Verbruik en snelheid standaard NTc90
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Ben wel benieuwd welke zuiger je gebruikt.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Deze http://www.brinkmotoren.nl/body.php?mod ... ption=true zuiger en cilinder.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
ho, dat werkt dus niet. 90cc als trefwoord pakken, dan zie je ze.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Ik zie 3 verschillende zuigers. Komt je zuiger bijna de cilinder uit op BDP of blijft hij net wat dieper liggen? Een 126 zuiger loopt in een C90 wel, maar heeft gewoon te weinig compressie voor een beetje power.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Maar dat verklaart toch niet vanwaar ie het zonder de luchtfilter aanzuig slang prima doet? Dan heeft ie vermogen zoals ie hoort te hebben. En loopt ie gewoon 80, wat mij normaal lijkt (en ook zo aanvoelt) voor een ntc90.
Hoeveel compressie behoort een c90 te hebben? Dan meet ik dat morgen ook gelijk even na. Al had/heeft ie wel gewoon goede compressie.
Hoeveel compressie behoort een c90 te hebben? Dan meet ik dat morgen ook gelijk even na. Al had/heeft ie wel gewoon goede compressie.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Raar maar waar.... Problem solved.
Heb eerst nog een kleinere sproeier geprobeerd, hierdoor liep ie zowel met powerfilter alsook zonder net wat soepeler... Met luchtfilterslurf (dus nog niet eens complete filter, alsook met complete filter) zelfde verhaal... hooguit beroerder.
Andere carb gepakt.... probleem volledig weg... nog net iets meer pit/toeren zonder filter dan voorheen... Filter slang er op, bleef goed gaan... Filter zelf er op, nog steeds prima, filterhuis er op... nog steeds prima. Opgelost dus. Volledig standaard sproeiers en carb.
Enige wat ik kan bedenken is dat de andere carb niet van een ntc90 is geweest, of van een net wat ouder model dan wat er nu opzit. Net iets ronder gevormd aan de buitenkant, en de benzinekraan aan de andere kant. Zelf vermoed ik OTc90 ofiets. Formaat gasschuif, of sterker nog, de gehele gasschuif is excact het zelfde... Doet er eigenlijk ook niet toe, de carb was het probleem... Die zweeft nu tussen de chalycarbs mee een baan om de aarde.
Heb eerst nog een kleinere sproeier geprobeerd, hierdoor liep ie zowel met powerfilter alsook zonder net wat soepeler... Met luchtfilterslurf (dus nog niet eens complete filter, alsook met complete filter) zelfde verhaal... hooguit beroerder.
Andere carb gepakt.... probleem volledig weg... nog net iets meer pit/toeren zonder filter dan voorheen... Filter slang er op, bleef goed gaan... Filter zelf er op, nog steeds prima, filterhuis er op... nog steeds prima. Opgelost dus. Volledig standaard sproeiers en carb.
Enige wat ik kan bedenken is dat de andere carb niet van een ntc90 is geweest, of van een net wat ouder model dan wat er nu opzit. Net iets ronder gevormd aan de buitenkant, en de benzinekraan aan de andere kant. Zelf vermoed ik OTc90 ofiets. Formaat gasschuif, of sterker nog, de gehele gasschuif is excact het zelfde... Doet er eigenlijk ook niet toe, de carb was het probleem... Die zweeft nu tussen de chalycarbs mee een baan om de aarde.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Welk typenummer staat er op de "verkeerde" carb?
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
PB aan de zijkant van de flens PB en dan bovenop 25aCTB raar japans tekentje
op die er nu op zit staat op de zijkant van de flens PB en dan bovenop 81A (A?) reeks rare japanse tekentjes
op die er nu op zit staat op de zijkant van de flens PB en dan bovenop 81A (A?) reeks rare japanse tekentjes
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Ik denk dat die 25nogwat toch de originele is. Dit staat er op mijn C90 carb:
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
De PB25 is origineel voor de C90zz (benzinekraantje aan de rechterkant). PB81 zat op de vierkante C90's (kraantje links).
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Dan kloppen mijn anekdotes dus redelijk...
Ben inmiddels 500 mijl verder, alles probleemloos...
Word inmiddels minder snel warm, maar toch al (redelijk) snel 90 graden en bij flink vlammen rond de 100... Vind ik nog wat veel...
De zuiger cilinder zijn sinds montage ca. 1000 mijl (1600km) verder, dus zou ingereden moeten zijn.
Ben inmiddels 500 mijl verder, alles probleemloos...
Word inmiddels minder snel warm, maar toch al (redelijk) snel 90 graden en bij flink vlammen rond de 100... Vind ik nog wat veel...
De zuiger cilinder zijn sinds montage ca. 1000 mijl (1600km) verder, dus zou ingereden moeten zijn.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Verbruik en snelheid standaard NTc90
Bijna weer een tankje leeg, kleine stukkies.... maar toch benieuwd naar het verbruik nu...
Daar had ik afgelopen 850km niet op gelet
Daar had ik afgelopen 850km niet op gelet
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh