Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
zo ben ik weer.
ik had een enkel week geleden de vraag over het schakelen van de cafe racer 50.
vandaag wat tijd vrij kunnen maken en het blok open gemaakt.
na wat kijken op hier en daar wat site,s , en met die kennis maar aan de slag.
blok open en is deeltje voor deeltje los gemaakt en ik kwam tot de ontdekking dat hem M6 boudje met de schakel plaat. los was.
deze kwam dus niet recht meer voor de asjes en zo dus niet netjes de volle slag af kon maken.
de boel opgefrist en een nieuw m6 er in met en licht borg middel.. en alles weer in elkaar gezet.
zo in de hand schakelde hij netjes , en alles er onder gebouwd..
benieuwd natuurlijk want je hoop dat je het euvel gevonden heb.
starten en ff laten draaien hmm geen vreemde geluiden, dus er op zitten en schakelen.
bij het eerste moment schakelde hij gelijk goed, bam die zit en je voelde de brommer gelijk pakken.
mooi want nu wist ik dat die vast stevig schakelde.
er uit naar vrij was ff een ietsssjes probleem en de koppeling iets versteld en ook dat was weer netjes.
kort maar wel raak.
even naar 2 en dan naar vrij hmm ging ook goed. dan ff weer 1 en vrij , ja nee geen problemen meer ! ! !
hmm optrekken en of die uit de versnelling schiet, hmmm nee was ook goed dan ff beetje 1 naar 2 en opnieuw, nee ging allemaal goed dus top weer.
rollend naar z,n vrij ging ook gesmeerd en zo .. was de reparatie weer geslaagd.
even een enkele kilometer mee gereden en op en terug geschakeld ( over dreven spelen maar dit is de manier wat werkt.. testen maar dit ging allemaal goed.
nee geen problemen meer.. daar zal m,n buurman weer blij mee wezen jongens ! ! !
mooi dit wil ik jullie nog ff mee geven , want ff een replay terug is ook waar je het voor doet !
nog heel erg bedankt voor jullie meedenken en de genomen moeite .
gr huug
ik had een enkel week geleden de vraag over het schakelen van de cafe racer 50.
vandaag wat tijd vrij kunnen maken en het blok open gemaakt.
na wat kijken op hier en daar wat site,s , en met die kennis maar aan de slag.
blok open en is deeltje voor deeltje los gemaakt en ik kwam tot de ontdekking dat hem M6 boudje met de schakel plaat. los was.
deze kwam dus niet recht meer voor de asjes en zo dus niet netjes de volle slag af kon maken.
de boel opgefrist en een nieuw m6 er in met en licht borg middel.. en alles weer in elkaar gezet.
zo in de hand schakelde hij netjes , en alles er onder gebouwd..
benieuwd natuurlijk want je hoop dat je het euvel gevonden heb.
starten en ff laten draaien hmm geen vreemde geluiden, dus er op zitten en schakelen.
bij het eerste moment schakelde hij gelijk goed, bam die zit en je voelde de brommer gelijk pakken.
mooi want nu wist ik dat die vast stevig schakelde.
er uit naar vrij was ff een ietsssjes probleem en de koppeling iets versteld en ook dat was weer netjes.
kort maar wel raak.
even naar 2 en dan naar vrij hmm ging ook goed. dan ff weer 1 en vrij , ja nee geen problemen meer ! ! !
hmm optrekken en of die uit de versnelling schiet, hmmm nee was ook goed dan ff beetje 1 naar 2 en opnieuw, nee ging allemaal goed dus top weer.
rollend naar z,n vrij ging ook gesmeerd en zo .. was de reparatie weer geslaagd.
even een enkele kilometer mee gereden en op en terug geschakeld ( over dreven spelen maar dit is de manier wat werkt.. testen maar dit ging allemaal goed.
nee geen problemen meer.. daar zal m,n buurman weer blij mee wezen jongens ! ! !
mooi dit wil ik jullie nog ff mee geven , want ff een replay terug is ook waar je het voor doet !
nog heel erg bedankt voor jullie meedenken en de genomen moeite .
gr huug
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
- Bezit: poging tot gezond verstand
c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04 - Locatie: Ugchelen
Re: Kleine vragen topic
ik wil een 4 bak (doortrap) met handkoppeling uit een baotian/skyteam blok in c90 carters gaan zetten. nu las ik dat nt carters zouden moeten passen. nu is mijn vraag: waarbij moet ik letten bij de ombouw? en zit er nog verschil tussen soorten nt carters? en welk type kickstarter as zou daar in passen?
groet,
Remmert
groet,
Remmert
69er c320s ts50 alias Metal Machine
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
Kickas pakken die bij de bak hoort, of minimaal bij het eersteversnellingstandwiel. C90 carters kunnen met of zonder startmotor zijn en voor naald- of kogellagerbakken zijn. Bamibakken heb je in beide uitvoeringen. Als je perse NT carters wil (maar een C90 topend past ook in een OT carter met wat kleine aanpassingen aan pompaanzuiging, oliesproeier en ontsteking) past TT C en ZB ook.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Kleine vragen topic
Zijn er ook 54mm kitjes voor Ot70 koppen te krijgen? (voor gebruik op korte slag ot kruk)
Edit: en misschien zelfs 56mm? En hoe is dat? Is dat krap met uitkotteren? Blijft dat een beetje heel op die kruk?
Edit: en misschien zelfs 56mm? En hoe is dat? Is dat krap met uitkotteren? Blijft dat een beetje heel op die kruk?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Kleine vragen topic
56mm moet je eens in rouveen navragen, ik weet niet meer of dat nu voor lage(63) of hoge(69) cilinders was.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Kleine vragen topic
Oke.. 63 is korte slag krukas? En 54, is dat gangbaar?nielspbr schreef:56mm moet je eens in rouveen navragen, ik weet niet meer of dat nu voor lage(63) of hoge(69) cilinders was.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Kleine vragen topic
63mm hoge cilinder is 50/70 blokjes en 69mm is nt90, chinees90/100/110.Daan1508 schreef:Oke.. 63 is korte slag krukas? En 54, is dat gangbaar?nielspbr schreef:56mm moet je eens in rouveen navragen, ik weet niet meer of dat nu voor lage(63) of hoge(69) cilinders was.
Als je een nt kruk hebt (lange drijfstang) kan je er zonder kotteren een 106 scut opzetten(57mm).
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Kleine vragen topic
Dank!nielspbr schreef:63mm hoge cilinder is 50/70 blokjes en 69mm is nt90, chinees90/100/110.Daan1508 schreef:Oke.. 63 is korte slag krukas? En 54, is dat gangbaar?nielspbr schreef:56mm moet je eens in rouveen navragen, ik weet niet meer of dat nu voor lage(63) of hoge(69) cilinders was.
Als je een nt kruk hebt (lange drijfstang) kan je er zonder kotteren een 106 scut opzetten(57mm).
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 jan 2016 11:36
- Bezit: cd50 japan
c50dx japan '94 - Locatie: Hattem
Re: Kleine vragen topic
Goedeavond ik ben recentelijk gestart met een ss cafe racer projectje waarbij ik de brommer vanaf een kaal frame opbouw. Nu vraag ik mij af wat de grootste bandenmaat is dat op een ss achterwiel zonder spatbord past.
Happy with Honda
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Kleine vragen topic
Dat ligt nog al aan de hoogte van de veren en de breedte en lengte van de achterbrug.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 jan 2016 11:36
- Bezit: cd50 japan
c50dx japan '94 - Locatie: Hattem
Re: Kleine vragen topic
Ik heb de standaardlengte veren (330 mm) met een immi universele honda achterbrug (volgensmij bedoelt voor een c50)
Happy with Honda
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Kleine vragen topic
Dat meet je dan toch even op??
En zo breed mag de band dan zijn.
Gr. Wim.
En zo breed mag de band dan zijn.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 jan 2016 11:36
- Bezit: cd50 japan
c50dx japan '94 - Locatie: Hattem
Re: Kleine vragen topic
Ik hoef niet bang te zijn om te veel druk op een standaard velg te zetten omdat de band zo groot is? Zegmaar dat de band eruit kan springen
Happy with Honda
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Kleine vragen topic
Zo breed kan ie toch niet denk ik.
Je kan de breedste nemen die er tussen kan.
Gr. Wim.
Je kan de breedste nemen die er tussen kan.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869