Honda Ape 100

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda Ape 100

Bericht door gerbrandicus »

nielspbr schreef: 04 dec 2018 10:11Blijft ie al een beetje netjes stationair lopen? Toen die net uit de container was had hij daar wat moeite mee.
Ja joh hij loopt super zuiver en rijdt echt heel goed. Hij moest alleen even een keertje warm worden. Eerlijk waar de beste 'brommer' die ik tot nog toe heb gereden. Echt zo strak, lekker blok, super remmen. Ga je veel plezier van hebben.

Ape100: Bouwjaar na 2005 is heel duur om te keuren inderdaad. Dat betreft namelijk een individuele keuring op de speciale testbaan in Lelystad. Daar worden ook rijdende tests gedaan en de meest gekke zaken worden gecontroleerd. Je kunt eens informeren of een individuele keuring mogelijk is in België?

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Honda Ape 100

Bericht door Ape100 »

gerbrandicus schreef: 10 dec 2018 22:50
nielspbr schreef: 04 dec 2018 10:11Blijft ie al een beetje netjes stationair lopen? Toen die net uit de container was had hij daar wat moeite mee.
Ja joh hij loopt super zuiver en rijdt echt heel goed. Hij moest alleen even een keertje warm worden. Eerlijk waar de beste 'brommer' die ik tot nog toe heb gereden. Echt zo strak, lekker blok, super remmen. Ga je veel plezier van hebben.

Ape100: Bouwjaar na 2005 is heel duur om te keuren inderdaad. Dat betreft namelijk een individuele keuring op de speciale testbaan in Lelystad. Daar worden ook rijdende tests gedaan en de meest gekke zaken worden gecontroleerd. Je kunt eens informeren of een individuele keuring mogelijk is in België?
Hallo , individuele keuring is mogelijk in belgie , moet ik eerst alles van pinkers en koplamp vervangen door E4 gekeurde materialen . niet zo gemakkelijk als je niet zo handig bent . en het gaat mij meer om een coc document wat in nederland nie echt nodig is ..ik hoor wat van alles dat ik hem nooit kan inschrijven in belgie omwille van al die regelkes dat ze hier hebben zoals het vorige kenteken van land van herkomst dat ik niet heb!

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Honda Ape 100

Bericht door Ape100 »

In Belgie is het al niet mogelijk om hem te kunnen inschrijven omwille van geen kenteken of inschrijving land van herkomst . wie kan mij helpen om dit in nederland te kunnen doen ?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Ape 100

Bericht door nielspbr »

Bouwjaar 2008 die mag langs in lelystad.

Ik heb het uitbesteed in geval van geen ervaring en te weinig tijd.
(De mijne staat daar ook, is de 22e aan de beurt. Modeljaar 2009 maar blijkbaar pas in 2014 verkocht. )

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Honda Ape 100

Bericht door Ape100 »

nielspbr schreef: 05 feb 2019 18:32 Bouwjaar 2008 die mag langs in lelystad.

Ik heb het uitbesteed in geval van geen ervaring en te weinig tijd.
(De mijne staat daar ook, is de 22e aan de beurt. Modeljaar 2009 maar blijkbaar pas in 2014 verkocht. )
@nielspbr Uitbesteed aan iemand die dit dagelijks doet veronderstel ik of op de hoogte is van die toestanden .

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Ape 100

Bericht door nielspbr »

Ape100 schreef: 05 feb 2019 19:07
nielspbr schreef: 05 feb 2019 18:32 Bouwjaar 2008 die mag langs in lelystad.

Ik heb het uitbesteed in geval van geen ervaring en te weinig tijd.
(De mijne staat daar ook, is de 22e aan de beurt. Modeljaar 2009 maar blijkbaar pas in 2014 verkocht. )
@nielspbr Uitbesteed aan iemand die dit dagelijks doet veronderstel ik of op de hoogte is van die toestanden .
Hij doet dit niet dagelijks maar is wel op de hoogte van de regels en aanpassingen. (importeur: viertaktschuur).

ps. bij mij moesten de knipperlichten verder naar buiten, die staan standaard te dicht bij elkaar volgens de regeltjes.

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Honda Ape 100

Bericht door Ape100 »

nielspbr schreef: 05 feb 2019 19:13
Ape100 schreef: 05 feb 2019 19:07
nielspbr schreef: 05 feb 2019 18:32 Bouwjaar 2008 die mag langs in lelystad.

Ik heb het uitbesteed in geval van geen ervaring en te weinig tijd.
(De mijne staat daar ook, is de 22e aan de beurt. Modeljaar 2009 maar blijkbaar pas in 2014 verkocht. )
@nielspbr Uitbesteed aan iemand die dit dagelijks doet veronderstel ik of op de hoogte is van die toestanden .
Hij doet dit niet dagelijks maar is wel op de hoogte van de regels en aanpassingen. (importeur: viertaktschuur).

ps. bij mij moesten de knipperlichten verder naar buiten, die staan standaard te dicht bij elkaar volgens de regeltjes.
Dus bij kjell ? en wat heb je er voor betaald als uwe ape van 2009 is

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Ape 100

Bericht door nielspbr »

De keuring? Hij wordt pas gekeurd op de 22e, m.a.w. dat weet ik nog niet.
De ape zelf was een zoekopdracht. Je kan bij de vorige uitlaadactie een glimp van de ape zien.

JakobKr
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
Bezit: Honda Ape 50

Re: Honda Ape 100

Bericht door JakobKr »

Ik heb zelf 3 weken terug mijn ape 50 laten keuren op Lelystad. Voor de kosten moet je even googlen op: Tarieven 2019 VRT, en dan onder bijlage IV. Over de knipperlichten heb ik niks gehoord van de keuringsmeester. In principe is alles goed zoals het normaal zit (behalve de snelheid dan) maar ik had nog van die refelctoren op de zijkant geplakt voor de zekerheid.
Het duurt trouwens wel heel lang totdat je aan de beurt bent.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda Ape 100

Bericht door MrSinga »

Ape100 schreef: 05 feb 2019 14:40 In Belgie is het al niet mogelijk om hem te kunnen inschrijven omwille van geen kenteken of inschrijving land van herkomst . wie kan mij helpen om dit in nederland te kunnen doen ?
Er is een 1malige keuring hier. Echter zijn er weinig mensen die dat willen doen omwille van de prijs 650euro en 0 garantie dat het lukt. Regels zijn er wel maar die zijn interpreteerbaar door de keurder en jah, dan is het gokken.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda Ape 100

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 07 feb 2019 06:32
Ape100 schreef: 05 feb 2019 14:40 In Belgie is het al niet mogelijk om hem te kunnen inschrijven omwille van geen kenteken of inschrijving land van herkomst . wie kan mij helpen om dit in nederland te kunnen doen ?
Er is een 1malige keuring hier. Echter zijn er weinig mensen die dat willen doen omwille van de prijs 650euro en 0 garantie dat het lukt. Regels zijn er wel maar die zijn interpreteerbaar door de keurder en jah, dan is het gokken.
dus als ik dit zo allemaal lees weten ze in belgie niet eens van regels zijn en vragen ze naar documenten die in bijna geen ander land nodig zijn.
klink mij bijna het zelfde als een zware alcoholist vragen om de formule 1 te rijden en hem ook nog verplichten om te als 1e te eindigen. (correct me if i am wrong)
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda Ape 100

Bericht door MrSinga »

Momenteel zitten er hier een bende idioten in de DIV. Neefje koopt een SS50 in Frankrijk. Voert die netjes in, wil laten verzekeren (deze sturen gegevens door naar de DIV-zaken).
Krijgt ie 1e keer melding dat ie een Belgisch GVA moet hebben. Vraagt dit aan, wat al een pak voeten in aarde heeft.
Nu krijgt hij de boel terug en moet hij verklaren waarom deze voor de 1e maal ingeschreven wordt ondanks hij van 1972 is.

Dus momenteel moet je echt alles kunnen bemachtigen om toch iets ingeschreven te krijgen

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Honda Ape 100

Bericht door Ape100 »

nielspbr schreef: 05 feb 2019 21:06 De keuring? Hij wordt pas gekeurd op de 22e, m.a.w. dat weet ik nog niet.
De ape zelf was een zoekopdracht. Je kan bij de vorige uitlaadactie een glimp van de ape zien.
Dag Nielspbr ,

Ben je al aant rond tuffen met je Ape ?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Ape 100

Bericht door nielspbr »

Ape100 schreef: 24 feb 2019 22:55
nielspbr schreef: 05 feb 2019 21:06 De keuring? Hij wordt pas gekeurd op de 22e, m.a.w. dat weet ik nog niet.
De ape zelf was een zoekopdracht. Je kan bij de vorige uitlaadactie een glimp van de ape zien.
Dag Nielspbr ,

Ben je al aant rond tuffen met je Ape ?
Nope. Afgekeurd, geen E-keur op de banden en de achterste knipperlichten waren niet volledig zichtbaar langs de nummerplaat.
Er was nog wat met de bouwjaarverklaring maar dat is verholpen.
Nieuwe banden zijn besteld, en de knipperlichten gaan nog wat verder uit elkaar.
(De kleinste nederlandse plaat is 21,5 cm breed, eigenlijk staat er in de regels dat de afstand tussen de knipperlichten iets van minimaal 182 mm moet zijn. Probleem is dat de meetmethode voorschrijft dat men achter de motor gaat staan en dan moeten beide knipperlichten helemaal zichtbaar zijn. En dat zijn ze bij die 18cm dus niet omdat de knipperlichten niet boven (of onder) de plaat zitten.)

Voor de rest is de ape in lelystad goedgekeurd maar moet ie nog een keer langs een normaal keuringsstation voor die laatste 2 puntjes.

ps. De afgekeurde banden zijn overigens de IRC MBR-750 [120 / 80-12 65J TL]. Dit is de correcte spec voor de type D, die heeft namelijk een load index van 65 nodig ipv de niet type d's die het met een loadindex van 54 mogen doen. Raar.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda Ape 100

Bericht door NIX »

E-keur voor banden is nieuw voor mij.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie