of luchtfilter etc ?
met of zonder luchtfilter maakt wel degelijk verschil, als je er een standaard filter op je brom hebt maakt die minder lawaai dan met zoon powerfilter
Uitlaat of t filter zelf ? Filte zou dan in t frame komen dus zpu je amper kunnen horen toch?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Frame werkt vaak als klankkast. Vooral bij een ss.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.

volgens mij hoorde het gat in het carter toch ook kleiner te zijn?
Afbeelding
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Die stift is iig zelfgemaakt. Dat gat hoort dacht ik m8 te zijn,maar dat weet ik even niet zeker...
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Kleine vragen topic

Bericht door brommers en meer »

Jossvdijk schreef:
brommers en meer schreef:
Jossvdijk schreef:
nielspbr schreef:Had die soms meer cilinderinhoud?
Nee, dus het heeft niks te maken met afstelling carb of luchtfilter etc ?
met of zonder luchtfilter maakt wel degelijk verschil, als je er een standaard filter op je brom hebt maakt die minder lawaai dan met zoon powerfilter
Uitlaat of t filter zelf ? Filte zou dan in t frame komen dus zpu je amper kunnen horen toch?
met powerfilter in het frame? dan zou het kwa geluid misschien nog wel mee vallen ik heb een powerfilter gewoon aan me carb en dat maakt een flink kabaal, nu met een oude sok erover heen scheelt wel degelijk dus powerfilter in het frame of erbuiten zal ook wel schelen denk, bij me puch monza had ik ook een powerfilter in me luchtfilterhuis maar dat maakte ook nog wel de nodige kabaaltjes dus ik weet het niet helemaal zeker, maar volgensmij scheelt het :?
butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.

volgens mij hoorde het gat in het carter toch ook kleiner te zijn?
Afbeelding
ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?

Edit: was aan de cilinderkop volgensmij, of zit daar een 2e?
wat niet past is pas te maken

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

brommers en meer schreef:
butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.

volgens mij hoorde het gat in het carter toch ook kleiner te zijn?
Afbeelding
ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?
het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.
de bout is te dik waardoor je er geen moer op kan doen om hem te borgen de moer raakt het ontstekingsdeksel
en er zit geen rubbertje om dus hij zal olie blijven lekken.


heb net een krat op de kop gezet en daar zat nog net 1 carter in met een manuele spanner. helaas is dat carter ook kapot.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2011 19:37
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

brommers en meer schreef: Ik weet idd dat dit wel degelijk verschil maakt de dikte van de pijp op mijn zelfbouw zit ook een dikkere uitlaat dan een cb maar ik dacht eerst dat een expansievat niet zo veel nut had maar in een kleine vorm kan dit dus wel eens helpen, weet wel dat het bij 2 takt werkt als een soort vacuum zodat de brandstof sneller door de cilinder heen getrokken wordt, maar omdat er bij een viertakt kleppen zitten kan dit wel alleen dus in veel kleinere maten. In iedergeval bedankt! 8-)
Dat laatste is juist bij een viertakt. Met een megafoon uitlaat dan.

De expansie in de uitlaat van een tweetakt zorgt er voor dat er drukgolven worden teruggekaatst, die mengsel terug te cilinder in duwen
op het moment dat de in en de uitlaatpoort tegelijk open staan.
(een expansievat zit trouwens in het koelsysteem van bijv. een auto :mrgreen: )

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

Ik heb ook een expansievat. In mijn centrale verwarmingssysteem.
Afbeelding

KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door KiP »

ik ook maar daar door loopt mijn brommer niet harder.....
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

KiP schreef:ik ook maar daar door loopt mijn brommer niet harder.....
maar wel een stuk verder, als je er een extra benzine tank van maakt :lol:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door KiP »

nog 1 ben daar zot heb al 2 tankjes op de cee
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Ja maar niet zo'n mooie grote rooie :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: Kleine vragen topic

Bericht door honda sleutelaar »

butt head schreef:
brommers en meer schreef:
butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.

volgens mij hoorde het gat in het carter toch ook kleiner te zijn?
Afbeelding
ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?
het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.
de bout is te dik waardoor je er geen moer op kan doen om hem te borgen de moer raakt het ontstekingsdeksel
en er zit geen rubbertje om dus hij zal olie blijven lekken.


heb net een krat op de kop gezet en daar zat nog net 1 carter in met een manuele spanner. helaas is dat carter ook kapot.
normaal zit er m7 in (volgens mij).
je kan;
1; het boutje met wat loctite vast zetten. dan lekt deze ook niet meer.
2; of een helicol en dan een m6 boutje.
3; of even een m7 / m8 boutje een geultje in draaien/vijlen en daar een o-ring omheen doen.
4; of natuurlijk (duurtse oplossing) ander carter kopen
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

honda sleutelaar schreef:
butt head schreef:
brommers en meer schreef:
butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.

volgens mij hoorde het gat in het carter toch ook kleiner te zijn?
Afbeelding
ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?
het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.
de bout is te dik waardoor je er geen moer op kan doen om hem te borgen de moer raakt het ontstekingsdeksel
en er zit geen rubbertje om dus hij zal olie blijven lekken.


heb net een krat op de kop gezet en daar zat nog net 1 carter in met een manuele spanner. helaas is dat carter ook kapot.
normaal zit er m7 in (volgens mij).
je kan;
1; het boutje met wat loctite vast zetten. dan lekt deze ook niet meer.
2; of een helicol en dan een m6 boutje.
3; of even een m7 / m8 boutje een geultje in draaien/vijlen en daar een o-ring omheen doen.
4; of natuurlijk (duurtse oplossing) ander carter kopen

Net was ik in de garage en heb gelijk even een carter uit het schap getrokken om te kijken.

Wat ik zag: Meteen aan het begin hoort geen schroefdraad te zitten en even verder in het carter zit normaal m6 draad. De stift zelf gaat ook van m6 naar m8 draad en in het midden zit een o-ring.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie