Brommerrijden in Utrecht

Hier kun je praten over je honda.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door CB-viguur »

NIX schreef:Kies jij even lekker partij voor die Opel stad!
afslag 7 meer hoef je toch niet te weten :P

ik rij meestal tussen maarssen en utrecht, al in tijden niks gezien, al doen ze om de paar maanden een grote controle bij lage weide waarbij ze ook brommertjes meepakken.
Maar zodra het weer beter word, zal ik ook de fietsen met motorplaat pakken, zit niet te wachten op een wok status.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door ceedee »

Ik maak me in Utrecht niet zozeer bezorgd over de agenten, de alllesontziende fietsterreur is veel erger en ook de steeds veranderende toestand bij het station. Heb je ineens tegenliggers in een onoverzichtelijke bocht waar dat voorheen niet zo was...

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4066
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door wim V8 »

Motorplaat natuurlijk.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16256
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door nielspbr »

Al is het maar om de wel/niet op de weg regel.

(hoewel een brommerplaat wel makkelijker is vanwege het vele eenrichtingverkeer.)

wieb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 okt 2012 13:36
Bezit: Honda

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door wieb »

nielspbr schreef:Zo lang jij je brommer keurig 49cc houdt en niet opvalt in het verkeer is er niets aan de hand :P

Dat geldt alleen voor Kockengen en directe omgeving.

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door carel »

Rij al jaren Utrecht west naar Amersfoort zuid en sta om de 2 jaar op de bank. Nooit s ochtends, 06.00 uur is te vroeg voor ze, maar s middags maak je kans op de Utrechtseweg onder het viaduct bij de firma Achterberg, of achter de Biltsehoek op het parkeer terrein. Nooit in de stad zelf op de roller geweest, ook nooit aangehouden. En dwars door centrum rijden is echt een belevenis als je daar nooit rijdt. Elke keer weer een uitdaging hoe het fietspad nu weer loopt, en wat voor een opstakels ga ik nu weer tegen komen maar, je wordt wel steeds behendiger in het fietsers te ontwijken.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door CB-viguur »

nielspbr schreef:Al is het maar om de wel/niet op de weg regel.

(hoewel een brommerplaat wel makkelijker is vanwege het vele eenrichtingverkeer.)
inderdaad in het centrum is brommerplaat wel makkelijker, maar als je nou een heel klein motorfietsje hebt, valt het ook niet op als je "per ongeluk" een stukje fietspad neemt :mrgreen:

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door butt head »

CB-viguur schreef:
nielspbr schreef:Al is het maar om de wel/niet op de weg regel.

(hoewel een brommerplaat wel makkelijker is vanwege het vele eenrichtingverkeer.)
inderdaad in het centrum is brommerplaat wel makkelijker, maar als je nou een heel klein motorfietsje hebt, valt het ook niet op als je "per ongeluk" een stukje fietspad neemt :mrgreen:

dat is wel een na deeltje, bebording langs de weg.
meestal als ik in mijn uppie rij pak ik gewoon de busbaan en het fietspad als ik geen weg meer zie. boekt prima hoor.

en fietsers. tsja die zijn op het platteland en de dijkjes ook stront vervelend. ze zouden eigenlijk die fiets bij wet moeten verbieden,



al heb ik toch eigenlijk in grote steden dat je in standje aso modes moet rijden anders word je aan alle kanten van de weg gedrukt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door CB-viguur »

butt head schreef:
CB-viguur schreef:
nielspbr schreef:Al is het maar om de wel/niet op de weg regel.

(hoewel een brommerplaat wel makkelijker is vanwege het vele eenrichtingverkeer.)
inderdaad in het centrum is brommerplaat wel makkelijker, maar als je nou een heel klein motorfietsje hebt, valt het ook niet op als je "per ongeluk" een stukje fietspad neemt :mrgreen:

dat is wel een na deeltje, bebording langs de weg.
meestal als ik in mijn uppie rij pak ik gewoon de busbaan en het fietspad als ik geen weg meer zie. boekt prima hoor.

en fietsers. tsja die zijn op het platteland en de dijkjes ook stront vervelend. ze zouden eigenlijk die fiets bij wet moeten verbieden,



al heb ik toch eigenlijk in grote steden dat je in standje aso modes moet rijden anders word je aan alle kanten van de weg gedrukt.
haha, dat had ik altijd als ik de stadgrens van den haag binnen reed, dan ging de knop om, ook met de auto :mrgreen:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16256
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door nielspbr »

wieb schreef:
nielspbr schreef:Zo lang jij je brommer keurig 49cc houdt en niet opvalt in het verkeer is er niets aan de hand :P

Dat geldt alleen voor Kockengen en directe omgeving.
Vergeet niet dat kockengen (tegenwoordig) net buiten de gemeente utrecht ligt. Hier krijg je een politieauto achter je aan op de polderwegen als je er enigzins verdacht uitziet (motopbr). Daarentegen is de baja blijkbaar een stuk minder opvallend ondanks zijn grootte.

(Ik zat in mijn schoolperiode op school in utrecht(oudenoord). Ik brommerde in het begin ook naar mijn werk in Ut. Vrijdagmiddag dwars door utrecht heen om mijn werkbriefje in te leveren, gaat op een brompeerd een stuk makkelijk als met een auto.
Toen regelmatig brommercontrole onder de zuilense ring(maarssen) en alle inkomende routes van buiten utrecht wat maar een beetje op een fuik leek.)

NIX
chaly addict
Berichten: 18884
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door NIX »

CB-viguur schreef:
butt head schreef:
CB-viguur schreef:
nielspbr schreef:Al is het maar om de wel/niet op de weg regel.

(hoewel een brommerplaat wel makkelijker is vanwege het vele eenrichtingverkeer.)
inderdaad in het centrum is brommerplaat wel makkelijker, maar als je nou een heel klein motorfietsje hebt, valt het ook niet op als je "per ongeluk" een stukje fietspad neemt :mrgreen:

dat is wel een na deeltje, bebording langs de weg.
meestal als ik in mijn uppie rij pak ik gewoon de busbaan en het fietspad als ik geen weg meer zie. boekt prima hoor.

en fietsers. tsja die zijn op het platteland en de dijkjes ook stront vervelend. ze zouden eigenlijk die fiets bij wet moeten verbieden,



al heb ik toch eigenlijk in grote steden dat je in standje aso modes moet rijden anders word je aan alle kanten van de weg gedrukt.
haha, dat had ik altijd als ik de stadgrens van den haag binnen reed, dan ging de knop om, ook met de auto :mrgreen:
Bij mij gaat de knop om zodra ik instap.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door René »

Het is een CD50 geworden. En aangezien er toch nog een kenteken op moet, dan maar gelijk een motorkenteken.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door irmin »

gerbrandicus schreef:Ik rijd bijna elke dag en kan me niet herinneren de afgelopen paar jaar een rollenbank gezien te hebben. Ik rijd veel door Zuilen, Ondiep en onderste stukje Overvecht. Verder ook veel over de Kardinaal de Jongweg en dan naar het oosten naar Zeist. Ik rijd wel met motorkenteken dus dan ben je niet interessant voor de politie, maar zoals ik zei ik heb nooit een rollenbank gezien.
Zelfde regio hier.
Dagelijks (nou ja, 4 dagen in de week) Van A-'damsestraatweg naar Den Dolder over de marnixlaan, Gageldijk etc. Heb al jaren geen rollerbank gezien.
cracque frontal

Elvol
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:01
Locatie: Utrecht

Re: Brommerrijden in Utrecht

Bericht door Elvol »

Laatste rollerbank die ik heb gehad was een jaar of 2 geleden op het Janskerkhof.
2x op dezelfde dag er op gezet, ondanks te veel snelheid geen bon omdat ik blijkbaar
niet tot de doelgroep behoor.
Verder wordt ik ieder jaar wel een paar keer angesproken voor geluid maar tot nu toe zonder consequenties.
Eenmaal de chaly binnen 2 weken op het bureau moeten tonen met een normaal blok en uitlaat.
Dag later Zero Rose er weer onder en dat is tot op de dag vandaag nog zo.
Het valt wel mee zolang je de petten vriendelijk te woord staat.
Neem alles met een korreltje, morgen hagelt het...

Plaats reactie