een vraag

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
g.dijkslag
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2014 19:34
Bezit: honda c 50 littel cup

een vraag

Bericht door g.dijkslag »

Hallo allemaal ,ik ben Gerrit en ik heb me gisteren aangemeld voor het 4 takt forum
ik ben sinds kort eigenaar van Honda c 50 Little cup !! (een plaatje )
nu is de eerste toelating 2005 en afgifte 2006 ,nu is mijn vraag hoe kom ik er achter hoe oud hij is !!
als iemand me dat kan zeggen zou dat mooi wezen
m.v.g . Gerrit

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: een vraag

Bericht door butt head »

volgens mij zijn die little cup's niet zo belachelijk oud. ergens in 1990 tot volgens mij nu.
enkel is het nooit in nederland nieuw geleverd alle little cup's zijn ook import het exacte jaar is dus moeilijk te achter halen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: een vraag

Bericht door ciebie »

Staat dat niet meer in de velg, of wellicht staat ook die framenummers in de lijst?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: een vraag

Bericht door gerbrandicus »

Bouwjaar staat idd in de velg. Bouwmaand en bouwjaar, net voor DOT.

Je kunt ook Honda mailen voor het bouwjaar. Maar waarom wil je dat weten? Het is geen oldtimer, dus voor de verzekering maakt het niet uit. Jouw Little Cub is waarschijnlijk geschouwd, dan is hij niet helemaal eerlijk aan een kenteken gekomen, want dan is hij geschouwd met C50 NL-typegoedkeur plaatje. Anders krijg je ze namelijk niet op kenteken.

Little Cub is er in elk geval vanaf 1997, en ik denk ook niet veel eerder dan dat. Ze zijn bijna allemaal jonger. Alleen tot en met 1997 kun je ze legaal op kenteken krijgen, die hebben C50 framenummer. AA01, wat de meesten hebben is te nieuw en krijg je niet legaal (voor normaal geld) op kenteken.

g.dijkslag
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2014 19:34
Bezit: honda c 50 littel cup

Re: een vraag

Bericht door g.dijkslag »

goede morgen alle maal ,en bedankt voor de toelichting
deze brommer heeft nu nog geen kenteken ,maar heeft wel een Nederlands kenteken gehad
is verkocht geweest aan iemand in belgie en zodoende ben ik in bezit gekomen
bedankt voor de inlichting m.v.g.Gerrit

Plaats reactie