bamiblok-topic

Hier kun je praten over je honda.
KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: bamiblok-topic

Bericht door KiP »

nee.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: bamiblok-topic

Bericht door oo4load »

.
Laatst gewijzigd door oo4load op 08 okt 2013 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
4t Junk

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: bamiblok-topic

Bericht door Kickstarter »

oo4load schreef:Opgepast met die motomonkeys figuur. Heb er ook zo'n "zongshen 70cc" blok besteld, maar wat ik daadwerkelijk kreeg was duidelijk geen zongshen maar goedkopere merk x meuk. Even van binnen gekeken, zag er werkelijk niet uit zo slordig gegoten. (chinese blokken van een normaal merk zijn echt stukken netter dan de merk x varianten).

Op de vraag of hij kon verklaren waarom hij shit verkoopt als zongshen bleef het uiteraard stil.
schandalig! :( bedankt voor te posten.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: bamiblok-topic

Bericht door ciebie »

wat maakt het nou uit hoe een blok gegoten wordt, als ie maar werkt en een beetje heel blijft.. je koopt compleet blok voor geen geld, dan mag je ook niet te veel verwachten..

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: bamiblok-topic

Bericht door oo4load »

.
Laatst gewijzigd door oo4load op 08 okt 2013 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
4t Junk

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: bamiblok-topic

Bericht door Saik0 »

Weer zo'n topic? Ik zal het even samenvatten voor je: De een heeft er mazzel mee, de ander vette pech. De merknamen kun je geen peil op trekken want daar heeft iedereen weer een andere mening over, mensen praten over bami-bami of over lifan topkwaliteit. Het is allemaal 1 pot nat, niemand heeft de fabrieken gezien en niemand weet daadwerkelijk waar de blokken vandaan komen.

Het beste advies: Koop er eentje voor een goede prijs bij een bedrijf met een goede service (garantie). Elke 1000km even kleppen stellen/olie etc. dan heb je als je mazzel hebt een goed blokje. Inrijden netjes doen dan heb je er meer plezier van.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: bamiblok-topic

Bericht door gerbrandicus »

Jongens waarom discussiëren jullie hier nog over? Saik0 had toch al gereageerd? Dan kan het topic op slot. (volgens Saik0)
Had ie destijds maar gereageerd in het 'welterusten' topic.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: bamiblok-topic

Bericht door Jurrien »

Nicoscub schreef:
Saik0 schreef:niemand heeft de fabrieken gezien en niemand weet daadwerkelijk waar de blokken vandaan komen.


Deze filmpjes zijn door de Chinese overheid uitgegeven en zijn in scene gezet met acteurs en een nepfabrieksomgeving. Met als doel het vertrouwen van de westerse consument te winnen.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: bamiblok-topic

Bericht door gerbrandicus »

Ik zag gister de documentaire 'Last train home' over arbeidsmigranten in China die dan dus naar de grote stad vertrokken zijn om te werken en dan sturen ze geld naar hun familie in de dorpjes. Dat was wel heftig hoor. Die zaten weet ik hoeveel uur per dag in zo'n sweatshop te naaien. En dan de reis naar het platteland eens per jaar met Chinees nieuwjaar. Heftig joh. Een week op een plein vol mensen wachten op treinkaartjes, als sardientjes in de trein. Man man man.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: bamiblok-topic

Bericht door Saik0 »

Ik vind het nogal frustrerend dat mensen een ervaring bestempelen als feit. Alsin, ik kocht daar een blok met die merksticker erop van Lifan en die doet het nog steeds dus dat zijn de enige goede blokken, verder is het allemaal troep. Zolang je daar niet zelf geweest bent of met degelijke accurate argumenten en feiten komt vind ik dat je zoiets niet kunt zeggen. Je kunt je mening wel delen, maar niet op deze manier positioneren. Vooralsnog blijf ik bij mijn advies, zoek een gunstige prijs voor het type blok wat je wilt en zorg dat je terecht kunt voor garantie bij het bedrijf. Ik ben dan ook van mening dat dat het enige juiste advies is.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: bamiblok-topic

Bericht door NIX »

Truste!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: bamiblok-topic

Bericht door oo4load »

.
Laatst gewijzigd door oo4load op 08 okt 2013 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
4t Junk

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: bamiblok-topic

Bericht door stoterstangen90 »

Ik koop ze altijd bij de FEBO.
Afbeelding

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: bamiblok-topic

Bericht door Kickstarter »

ciebie schreef:wat maakt het nou uit hoe een blok gegoten wordt, als ie maar werkt en een beetje heel blijft.. je koopt compleet blok voor geen geld, dan mag je ook niet te veel verwachten..
veel, zoals oo4load al zei, je moet geen appelen voor peren verkopen.
principe :)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: bamiblok-topic

Bericht door nielspbr »

oo4load schreef: Ik begrijp dat dit een Honda forum is (gek want het heet simpelweg 4takt.net en geen Honda4takt.net) maar dat betekent niet dat de rest 1 pot nat is.
Toen dit forum(en zijn voorganger) werd opgericht was er nog weinig tot geen chinees 4taktspul. :)

Denk meer aan bijelkaar geschraapte onderdelen uit honda motorfietsen. 62,5cc (cb125) was al heel wat.



Ik heb zelf twee blokken bij motormonkeys vandaan gehaald, eentje kreeg versnellingsbakproblemen vlak nadat ik hem had verkocht, de ander(2007) leeft nog steeds. Zover ik weet heeft die tot nu toe alleen nieuwe kickstarttandwielen gekregen. (en ja het waren toen de goedkoopste blokken die ik kon vinden)

Plaats reactie