CB50J
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
CB50J
Hallo,
Ik heb mijn cb50j opnieuw opgebouwd en omgebouwd in klassieke racer stijl, nu heb ik de keuring achter de rug en wil ik hem wat sneller laten lopen.
Ik heb de binnenpijp uit de uitlaatbocht gehaald met een c50 demper erachter, ook zit er een originele 20mm keihin onder (cilinderkop niet aangepast naar de 20mm). Verder heeft hij nog wel het verlatende originele vliegwiel. Hiermee ging hij langzaam naar de 45, op de rollerbank tijdens de keuring trok hij de 4e versnelling niet eens.
Nu heb ik afgelopen week mijn xr100 nokkenas binnengekregen en heb ik deze erin gezet, hiermee loopt hij slecht en komt hij niet op toeren, dan trekt hij hem vanaf de 3/4k langzaam door naar 6k. Als ik met een stroboscoop kijk ontsteekt hij vrij dicht bij de T-markering, naar mijn idee teveel voorontsteking dus, nu was mijn vraag alleen; hoe is dit bij een cb ontsteking af te stellen, want de grondplaat zit op een vaste stand op het blok, ook is de nok niet af te stellen op het vliegwiel zonder deze flink te verbeunen.
Groeten Joost
Ik heb mijn cb50j opnieuw opgebouwd en omgebouwd in klassieke racer stijl, nu heb ik de keuring achter de rug en wil ik hem wat sneller laten lopen.
Ik heb de binnenpijp uit de uitlaatbocht gehaald met een c50 demper erachter, ook zit er een originele 20mm keihin onder (cilinderkop niet aangepast naar de 20mm). Verder heeft hij nog wel het verlatende originele vliegwiel. Hiermee ging hij langzaam naar de 45, op de rollerbank tijdens de keuring trok hij de 4e versnelling niet eens.
Nu heb ik afgelopen week mijn xr100 nokkenas binnengekregen en heb ik deze erin gezet, hiermee loopt hij slecht en komt hij niet op toeren, dan trekt hij hem vanaf de 3/4k langzaam door naar 6k. Als ik met een stroboscoop kijk ontsteekt hij vrij dicht bij de T-markering, naar mijn idee teveel voorontsteking dus, nu was mijn vraag alleen; hoe is dit bij een cb ontsteking af te stellen, want de grondplaat zit op een vaste stand op het blok, ook is de nok niet af te stellen op het vliegwiel zonder deze flink te verbeunen.
Groeten Joost
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB50J
puntjes iets vroeger of later laten openen en de verlating van het vliegwiel vast zetten.
maar ik zou gewoon de originele nokkenas terug stoppen. ik het het vermoede dat die een beeeetje te snel is voor jou blok waardoor hij alleen nadelig werkt.
maar ik zou gewoon de originele nokkenas terug stoppen. ik het het vermoede dat die een beeeetje te snel is voor jou blok waardoor hij alleen nadelig werkt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Ik heb het verlatende systeem al vastgezet, helpt verder niks (maakt bovenin ook niet meer toeren, niet hoger dan 6k), hij liep met de oude originele nokkenas ook niet perfectgoed en helemaal niet snel (zelfs niet met vastgezet vliegwiel).butt head schreef:puntjes iets vroeger of later laten openen en de verlating van het vliegwiel vast zetten.
maar ik zou gewoon de originele nokkenas terug stoppen. ik het het vermoede dat die een beeeetje te snel is voor jou blok waardoor hij alleen nadelig werkt.
Dus wil ik eerst beginnen met de ontsteking, is bij een cb50 de timing dan helemaal niet af te stellen?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Ja dat snap ik , maar hoe is dit af te stellen? Want de grondplaat kan je niet verdraaien en de nok zit ook op een vast punt aan het vliegwiel, ik heb al gekeken of je het contactpuntje kan verdraaien maar vgm kan dit ook niet direct.butt head schreef:bij F moeten de punten open gaan.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: CB50J
als je je vliegwiel op T draait, kan je door de gleuf in je vliegwiel de puntjes zien. Daar vlak naast zit een schroefje. Draai dat los, draai je vliegwiel zodat F aan de markering komt, duw met een platte schroevendraaier de puntjes stevig tegen elkaar, en draai tegelijk het schroefje terug vast. Klaar
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Oke dankjewel!jappexe schreef:als je je vliegwiel op T draait, kan je door de gleuf in je vliegwiel de puntjes zien. Daar vlak naast zit een schroefje. Draai dat los, draai je vliegwiel zodat F aan de markering komt, duw met een platte schroevendraaier de puntjes stevig tegen elkaar, en draai tegelijk het schroefje terug vast. Klaar
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB50J
kom morgen anders even naar het station in hengelo.
daar zijn ze vanplan om een rit te gaan rijden.
viewtopic.php?f=11&t=29449
de orgenisator rijd ook met een cb50 misschien heeft hij nog een paar tips voor je om hem sneller te maken.
daar zijn ze vanplan om een rit te gaan rijden.
viewtopic.php?f=11&t=29449
de orgenisator rijd ook met een cb50 misschien heeft hij nog een paar tips voor je om hem sneller te maken.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Klopt, ik was eerst van plan mee te rijden maar dat red ik net niet met het kenteken (hij is gisteren gekeurd)butt head schreef:kom morgen anders even naar het station in hengelo.
daar zijn ze vanplan om een rit te gaan rijden.
viewtopic.php?f=11&t=29449
de orgenisator rijd ook met een cb50 misschien heeft hij nog een paar tips voor je om hem sneller te maken.
Ik zal er wel even komen kijken, altijd wel leuk om te zien
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jun 2015 12:09
Re: CB50J
Keuring? Kan je een kenteken krijgen voor een CB50?
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Ja ik heb hem nu op kenteken staan. Heb een hele schappelijke vent gehad van de rdw, ik had er geen bouwjaarverklaring of papieren bij, wel een typegoedkeuringssticker op het balhoofd. Hij werd wel nauwkeurig op alle eisen gecontroleerd (verlichting, snelheid etc.) alleen over het bouwjaar deed hij totaal niet moeilijk, het bouwjaar heeft hij uiteindelijk van de velg afgelezen. Wel raad ik je echt aan om op tijd bij honda een bouwjaarverklaring aan te vragen want het duurde mij ook langer dan verwacht, daarom had ik het op de dag van keuren niet voor elkaar.neanderthaler2 schreef:Keuring? Kan je een kenteken krijgen voor een CB50?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jun 2015 12:09
Re: CB50J
Typegoedkeuringssticker? In Nederland is deze nooit ingevoerd of gekeurd, iig niet als brommer. Is het een Belgische of een Duitse sticker? Of heb je er een van een C of CD op geplakt?JoostS. schreef:Ja ik heb hem nu op kenteken staan. Heb een hele schappelijke vent gehad van de rdw, ik had er geen bouwjaarverklaring of papieren bij, wel een typegoedkeuringssticker op het balhoofd. Hij werd wel nauwkeurig op alle eisen gecontroleerd (verlichting, snelheid etc.) alleen over het bouwjaar deed hij totaal niet moeilijk, het bouwjaar heeft hij uiteindelijk van de velg afgelezen. Wel raad ik je echt aan om op tijd bij honda een bouwjaarverklaring aan te vragen want het duurde mij ook langer dan verwacht, daarom had ik het op de dag van keuren niet voor elkaar.neanderthaler2 schreef:Keuring? Kan je een kenteken krijgen voor een CB50?
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Typegoedkeuringssticker? In Nederland is deze nooit ingevoerd of gekeurd, iig niet als brommer. Is het een Belgische of een Duitse sticker? Of heb je er een van een C of CD op geplakt?[/quote]
Mijne komt origineel uit duitsland, dit kon ik zien aan het typeplaatje. de sticker is klein, wit en vierkant en er staat e11 op, de sticker zit naast het framenummer op het balhoofd, dat moet die van jou ook hebben. andere brommers die wel voor nederland gemaakt zijn hebben dan nl in het framenummer staan, Maar dit is de cb nooit. Dit stickertje laat alleen maar zien dat hij aan de europese eisen voldoet en dus op de weg mag.
ik heb de sticker niet zelfgemaakt, hij is gewoon origineel. Ik weet ook niet of ze daar bij de rdw intrappen eigenlijk.
mocht je nou helemaal geen kenteken bij de brommer kunnen krijgen kan je altijd nog een los frame kopen waar het wel bij lukt.
Mijne komt origineel uit duitsland, dit kon ik zien aan het typeplaatje. de sticker is klein, wit en vierkant en er staat e11 op, de sticker zit naast het framenummer op het balhoofd, dat moet die van jou ook hebben. andere brommers die wel voor nederland gemaakt zijn hebben dan nl in het framenummer staan, Maar dit is de cb nooit. Dit stickertje laat alleen maar zien dat hij aan de europese eisen voldoet en dus op de weg mag.
ik heb de sticker niet zelfgemaakt, hij is gewoon origineel. Ik weet ook niet of ze daar bij de rdw intrappen eigenlijk.
mocht je nou helemaal geen kenteken bij de brommer kunnen krijgen kan je altijd nog een los frame kopen waar het wel bij lukt.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 mei 2015 15:49
- Bezit: CB50J
- Locatie: Hengelo, Overijssel
Re: CB50J
Zo ging het bij mij niet, het rdw had hem in eerste instantie ook niet in het systeem staan, alleen de bekendere types zoals de ssNIX schreef:Die sticker boeit niet. De RDW kent de CB gewoon.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig