Replica C50
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Replica C50
Sowieso een toffe
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Replica C50
Schijnbaar zijn ze van plan hun creatie mee te nemen naar speedweek 2013 te bonneville.lowrider schreef:"Super".. Geinige pling-plong custom.
...
Meer op http://www.bikeexif.com/super-cub
Begrijp alleen de bonneville link niet... zolang het beestje maar een pakkende naam heeft.
Denk grondverf grijs en een fat down, wat hou je over?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Re: Replica C50
Nog 3 maanden en dan heb ik de Super50 reeds 3 jaar in bezit.
Actuele kilometerstand 12.422km.
Wat is er in die tijd vervangen/onderhoud
- 1 bobine.
- 1 achterband
- 2 bougie
- 1 kleppenstellen
- 1 luchtfilter reinigen
- 6 keer oliewissel.
- 1 ledlampje achterlicht
Binnenkort te verwachten onderhoud:
- remschoenen achter opschuren of vervangen. (janken nogal de laatste tijd)
- nieuwe voorband.
Huidige staat bromfiets zie foto.
Kort samengevat ik geef mijn Super50 voor deze periode een dikke voldoende
Actuele kilometerstand 12.422km.
Wat is er in die tijd vervangen/onderhoud
- 1 bobine.
- 1 achterband
- 2 bougie
- 1 kleppenstellen
- 1 luchtfilter reinigen
- 6 keer oliewissel.
- 1 ledlampje achterlicht
Binnenkort te verwachten onderhoud:
- remschoenen achter opschuren of vervangen. (janken nogal de laatste tijd)
- nieuwe voorband.
Huidige staat bromfiets zie foto.
Kort samengevat ik geef mijn Super50 voor deze periode een dikke voldoende
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --
Re: Replica C50
Super om te horen dat de SMC zo scoort Mijn SMC heeft slecht 1/10 op de teller staan. Als het weer mee zit, wordt het tijd om wat afstand in te halen
Re: Replica C50
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SMC. Bevalt prima, ik heb 2 vraagjes
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 28 jan 2007 18:23
- Locatie: Westfriesland
Re: Replica C50
De slotjes aan de zijkant zijn helmet holders en dus inderdaad bedoelt om je helm aan op te hangen.Gizmo schreef:Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SMC. Bevalt prima, ik heb 2 vraagjes
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?
Een klein beetje tussengas wil vaak helpen bij het terugschakelen.
Wil je scoren? Rij dan met punten!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Replica C50
En gebruik je schakelpedaal als koppelingsbediening. Probeer enkele secondes met een pinkie gas laagtoerig in drie te rijden, druk het pedaal in en laat hem rustig opkomen.. Gaat direct veel vloeiender.Gizmo schreef:Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SMC. Bevalt prima, ik heb 2 vraagjes
- Terugschakelen van de 3 naar de 2 gaat eigenlijk alleen soepel als ik al heel erg langzaam ga, is dat normaal? (dit is mijn eerste schakelbrommer dus heb geen vergelijkingsmateriaal)
- Waar zijn die slotjes aan de zijkant van het zadel eigenlijk voor? Kon het in de handleiding niet vinden, ik dacht misschien om je helm vast te maken ofzo?
Re: Replica C50
Bedankt voor de tip, met wat tussengas gaat het terugschakelen al een stuk soepeler nu!Erik-Jan schreef:De slotjes aan de zijkant zijn helmet holders en dus inderdaad bedoelt om je helm aan op te hangen.
Een klein beetje tussengas wil vaak helpen bij het terugschakelen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 30 jan 2007 11:08
- Bezit: ZB150
- Locatie: Rotterdam
Re: Replica C50
Ik heb sinds kort een super100!
Afgezien van de roest op alles wat onderop zit (steppenbalk bok enz) istie nog best netjes.
De uitlaatklep stond bijna permanent open en daarom liep hij wat belabberd, inmiddels gesteld en hij loopt weer als een jonge hond.
Mooi is dat er een doorschakelbak inzit
Afgezien van de roest op alles wat onderop zit (steppenbalk bok enz) istie nog best netjes.
De uitlaatklep stond bijna permanent open en daarom liep hij wat belabberd, inmiddels gesteld en hij loopt weer als een jonge hond.
Mooi is dat er een doorschakelbak inzit
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Replica C50
Bekend kwaaltje van 110cc bamiballen, niet alleen de smc100
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Replica C50
Wel leuk is dat je hem uiterlijk helemaal kunt ombouwen naar NT C90.
Das veel mooier.
Das veel mooier.
Re: Replica C50
Nog een vraagje over de SMC,
Als ik het gas snel vol open draai dan slaat de motor af (dus snel optrekken), ook als ik al lang heb gereden en de motor dus goed warm is. Als de motor koud is slaat ie ook vrij snel af de eerste paar minuten. Is dit normaal? En zo niet, wat zou ik er aan kunnen doen?
Als ik het gas snel vol open draai dan slaat de motor af (dus snel optrekken), ook als ik al lang heb gereden en de motor dus goed warm is. Als de motor koud is slaat ie ook vrij snel af de eerste paar minuten. Is dit normaal? En zo niet, wat zou ik er aan kunnen doen?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Replica C50
Dat hebben alle Honda en Honda-achtige , er zit geen acceleratiepomp in en bij te snel openen van je gas verslikt de motor zich, dus iets voorzichtiger je gas opendraaien
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Replica C50
Ik denk dat als je de gasnaald versteld of een iets grotere sproeier monteert je dit gedrag wel kunt oplossen.
Hij staat nu iets te schraal( zuinig) afgesteld.
Dat ie het doet als de motor net loopt(koud) is niet erg maar als ie het nog steeds doet als ie op bedrijfs temperatuur is niet goed.
Je motor kan betere tegen de rijke kant aan afgesteld zijn.
Groetjes
Hij staat nu iets te schraal( zuinig) afgesteld.
Dat ie het doet als de motor net loopt(koud) is niet erg maar als ie het nog steeds doet als ie op bedrijfs temperatuur is niet goed.
Je motor kan betere tegen de rijke kant aan afgesteld zijn.
Groetjes
Re: Replica C50
Heb net een nieuwe Super50. De originele sproeier is veel te klein, je zal zien dat hij beter loopt als je de choke dicht zet (ook als hij warm is). Dat je na een koude start even met choke moet rijden is ook vrij logisch, dus die hendel naast je linker handvat even dichtduwen tot de motor warm is.
Zoals hij standaard wordt afgeleverd loopt hij alleen volgas goed of zolang je de choke dicht houdt.
Verder viel mij ook op dat de gashendel een enorme bak speling had, maar dat is logisch als de stelschroef helemaal staat ingedraaid. Even bijgesteld, en opgelost.
Verder hier en daar een kras op de kappen en beschadigde verf op de benz tank onder het zadel. Het is wel weer een op en top chinees product, en de prijs van bijna 1500 euro dus veel te hoog.
Nu vroeg ik me ook af of ik de enige ben die geen enkele handleiding of wat dan ook erbij heeft gehad ?
Zoals hij standaard wordt afgeleverd loopt hij alleen volgas goed of zolang je de choke dicht houdt.
Verder viel mij ook op dat de gashendel een enorme bak speling had, maar dat is logisch als de stelschroef helemaal staat ingedraaid. Even bijgesteld, en opgelost.
Verder hier en daar een kras op de kappen en beschadigde verf op de benz tank onder het zadel. Het is wel weer een op en top chinees product, en de prijs van bijna 1500 euro dus veel te hoog.
Nu vroeg ik me ook af of ik de enige ben die geen enkele handleiding of wat dan ook erbij heeft gehad ?
4t Junk