Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Kleine vragen topic
ik ga hem vanavond aan de lader leggen. hij lag nog bij iemand dus ik kon hem niet opladen.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Re: Kleine vragen topic
niemand die een 20 22mm valstroom kent
en of dit type erop zou passen 28PICT/1 van vw 22.5mm
en of dit type erop zou passen 28PICT/1 van vw 22.5mm
ot dax c90 4bak blok geflowd
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Re: Kleine vragen topic
Ik heb van het weekend een SS50 gekocht die ooit van de dochter is geweest van een klant van ons.
Omdat het frame zwart is, de "nieuwe" stickers erop zitten en er een lange buddy op zit ben ik ervan uit gegaan dat het een K3 is. Maar ik begin nu te twijfelen. Het rondje met NL en type goedkeuring nummer staat boven het frame nummer boven het blok ingeslagen. Ook heeft de tank alleen aan de voorkant een vels rand en niet boven aan de voorkant van het frame.
Is het nu niet stiekem een K1????
Omdat het frame zwart is, de "nieuwe" stickers erop zitten en er een lange buddy op zit ben ik ervan uit gegaan dat het een K3 is. Maar ik begin nu te twijfelen. Het rondje met NL en type goedkeuring nummer staat boven het frame nummer boven het blok ingeslagen. Ook heeft de tank alleen aan de voorkant een vels rand en niet boven aan de voorkant van het frame.
Is het nu niet stiekem een K1????
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Kleine vragen topic
Is het frame nummer 6 cijferig=k1
7 cijfers = k3.
Tank met opstaand randje bij balhoofd = k3. Zonder = k1.
7 cijfers = k3.
Tank met opstaand randje bij balhoofd = k3. Zonder = k1.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Re: Kleine vragen topic
OK cool dan heb ik in elk geval twee K1 tanken in bezit... al zijn ze beide over gespoten en eentje behoorlijk gedeukt
Morgen eens het frame nummer controleren, hij staat namelijk op mijn werk.
Zou leuk zijn als het inderdaad een K1 is
dan heb ik er twee ![Cool 8-)](./images/smilies/apple_icon_cool.png)
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
Morgen eens het frame nummer controleren, hij staat namelijk op mijn werk.
Zou leuk zijn als het inderdaad een K1 is
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
![Cool 8-)](./images/smilies/apple_icon_cool.png)
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Re: Kleine vragen topic
De brief aan Honda Belgie is in het Frans.... Maar is Aalst niet Vlaanderen???
Oftewel moet ik niet gewoon een Nederlandse versie maken?![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
Oftewel moet ik niet gewoon een Nederlandse versie maken?
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Kleine vragen topic
Past een Honda wave 110 carb versie onder een dax?
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Kleine vragen topic
nope, zover ik weet niet.
Wel de wave 100 versie.
Wel de wave 100 versie.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 25 feb 2011 11:05
- Bezit: Honda SS50K3 mat zwart custom
Honda SS50K3 3x
Honda SS50me 2x
Honda SS50K0 2x
Honda CD50 6x
Honda CB250
Honda S90
Honda C310 Ax2 + S
Honda C50 2x
Honda PC50 3x
Honda Dax St50
Honda DAx CT70 trail
Honda P50
Honda Amigo 2x
Honda Novio 7x
Honda CD50s benly
Honda CD190 in opbouw
Honda S90 cafe racer in opbouw
Honda Monkey R replica ( PBR Skysteam )
Honda C70 Custom
Honda CF70 Lowrider ( EK style )
Alfa Bertone 2000
Alfa bertone 2000
Alfa GTAM in opbouw Replica
Re: Kleine vragen topic
hallo,
wave 110cc heeft de zelfde ophanging als Nice, en bij wave kan voorkomen dat de motor met startmotor is!
nieuwe 110cc met injectie hebben nieuwe ophanging dus drie blokbouten
de 125cc blokken van wave hebben een andere ophanging, ook drie blok bouten
wave 110cc heeft de zelfde ophanging als Nice, en bij wave kan voorkomen dat de motor met startmotor is!
nieuwe 110cc met injectie hebben nieuwe ophanging dus drie blokbouten
de 125cc blokken van wave hebben een andere ophanging, ook drie blok bouten
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Kleine vragen topic
Ok en wat is dan het verschil tussen een wave en Nice? Buiten startmotor om en eventueel ophanging.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Kleine vragen topic
wave 100 heeft 49,5 slag (net als een nt90)
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Kleine vragen topic
Wave 110 en Nice 110 blokken zijn vrijwel gelijk, dus ja dat past gewoon onder je Dax. Enige is dat een Wave idd startmotor heeft en meestal semi automaat is (semi op de bak, mjammie! ik heb er één).
100 is 50 boring en 49.5 slag. 110 is 50 boring en 55.5 slag. De 110 heeft de oliepompaandrijving direct vanaf de krukas en daar kunnen dus enorm dikke krukassen in want je wordt niet begrensd door het oliepompasje. De 100cc Astrea blokken hebben gewoon ouderwets oliepompasje maar ik weet niet of de Wave 100 blokken (zelfde boring/slag) met de Nice look dat ook hebben. Ik vermoed eigenlijk dat die idd nog de ouderwetse oliepompaandrijving hebben.
Een 100 en een 110 carb-versie passen onder je Dax. Bij de 110 zit een ophangpunt bij de cilinder. Die heb je niet nodig, maar je kan hem evt laten zitten als hij je carb niet in de weg zit. En anders slijp je hem eraf.
De 125 (Wave, Nice, Innova) past idd niet want 3 andere ophangpunten.
100 is 50 boring en 49.5 slag. 110 is 50 boring en 55.5 slag. De 110 heeft de oliepompaandrijving direct vanaf de krukas en daar kunnen dus enorm dikke krukassen in want je wordt niet begrensd door het oliepompasje. De 100cc Astrea blokken hebben gewoon ouderwets oliepompasje maar ik weet niet of de Wave 100 blokken (zelfde boring/slag) met de Nice look dat ook hebben. Ik vermoed eigenlijk dat die idd nog de ouderwetse oliepompaandrijving hebben.
Een 100 en een 110 carb-versie passen onder je Dax. Bij de 110 zit een ophangpunt bij de cilinder. Die heb je niet nodig, maar je kan hem evt laten zitten als hij je carb niet in de weg zit. En anders slijp je hem eraf.
De 125 (Wave, Nice, Innova) past idd niet want 3 andere ophangpunten.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 apr 2011 13:23
- Bezit: skyteam dax
ff geen geld voor een honda - Locatie: Deest (dichtbij Nijmegen)
Re: Kleine vragen topic
Mijn brommertje maakt een schavend/scheurend/krassendbgeluid.
Lijkt echt vanuit het blok te komen. Als ik hem in de vrij zet of de koppeling gebruik is het weg.
Ik heb ook het gevoel dat ik het schaven kan voelen tijdens het rijden.
Waar moet ik gaan zoeken?![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/apple_icon_cry.png)
Lijkt echt vanuit het blok te komen. Als ik hem in de vrij zet of de koppeling gebruik is het weg.
Ik heb ook het gevoel dat ik het schaven kan voelen tijdens het rijden.
Waar moet ik gaan zoeken?
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/apple_icon_cry.png)
There's a lot to remember, there's a lot to forget.NIX schreef:Wat een flapfloeper.
Re: Kleine vragen topic
Voelt heel naar als je het zelfde had als ik, ik durfde er eigenlijk niet eens meer mee te rijden.xinix schreef:Mijn brommertje maakt een schavend/scheurend/krassendbgeluid.
Lijkt echt vanuit het blok te komen. Als ik hem in de vrij zet of de koppeling gebruik is het weg.
Ik heb ook het gevoel dat ik het schaven kan voelen tijdens het rijden.
Waar moet ik gaan zoeken?
maar ik was 30km van huis.
Heel langzaam gereden met de koppeling half in tot hij net pakte, dan was het geluid en ge-schuur het minst. En steeds een stuk uit laten rijden . thuis het blok er onder vandaan gehaald en uit elkaar geschroefd.
Heb eigenlijk niet echt iets gevonden, geen schaaf plekken te zien, ook geen metaal in de olie (zichtbaar ,niet in ieder geval)
filtertje zat ook niet erg vol, heb wel erger gezien zonder die geluiden.
Ik heb de boel dus maar weer in elkaar gezet, met nieuwe schakelpennen andere lagers en een nieuwe koppelings plaat. gewoon omdat het blokje al uit elkaar lag.
Cilinder en zuiger+veertjes ook nagekeken natuurlijk.
Sindsdien niets meer gehoord of gevoeld.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
![Afbeelding](https://lh5.googleusercontent.com/-XxskoazVHhM/TZ9h3wR-lpI/AAAAAAAAAwE/cD7fc14oWNM/s150/4takzuilen.gif)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 jun 2008 08:48
- Bezit: Honda CD50
Skyteam dax - Locatie: Weert (Limburg)
Re: Kleine vragen topic
Vraagje... ik ben van plan(bezig) een Motra te importeren, en ben wat meer informatie over het machientje aan het verzamelen.
Dus heb ik een vraagje aan de Motra beziters en of andere die het weten.
Vind de info over de Motra lastig te vinden en was aan zoeken naar de specs van het Brommertje wat vaak onvolledig is in engels.
Ik heb wel wat slechte vertalingen van japanse sites gelezen, maar kon niet echt duidelijkheid vinden over het elektrische gedeelte
Dacht namelijk te zien dat er een 6v 2amp accu in zat (kreeg rare symbooltjes ipv vertaling)
Maar het heeft wel standaard een CDI unit ... is die dan ook 6v of is het een gewone 12v ?
Dus de vraag is ... heeft de Motra een 6 of 12 volt elektrische systeem ?
Dus heb ik een vraagje aan de Motra beziters en of andere die het weten.
Vind de info over de Motra lastig te vinden en was aan zoeken naar de specs van het Brommertje wat vaak onvolledig is in engels.
Ik heb wel wat slechte vertalingen van japanse sites gelezen, maar kon niet echt duidelijkheid vinden over het elektrische gedeelte
Dacht namelijk te zien dat er een 6v 2amp accu in zat (kreeg rare symbooltjes ipv vertaling)
Maar het heeft wel standaard een CDI unit ... is die dan ook 6v of is het een gewone 12v ?
Dus de vraag is ... heeft de Motra een 6 of 12 volt elektrische systeem ?