Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Ga je er een kopen of verkopen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Erik.. »

Ik wil er vanaf, kom je het weer halen? Ik ben in een kwetsbare situatie, je kunt van mijn gebrek aan kennis misbruik maken :D
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Ik wilde je eigenlijk een verbale afranseling geven voor het vragen om een bod, maar bij deze bied ik een 10-tje. Kom je het daarvoor wel even hier brengen?





Ik heb eigenlijk zoveel zooi dat ik er even niets meer bij moet kopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ronnie1971
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 156
Lid geworden op: 30 jul 2013 16:55

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ronnie1971 »

Weet iemand tot welke hoogte het achterste deel van het achterspatbord wit gespoten moet worden ?

Mvg Ron

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Goldie »

nielspbr schreef:
Gold leader schreef:Ik probeer de draadboom van een knipgraag PBR iemand te restaureren. Bijna klaar, maar achterlicht gaat uit als ik van stadlicht naar groot licht schakel. Geen stadslicht voorin als referentie, maar hoort het achterlicht ook te branden in "groot licht" stand als de motor niet loopt. (lijkt me wel, maar even checken)
Ook als hij loopt gaat het achterlicht uit op groot licht, maar ik kan rustiger zoeken als hij uit staat :)

Bedankt
Als de motor uit staat hoort het achterlicht niet te branden als de rechterschakelaar in het standje hoofdverlichting staat.

Als de rechterschakelaar op standje stadslicht staat worden het stadslicht, achterlicht en tellerverlichting gevoed door de accu. (oranje -> bruin)
Als de rechterschakelaar in standje hoofdverlichting staat wordt geel naar bruin en bruinwit doorgeschakeld en staat de boel op wisselstroom(lichtspoel). Bruinwit geeft dan geel door naar de linkerunit waarmee je groot- en dimlicht kan schakelen.
Het was super suf,

alles zat goed aangesloten, en tijdens stationair lopen brande het Led achterlicht in stadslicht stand. Toen ik doorschakelde naar groot licht ging de led uit.
Maar dat kwam doordat drempel(spanning)waarde van het ledlicht niet gehaald werd, beetje gas erbij en aan ging hij. :oops:
Bij een gloeilamp zie je altijd wel een beetje leven...

Wel weer wat wijzer geworden van al dat staren naar het schakelschema :idea:
Nu weer verder met het klaarmaken van deze PBR voor een Isle of Man trip 8-)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Plonk er een gazi achterveer in, dat dempt wel zoveel beter als die originele fietspomp.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Goldie »

nielspbr schreef:Plonk er een gazi achterveer in, dat dempt wel zoveel beter als die originele fietspomp.

Bedankt voor de tip!

Bernard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:17

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Bernard »

Is iemand bekend met een manier waarop bij een C50 OT het rechterhandvat is vastgezet? Hij zit muurvast en als ik in de stuurstang kijk zie ik een moer (buis is te klein om met dopsleutel in te kunnen)

Foto.
https://drive.google.com/open?id=0B3tSc ... GNBSVcwOFU

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SingaBernd »

Gewoon rechtsom losdraaien met een trekkende beweging (en dan bedoel ik dus het handvat, deze zit niet vast met een moertje voor zover ik weet)

Bernard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:17

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Bernard »

SingaBernd schreef:Gewoon rechtsom losdraaien met een trekkende beweging (en dan bedoel ik dus het handvat, deze zit niet vast met een moertje voor zover ik weet)
Ah, hij hij zit er dus een soort van opgeschroefd? "rechtsom"

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Re: Kleine vragen topic

Bericht door SingaBernd »

Niet echt geschroefd maar het zit iig niet vastgedraaid met een extra moertje of iets dergelijks. je kunt hem er dus 'afdraaien'
Maak dezelfde beweging die je maakt als je gas dicht draait, maar dan extra naar rechts trekken.

(Vergeet niet om ook even de schroefjes van je rechter lichtschakelaar los te draaien en deze schakelaar zelf los te halen. Je gashendel zit hier als het ware ingeklemd)

Hoop dat het lukt!

Bernard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:17

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Bernard »

SingaBernd schreef:Niet echt geschroefd maar het zit iig niet vastgedraaid met een extra moertje of iets dergelijks. je kunt hem er dus 'afdraaien'
Maak dezelfde beweging die je maakt als je gas dicht draait, maar dan extra naar rechts trekken.

(Vergeet niet om ook even de schroefjes van je rechter lichtschakelaar los te draaien en deze schakelaar zelf los te halen. Je gashendel zit hier als het ware ingeklemd)

Hoop dat het lukt!
Ah nu snap ik je, ik zie dat ik rechts heb gezegd, het is echter het linkerhandvat...

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Gewoon kapot snijden. Of de schakelaar loshalen, steeksleutel erachter en tikken met een hamer.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Bernard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:17

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Bernard »

Eric schreef:Gewoon kapot snijden. Of de schakelaar loshalen, steeksleutel erachter en tikken met een hamer.
Gewoon geklemd dus, thx. Dat wordt plan B, grotere hamer.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Soop »

beetje warmfohnen en/of even beetje lichten met een schroevendraaier en beetje wd40 tussen handvat en stuur spuiten

Plaats reactie