Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Aan de sckobrekers van mijn c zit een kruiskopschroef.. waar dient die voor? Zie wel dat er een gaatje/kanaaltje onder zit maar functie weet ik niet...
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Ok, volgende vraag........
Passen er andere wielen onder de c, bijv van de ss of een ander model? Heb vandaag gekeken of een zundappwiel past, maar de holle as is te dik en het tandwiel komt niet in lijn......
Try and die techniek....... love it.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Schokker zal wel met demperolie bijgevuld kunnen worden en alleen een CD achterwiel is gelijk aan een C wiel. SS heeft geen holle as. Voorwielen C en SS zijn gelijk, remplaten zijn anders. NT C voorwiel kan ook, maar wel met NT remplaat erbij.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Kijk. Weer wat geleerd..
Try and die techniek....... love it.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sjaak »

Even een vraagje, weet iemand hoe lang de gaskabel van een C310S moet zijn, ik heb in Soest een nieuwe gaskabel gehaald, die was 103cm lang stond er op het zakje. Maar die is veel te lang en steekt nu in een grote boog ver voor het stuur uit dat is geen gezicht.
Nu kan ik hem wel inkorten (een beetje lastig) en het gesoldeerde tonnetje wat in de gasschuif komt verzetten en weer vast solderen, maar wat is dan de lengte van de binnenkabel (lastig te bepalen)?
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MotoCT »

Ik heb gisteren mijn eerste nep-honda blok gekocht :) 40 euro voor 50cc JingSheng semi blokje. Staat onbekend maar schakelt soepel en heeft compressie.
Bedoeling is beetje tunen zodat m' n ZB blokje op de plank kan.

1. Olie aftap plug van Honda past niet, klopt het dat dit een net andere draad is? Bout past er 1 winding in en draad ziet er goed uit.
2. Ontsteking (CDI.. ) heeft maar 1 spoel, en er komen 3 stekkertjes (vrouw) uit het blok. Hoe aansluiten en is dit dus zonder licht functie? ( dan zit er misschien een andere ontsteking op. Moet dus op ZB draadboom. (Blok zou van een Chinese Dx afkomen..)
3. Kop heeft een sensor-gat in de uitlaat poort. Iemand een tip/ maar voor een afdicht bout?
4. Cilinder tip (47-51mm?) en kop behouden met ander nokje ofzo? Inlaat poort is niet piep klein zo standaard..

Zo.. Kleine vragen waren dit toch? ;)

thanks !

Moto-CT

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Singa met sensor in de kop, Doe eens een foto?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gerbrandicus »

Kom op Niels, je weet toch wel wat dat is? Dat is de EGR aansluiting. Geen sensor, maar gewoon een pijpje dat uitlaatgassen naar de inlaat leidt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

gerbrandicus schreef:Kom op Niels, je weet toch wel wat dat is? Dat is de EGR aansluiting. Geen sensor, maar gewoon een pijpje dat uitlaatgassen naar de inlaat leidt.
Aach, zo'n ding met infuus aan de uitlaatkant.
(Ik heb geen enkel blok met dat geneuzel.)

MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MotoCT »

Bedankt.
Punt 3 is wel het laatste onderwerp waar ik een antwoord op had verwacht..
Tevens het meest on-interessant.. (Of is het " minst interessant" ).. Je snapt wat ik bedoel.

Iemand nog een idee over de ander punten?


Nieuwe extra vraag:

ZB achterbrug>> hoe meet ik dat mijn wiel recht staat , buiten de bekende streepjes om ?
Normaal bij de CT meet ik altijd afstand velg tot binnenkant brug, links en rechts gelijk.
Bij de ZB loopt dan band tegen kettingkast. Dus ga ik op de streepjes af.. Gevoel trekt ie dan een beetje naar 1 kant tijdens rijden.
Zijn die bruggen niet symmetrisch?? Of is m'n achterbrug krom? :roll:

Thanks !

Moto-CT.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Leg een meetlat tegen je achtertandwiel. Meetlat hoort nu in één lijn met de ketting te lopen. (In jouw gavel moet wel even de kettingrand eraf)
Je kan ook een houten lat langs beide wielen leggen. Of op het oog links en rechts langs je achterband naar voren kijken. Zorg met deze laatste methoden dat je stuur recht staat.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2625
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga »

Sjaak schreef:Even een vraagje, weet iemand hoe lang de gaskabel van een C310S moet zijn, ik heb in Soest een nieuwe gaskabel gehaald, die was 103cm lang stond er op het zakje. Maar die is veel te lang en steekt nu in een grote boog ver voor het stuur uit dat is geen gezicht.
Nu kan ik hem wel inkorten (een beetje lastig) en het gesoldeerde tonnetje wat in de gasschuif komt verzetten en weer vast solderen, maar wat is dan de lengte van de binnenkabel (lastig te bepalen)?
Je kunt van die bollekes kopen om op een gaskabel te schroeven hé. Ik koop al eeuwen geen complete gaskabel meer maar enkel de binnenkabel (en ja, zelfs in OT gashendel lukt dit)

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2625
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga »

MotoCT schreef:Ik heb gisteren mijn eerste nep-honda blok gekocht :) 40 euro voor 50cc JingSheng semi blokje. Staat onbekend maar schakelt soepel en heeft compressie.
Bedoeling is beetje tunen zodat m' n ZB blokje op de plank kan.

1. Olie aftap plug van Honda past niet, klopt het dat dit een net andere draad is? Bout past er 1 winding in en draad ziet er goed uit.

klopt, andere schroefdraad

2. Ontsteking (CDI.. ) heeft maar 1 spoel, en er komen 3 stekkertjes (vrouw) uit het blok. Hoe aansluiten en is dit dus zonder licht functie? ( dan zit er misschien een andere ontsteking op. Moet dus op ZB draadboom. (Blok zou van een Chinese Dx afkomen..)

dat is raar, origineel is dat ook 4 spoelen. Ik hoop dat het dan geen 6V type krukas is, de passende ontstekingen beginnen schaars te worden. Tenzij je zo’n verloopstukje koopt, kun je uw ZB ontsteking erop steken

3. Kop heeft een sensor-gat in de uitlaat poort. Iemand een tip/ maar voor een afdicht bout?

is dezelfde draad als een bougie D dacht ik, pluggen bestaan bij autoparts

4. Cilinder tip (47-51mm?) en kop behouden met ander nokje ofzo? Inlaat poort is niet piep klein zo standaard..

47mm gaat perfect. 51 zou ik al overwegen om OT70 kop te nemen en andere oliepomp

Moto-CT
Vraag is vooral: waar wil je stoppen met te tunen? Is het gewoon semi houden of...

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 941
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ben C50 »

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de witte draad en de gele draad uit mijn cdi-ontsteking. De ene is bedoelt voor licht, en de andere voor je accu, maar kun je die net zo goed omdraaien? Zit er werkelijk verschil tussen wat ze doen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Als je de schema's erbij pakt zie je dat de draden op een andere plaats van de spoel aftakken. (zo is het in ieder geval ingetekend.)

Plaats reactie