Scooterbehang

Hier kun je praten over je honda.
butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Scooterbelang

Bericht door butt head »

de snelheid van snorfietsen beter controleren en voor 4km te hard 200,- boete en 5 jaar rij ontzegging. als ze dan een grote mond geven +200 euro boete en +5 jaar rij ontzegging.

fietsen elektrisch of niet max snelhijd 15km/h. ook voor race fietsen. ook is het verboden om 2 breed of breder te fietsen.


bromfietsen mogen gewoon met het verkeer mee rijden. draag je een petje of een bontkraag dan krijg je de zelfde boete regeling als de snorfiets.





die regels moeten toch makkelijk door te voeren zijn. word het verkeer weer een stuk veiliger van.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Remmert
4T-MSB regular
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
Bezit: poging tot gezond verstand

c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04
Locatie: Ugchelen

Re: Scooterbelang

Bericht door Remmert »

ik rijdt al 5 jaar op de solex en dat gaat super op t fietspad.. ze moeten gewoon die mongolen op nieuwe stofzuigers verbieden.. een oldtimerregeling op brommers? ouder dan 25 is geen belasting? jonger wel.. makkelijk zat! flikker lekker op met die retro dingen en dat soort holleeder meuk!
69er c320s ts50 alias Metal Machine

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

Halodax schreef:De meeste kids op brommertjes en skoetahrtjes kunnen nog lang niet rijden, blijf alsjeblieft lekker oefenen op het fietspad. Super irritant als zo iemand in de weg gaat rijden als je met de auto gewoon wil doorrijden.
Als je op de weg wil rijden lekker rijbewijs halen en een motorplaat achterop knallen.
Heb met de motordax nooit problemen om mijn plek op de weg op te eisen, ook mede omdat ik qua snelheid natuurlijk gewoon mee kan dan rijd je dus ook niet in de weg.
Ik ben niet de meeste kids en ik ben voor 125cc rijden met een b rijbewijs als je al meer dan 10 jaar je b rijbewijs hebt, iets wat andere EU landen al jaren hebben en Nederland maar uit blijft stellen en snorscooters mogen van mij gestolen worden :evil:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Jeroen567
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 175
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:10
Bezit: .
Honda ss50z '79 (jblm tank)
Honda ss50z '77 (rode tank)
Kaal ss50 Frame in opbouw
Locatie: Regio Utrecht

Re: Scooterbelang

Bericht door Jeroen567 »

KiP schreef:Alle snorscooters op de brandstapel samen met de zoomers, tuig is het allemaal!!!!
Helemaal mee eens , op de brandstapel met dat spul. Bejaarden hebben tegenwoordig een elektrische fiets
dus welk nut heeft de snorscooter nog. :shock:

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Scooterbelang

Bericht door se7ven »

Nicoscub schreef:
Halodax schreef:De meeste kids op brommertjes en skoetahrtjes kunnen nog lang niet rijden, blijf alsjeblieft lekker oefenen op het fietspad. Super irritant als zo iemand in de weg gaat rijden als je met de auto gewoon wil doorrijden.
Als je op de weg wil rijden lekker rijbewijs halen en een motorplaat achterop knallen.
Heb met de motordax nooit problemen om mijn plek op de weg op te eisen, ook mede omdat ik qua snelheid natuurlijk gewoon mee kan dan rijd je dus ook niet in de weg.
Ik ben niet de meeste kids en ik ben voor 125cc rijden met een b rijbewijs als je al meer dan 10 jaar je b rijbewijs hebt, iets wat andere EU landen al jaren hebben en Nederland maar uit blijft stellen en snorscooters mogen van mij gestolen worden :evil:

Zei de scooterrijder
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

se7ven schreef:
Nicoscub schreef:
Halodax schreef:De meeste kids op brommertjes en skoetahrtjes kunnen nog lang niet rijden, blijf alsjeblieft lekker oefenen op het fietspad. Super irritant als zo iemand in de weg gaat rijden als je met de auto gewoon wil doorrijden.
Als je op de weg wil rijden lekker rijbewijs halen en een motorplaat achterop knallen.
Heb met de motordax nooit problemen om mijn plek op de weg op te eisen, ook mede omdat ik qua snelheid natuurlijk gewoon mee kan dan rijd je dus ook niet in de weg.
Ik ben niet de meeste kids en ik ben voor 125cc rijden met een b rijbewijs als je al meer dan 10 jaar je b rijbewijs hebt, iets wat andere EU landen al jaren hebben en Nederland maar uit blijft stellen en snorscooters mogen van mij gestolen worden :evil:

Zei de scooterrijder
Ik rij niet op scooters, ik vlieg op scooters :wink:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Scooterbelang

Bericht door se7ven »

Je kunt een C natuurlijk niet vergelijken met zo'n plastic wc-pot.

Maar ik ben helemaal voor een hogere snelheid voor bromfietsen. Je moet er tegenwoordig een rijbewijs voor halen dus waarom niet. 55km/uur zou mooi zijn.
Kun je tenminste redelijk met het verkeer mee. Auto's rijden massaal 60 waar je 50 mag dus helemaal mee lukt net niet.

Helaas is 'Den Haag' anti brommer... en onder de plak van veilig verkeer nederland of hoe die k-u-t club nu weer heet.
Volgens die club vallen er dan weer veel meer doden bij bromfiets ongelukken. Die gaan volkomen voorbij aan het feit dat bijna elke brommer opgevoerd is en gemiddeld al 60km/uur rijd.

125cc met rijbewijs B
Goed plan rijbewijzen gelijk trekken in de EU. Helaas doet Nederland niet mee omdat veilig verkeer nederland er zich weer eens mee bemoeid heeft.
Er zouden weer enorm veel doden vallen als dat zou gebeuren...


Dan maar een lelijke 400cc Piaggio mp3 met rijbewijs B rijden... Veel veiliger!

:?
Laatst gewijzigd door se7ven op 09 mar 2014 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

se7ven schreef:Je kunt een C natuurlijk niet vergelijken met zo'n plastic wc-pot.

Maar ik ben helemaal voor een hogere snelheid voor bromfietsen. Je moet er tegenwoordig een rijbewijs voor halen dus waarom niet. 55km/uur zou mooi zijn.
Kun je tenminste redelijk met het verkeer mee. Auto's rijden massaal 60 waar je 50 mag dus helemaal mee lukt net niet.

Helaas is 'Den Haag' anti brommer... en onder de plak van veilig verkeer nederland of hoe die k-u-t club nu weer heet.
Volgens die club vallen er dan weer veel meer doden bij bromfiets ongelukken. Die gaan volkomen voorbij aan het feit dat bijna elke brommer opgevoerd is en gemiddeld al 60km/uur rijd.

125cc met rijbewijs B
Goed plan rijbewijzen gelijk trekken in de EU. Helaas doet Nederland niet mee omdat veigig verkeer nederland er zich weer eens mee bemoeid heeft.
Er zouden weer enorm veel doden vallen als dat zou gebeuren...


Dan maar een lelijke 400cc Piaggio mp3 met rijbewijs B rijden... Veel veiliger!

:?
Ben het helemaal met je eens :-)
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: Scooterbelang

Bericht door Halodax »

125cc op B rijbewijs vind ik ook een slecht plan, kijk eens hoeveel mensen met een B rijbewijs (of ten minste daar ga ik dan maar vanuit als ik ze zie autorijden) er totaal niet kunnen rijden.
Naar mijn idee is dat percentage bij motorrijders kleiner.
Er is niet voor niks een A rijbewijs om te leren motor rijden.
Als je harder wil rijden doe dan ook gewoon moeite en ga een motorrijbewijs halen.

Ow en over die 400cc 3 wiel dingen voor B rijbewijs: direct afschaffen, al was het alleen maar omdat die lutsers altijd zwaaien alsof ze ook motorrijder zijn en dan beledigd zijn als er niemand terug groet. Opbokken! :mrgreen:
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

Halodax schreef:125cc op B rijbewijs vind ik ook een slecht plan, kijk eens hoeveel mensen met een B rijbewijs (of ten minste daar ga ik dan maar vanuit als ik ze zie autorijden) er totaal niet kunnen rijden.
Naar mijn idee is dat percentage bij motorrijders kleiner.
Er is niet voor niks een A rijbewijs om te leren motor rijden.
Als je harder wil rijden doe dan ook gewoon moeite en ga een motorrijbewijs halen.

Ow en over die 400cc 3 wiel dingen voor B rijbewijs: direct afschaffen, al was het alleen maar omdat die lutsers altijd zwaaien alsof ze ook motorrijder zijn en dan beledigd zijn als er niemand terug groet. Opbokken! :mrgreen:
Het is niet zo dat iedereen die een b rijbewijs heeft en meer dan 10 jaar ermee in een auto rijdt de gevaren van het verkeer niet kennen en op een opgevoerde brommer willen rijden, uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Hulshoofd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw
Locatie: Bleiswijk

Re: Scooterbelang

Bericht door Hulshoofd »

wel apart dat de topic starten niet meer heeft gereageerd
Alles kan stuk!!

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

Hulshoofd schreef:wel apart dat de topic starten niet meer heeft gereageerd
Geen eer aan te behalen hier :lol:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Scooterbelang

Bericht door NIX »

Die is rotgeschrokken van jullie vijandige houding.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Hulshoofd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw
Locatie: Bleiswijk

Re: Scooterbelang

Bericht door Hulshoofd »

Dat bedoelde ik dus ook :P
Alles kan stuk!!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Scooterbelang

Bericht door Eric »

Goedzo. De branche nog meer naar de gallemiezen helpen door helmplicht en andere rare dingen in te voeren. Zo meteen blijft er geen toko meer over en dan kunnen we weer niet zeuren dat we de verkeerde spullen hebben en dat we te lang moesten wachten.
Beetje doorrijden is vaak gewoon 70 gaan waar je 50 mag, en bij het volgende verkeerslicht weer gaan staan wachten. Net zo nuttig als constant van baan verwisselen in een file.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie