Update: Wielnaven ss50 polijsten
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
- Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1 - Locatie: Arnhem
Update: Wielnaven ss50 polijsten
Wie weet een adresje om mijn ss50 naven te laten polijst en evt gelijk nieuwe lagers plaatsen of is er liefhebber op dit forum die dit kan/wil? tegen vergoeding natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Mathijs0001 op 29 nov 2013 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vast is vast!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Lagers wielen ss50
dubbelzijdig afgedicht met kunststof/rubber
daar zit vet in wat er nooit uit komt, hoef je verder helemaal nooit meer naar om te kijken.
ori zaten er wss enkelzijdig afgedichte lagers in, met vet er tussen, maar waarom zou je daar nog mee willen werken, gezien dubbelzijdig (nagenoeg) niet duurder is.
metalen afdichtingen hebben minder weerstand, maar dichten ook iets minder goed af.
ik gebruik ze voor racers, alle kleine beetjes helpen
daar zit vet in wat er nooit uit komt, hoef je verder helemaal nooit meer naar om te kijken.
ori zaten er wss enkelzijdig afgedichte lagers in, met vet er tussen, maar waarom zou je daar nog mee willen werken, gezien dubbelzijdig (nagenoeg) niet duurder is.
metalen afdichtingen hebben minder weerstand, maar dichten ook iets minder goed af.
ik gebruik ze voor racers, alle kleine beetjes helpen
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Lagers wielen ss50
heb je al eens zo'n lager met plastic afdichtingen open gemaakt?CB-viguur schreef:dubbelzijdig afgedicht met kunststof/rubber
daar zit vet in wat er nooit uit komt, hoef je verder helemaal nooit meer naar om te kijken.
ori zaten er wss enkelzijdig afgedichte lagers in, met vet er tussen, maar waarom zou je daar nog mee willen werken, gezien dubbelzijdig (nagenoeg) niet duurder is.
metalen afdichtingen hebben minder weerstand, maar dichten ook iets minder goed af.
ik gebruik ze voor racers, alle kleine beetjes helpen
daar zit echt niet veel vet in. maar net een likje vet.
op mijn werk moet ik telkens van zo'n dubbel dicht lager met plastic afdichtingen 1 afdichtingen weg halen. die lagers bebben een binnen maat van 50mm en daar zit misschien net 2 vingers vet in.
ik koop het liefst gewoon enkel dichte lagers dan smeer ik al wat lager vet in de lagers en dan druk ik 1 lager in de naaf en prop dan de naaf vol met lager vet. om vervolgens het 2 de lager er in de tikken.
door het draaien van het wiel word vanzelf de lagers in gererkt
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Lagers wielen ss50
Ik denk dat de lagerfabrikant er precies genoeg vet in stopt. Dat zullen ze echt wel weten. Een carter vul je ook niet tot de nok toe met olie. Misschien een rare vergelijking maar ik wil er maar mee aangeven dat helemaal aftoppen met vet echt niet het beste is.
En die wiellagers met dubbele rubberen seal gaan echt eeuwig mee dus waarom zou je moeilijk doen.
En die wiellagers met dubbele rubberen seal gaan echt eeuwig mee dus waarom zou je moeilijk doen.
Re: Lagers wielen ss50
Volgens mij boeit dat pas bij hoge toerentallen. Een wieltje draait maar langzaam rond en voor dat lager is het zelfs heel heeel erg langzaam.
Dat weerstandsverschil ga je in elk geval echt niet merken.
Dat weerstandsverschil ga je in elk geval echt niet merken.
Re: Lagers wielen ss50
budget tip (sponsoren even wegkijken a.u.b. ) koop je lager gewoon bij een "lokale" of internet lagerboer en je bent zeker 50% goedkoper uit dan bij de meeste toko's
Voorbeeldje: Lager 6300 dubbel dicht Toko prijs ± 8,50 Lagershop prijs 1,58
Voorbeeldje: Lager 6300 dubbel dicht Toko prijs ± 8,50 Lagershop prijs 1,58
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Lagers wielen ss50
Als je die tip iets eerder had gegeven had ik er vandaag niet 20 euro voor betaald bij onze vrienden van Loef haha
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
- Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1 - Locatie: Arnhem
Update: Wielnaven ss50 polijsten
Wie weet een adresje om mijn ss50 naven te laten polijst en evt gelijk nieuwe lagers plaatsen of is er liefhebber op dit forum die dit kan/wil? tegen vergoeding natuurlijk!
Vast is vast!
Re: Update: Wielnaven ss50 polijsten
Dat zou ik kunnen doen en Kjell van de Hondaschuur is er erg goed in.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 30 jul 2013 16:55
Re: Update: Wielnaven ss50 polijsten
wat gaat dat kosten?Eric schreef:Dat zou ik kunnen doen en Kjell van de Hondaschuur is er erg goed in.
Gr Ron
Re: Update: Wielnaven ss50 polijsten
Als je er nog op wil rijden zou ik even wachten tot het voorjaar, anders is het zo voor de sneeuw en pekel periode weggegooid geld.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
- Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1 - Locatie: Arnhem
Re: Update: Wielnaven ss50 polijsten
Bedankt Mano maar word een mooi ssje komt niet naar buiten met vies weer
Vast is vast!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 391
- Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
- Bezit: ss50
- Locatie: zeist
Re: Update: Wielnaven ss50 polijsten
waarom doe je het niet zelf?
koop een schijf bij de gamma en polijstpasta,een boormachine heb je vast wel
koop een schijf bij de gamma en polijstpasta,een boormachine heb je vast wel
Incompetente droeftoeters.