Euro 95/Euro 98
Euro 95/Euro 98
Beste vrienden,
Onlangs was ik bij Johannes (4-stroke bikecentre). Hij vertelde mij dat er sinds een paar maanden de samenstelling van euro 95 is veranderd. De overheid heeft bepaald dat er 2% water mag worden toegevoegd aan benzine. Johannes vertelde mij dat er hierdoor groene aanslag aan de binnenkant van de tank groeit als je de brommer 2 weken stil zet. Hebben jullie dit verhaal eerder gehoord, en wat geven jullie je pony te drinken? Euro 95 of Euro 98?
Groet,
Jordy K
Onlangs was ik bij Johannes (4-stroke bikecentre). Hij vertelde mij dat er sinds een paar maanden de samenstelling van euro 95 is veranderd. De overheid heeft bepaald dat er 2% water mag worden toegevoegd aan benzine. Johannes vertelde mij dat er hierdoor groene aanslag aan de binnenkant van de tank groeit als je de brommer 2 weken stil zet. Hebben jullie dit verhaal eerder gehoord, en wat geven jullie je pony te drinken? Euro 95 of Euro 98?
Groet,
Jordy K
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Euro 95/Euro 98
je moet ook minimaal 102 tanken...
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Euro 95/Euro 98
met loodvervanger
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09 apr 2015 14:48
- Bezit: SS50K1
CL70K2 Japan
Re: Euro 95/Euro 98
Aan de huidige brandstof is helaas ethanol toegevoegd, dit kan na lange stilstand zorgen voor water in de brandstoftank.
Zolang je dus regelmatig met de brommer rijdt is er weinig aan de hand. Zelf tank ik de brommer daarom af met ethanol vrije benzine als deze in de winterstalling gaat.
http://competition102.com/
http://citroeniddsclub.nl/moderne-benzi ... een-zegen/
Zolang je dus regelmatig met de brommer rijdt is er weinig aan de hand. Zelf tank ik de brommer daarom af met ethanol vrije benzine als deze in de winterstalling gaat.
http://competition102.com/
http://citroeniddsclub.nl/moderne-benzi ... een-zegen/
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Euro 95/Euro 98
In de meeste gevallen is super al een hele verbetering.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Euro 95/Euro 98
Ik tank altijd Shell V Power, voor de brommers en lichte motoren.
Sommige staan soms langer dan 3 mnd stil. Tot dusverre gaf dat geen enkel probleem. Bij nog langere stilstand laat ik vlotterkamer even leeglopen en vul de tank volledig.
Sommige staan soms langer dan 3 mnd stil. Tot dusverre gaf dat geen enkel probleem. Bij nog langere stilstand laat ik vlotterkamer even leeglopen en vul de tank volledig.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Euro 95/Euro 98
V power is volgens mij maar 95 ron.
Ik pak meestal Gulf challenger die is 100 ron, maar zie nu dat die bij gulf van de technische fiche is verdwenen,
op de pomp staat nog wel challenger? toch eens informeren. Of zouden ze de sticker vergeten zijn er af te halen! Haha.
Gr. Wim.
Ik pak meestal Gulf challenger die is 100 ron, maar zie nu dat die bij gulf van de technische fiche is verdwenen,
op de pomp staat nog wel challenger? toch eens informeren. Of zouden ze de sticker vergeten zijn er af te halen! Haha.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
- Bezit: SS
- Locatie: Utrecht
Re: Euro 95/Euro 98
Ik tank altijd gewoon 95, ook als hij langer stilstaat en heb er nooit gezeik mee.
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Euro 95/Euro 98
Sterk verhaal dat er water bij benzine word gevoegd. Klinkt als broodje aap.
Eerder komt het doordat ethanol hygroscopisch is en vocht aantrekt die in de benzine gaat zitten.
Reden waarom veel tanken doorroesten en slecht zijn.
Bekend is dat 98 beter houdbaar is en minder ethanol bevat. Ik zelf gooi voor de winter de tank vol met 98 met bardahl toevoeging waardoor ik in ieder geval niet meer sproeiers hoef door te prikken na de winter.
DIt is al jaren een probleem voor ons als verzamelaars want die nieuwe benzine tast rubbers en slangen snel aan.
Als je dagelijks op je broem rijd heb je geen last, maar voor degene die een verzameling hebben die een paar maanden stil staat kun je beter 98 tanken en eventueel een toevoeging die de benzine langer houdbaar maakt,
98 is niet zo makkelijk verkrijgbaar, maar BP ultimate
is prima evenals sommige locale pompen.
V-Power is inderdaad 95 en verouderd daarom ook snel.
Wil je van het roest probleem roest in de tank af dan kun je deze het beste sealen met een 1 coating sealant en niet tank cure die na verloop van tijd kan afbrokkelen.
Eerder komt het doordat ethanol hygroscopisch is en vocht aantrekt die in de benzine gaat zitten.
Reden waarom veel tanken doorroesten en slecht zijn.
Bekend is dat 98 beter houdbaar is en minder ethanol bevat. Ik zelf gooi voor de winter de tank vol met 98 met bardahl toevoeging waardoor ik in ieder geval niet meer sproeiers hoef door te prikken na de winter.
DIt is al jaren een probleem voor ons als verzamelaars want die nieuwe benzine tast rubbers en slangen snel aan.
Als je dagelijks op je broem rijd heb je geen last, maar voor degene die een verzameling hebben die een paar maanden stil staat kun je beter 98 tanken en eventueel een toevoeging die de benzine langer houdbaar maakt,
98 is niet zo makkelijk verkrijgbaar, maar BP ultimate
is prima evenals sommige locale pompen.
V-Power is inderdaad 95 en verouderd daarom ook snel.
Wil je van het roest probleem roest in de tank af dan kun je deze het beste sealen met een 1 coating sealant en niet tank cure die na verloop van tijd kan afbrokkelen.
Re: Euro 95/Euro 98
Ik gooi een dopje "Fuel Stabilizer" in de tank en rijd even met de Dax voordat ik hem stil zet voor de winter. Mijn broer vult de tank met Aspen brandstof (kostbare oplossing). Heb je in ieder geval na de winterstalling geen drab in je carb en starten de brommers direct...
Re: Euro 95/Euro 98
Ik laat de carburateur gewoon leeglopen (kraantje wel dichtzetten) en daar blijft het bij. Kraantje sowieso altijd dichtdraaien als de brommer niet gebruikt wordt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 09 okt 2009 11:22
- Bezit: CD 50 Candy Ruby Red
C 50 Elephant Grey
C 50 Smoke Green
P 50 Grey
SS 50 k1 Candy Saphire Blue
Re: Euro 95/Euro 98
En waar koop je aspen brandstof en of bardahl toeveoeging? Bij de benzinepomp of een speciaalzaak? dankje.
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Euro 95/Euro 98
Even googlen en je weet het.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 nov 2015 12:17
Re: Euro 95/Euro 98
In de Hubo verkopen ze dat, in Lokeren is dit toch het geval... @TheYoungOne