Honda C100 50cc supercub 1961
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
nogmaals, en met klem; bewaar dat andere frame zuinig. ga niet twee frames verzieken om 1 on-origineel frame te maken. deze c110 hondas zijn uitermate zeldzaam en waardevol, ze worden niet meer gemaakt en het worden er alleen maar minder, vooral met gekluns van; van twee één maken, eeuwig zonde. doe wat ik zei, luister niet naar mensen die wat anders zeggen. restaureer dat donorframe met gewoon ijzer, zet alles over, keuren, en gewoon zorgenloos rijden met een prachtig gerestaureerde, en vooral originele, honda c110, dit is ook qua werk sowieso je beste optie.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Sorry Wim, dat moet je niet voor een ander invullen. Dat het niet op OVI te zien is betekent niet dat de RDW er helemaal niets meer van heeft. Niet alle data is openbaar. De RDW weet precies welke kentekens er ooit afgegeven zijn. Als jij een geëxporteerd of gedemonteerd kenteken invult op OVI krijg je ook geen gegevens, maar de RDW heeft ze wel degelijk. Gewoon proberen en even blijven volhouden (waarschijnlijk moet iemand een kaartenbak in oid) is het beste. Mochten er toch papieren opduiken, dan is de kans op herinslag van het juiste nummer een heel stuk groter. Mocht herinslag een wens van de nieuwe eigenaar zijn.wim V8 schreef: ↑05 aug 2020 12:10 De oude eigenaar kan zijn oude kenteken niet opvragen, omdat de rdw die gegevens niet meer heeft. Toets het kenteken maar in,
UZ-37-84
https://www.rdw.nl/
Hun data is openbaar, ze hebben geen oude kast meer met een lade met oude gegevens.
Ze willen feiten en geen verhalen.
Ik zou frame bij fourstrokebarn halen met aankoopbewijs met daarop de aankoop van een hele honda.
Al jouw spullen daarop zetten, keuren, klaar.
Dan je oude frame weer gebruiken of van het aangekochte frame de achterkant opknappen met een brok van de jouwe en rijden maar.
Gr. Wim.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Ja je hebt gelijk ik wacht wat de RDW te voorschijnt tovert en dan pas een beslissing nemen, er ligt nog veel wat niet openbaar is bij de RDW in de kelders en de experts weten waar ze moeten zoeken, ik wacht even af
Het andere is inderdaad een frame zoeken en laten keuren met mijn onderdelen er op, daar na mijn oude frame gebruiken en alles er weer opzetten.
Het andere is inderdaad een frame zoeken en laten keuren met mijn onderdelen er op, daar na mijn oude frame gebruiken en alles er weer opzetten.
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Hulp gevraagd
Ik ben mijn c110 aan het opknappen maar nu kwam ik bij mijn voorwiel rechts onder waar de rubber stootblokjes zitten een vreemd item tegen het was gewoon onder de bout gemonteerd, maar ik kan het het niet plaatsen en ook niets in de part breakdown.
Iemand enig idee wat dit is en waar het voor diend?
Ik ben mijn c110 aan het opknappen maar nu kwam ik bij mijn voorwiel rechts onder waar de rubber stootblokjes zitten een vreemd item tegen het was gewoon onder de bout gemonteerd, maar ik kan het het niet plaatsen en ook niets in de part breakdown.
Iemand enig idee wat dit is en waar het voor diend?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
- Bezit: Novio
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Het lijkt wel een loodje om uit te lijnen,
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Loopt er een kabel in de buurt?
Uit je omschrijving haal ik de plek waar de "cap panel" 45142011000 zit?
Uit je omschrijving haal ik de plek waar de "cap panel" 45142011000 zit?
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Nee het is niet bij het cap panel het zit iets lager aan de rechterkant, hij zat onder de bout van de stootrubbers van de swingarm vering die de vering niet te laag laat komen, als ik thuis ben dan ga ik even de juiste benaming opzoeken
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Onder de bout van dit rubber
[img]https://img.hondavereniging.nl/fotos/ms ... 740098.jpg[/img
Ik weet het niet ik denk dat ze een m8 ring nodig hadden en maar iets gepakt hebben!
[img]https://img.hondavereniging.nl/fotos/ms ... 740098.jpg[/img
Ik weet het niet ik denk dat ze een m8 ring nodig hadden en maar iets gepakt hebben!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Ja, lijkt mij ook geknutsel van een hobbyist.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Ik heb eindelijk een reactie van de RDW ik heb er niet veel meer aan, eigenlijk wist ik al dat dit ging komen!
Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over een voertuig zonder framenummer.
Om een voertuig in Nederland toe te laten moet deze zijn voorzien van een VIN (voertuigidentificatienummer)
Indien deze niet is voorzien van een VIN en de identiteit is niet vast te stellen wordt het voertuig niet toelaten in Nederland.
Ik adviseer u dan ook om dit voertuig te laten beoordelen door de RDW middels een keuring "onderzoek met eventueel inslag VIN".
De RDW zal dan kunnen beoordelen of uw voertuig is voorzien van een identiteit en indien nodig een her-inslag van het VIN uitvoeren.
Is echter de identiteit niet vast te stellen zal uw voertuig niet worden toegelaten in Nederland.
Op de site staat hier ook informatie: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... voertuigen
Met vriendelijke groet,
S. Bangma
Unit manager Klantenservice
--Oorspronkelijk bericht--
Van: rvdnt@ziggo.nl
Datum: 31.07.2020 07:48 PM
Aan: info@rdw.nl
Onderwerp: ik heb een andere vraag
Naam: R.M
Achternaam: van Dijk
E-mail: rvdnt@ziggo.nl
Telefoonnummer: 0682116229
Onderwerp: ik heb een andere vraag
Kenteken: UZ3784
BSN:
Opmerking: Ik heb een Honda C110 gekocht van een bekende die daar altijd na aankoop in 1963 op heeft gereden, maar de laatste 15-20 jaar in de schuur heeft gestaan, het vreemde is dat hij geen framenummer heeft, wel een bloknummer (P10746) en een origineel Nederlands kenteken, ziet U problemen om hem te laten registreren ivm het ontbreken van een framenummer
Ik denk dat ik ga voor een vooronderzoek met inslag van een nieuw RDW framenummer in het orginele frame dan kan ik hem opknappen en laten keuren als een bromfiets (het is toch een 49CC en een beetje meer denk 50+) Ik denk dit de beste oplossing is om een originele C110 weer op de weg te krijgen. Het kost wel wat meer, maar wel legaal.
Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over een voertuig zonder framenummer.
Om een voertuig in Nederland toe te laten moet deze zijn voorzien van een VIN (voertuigidentificatienummer)
Indien deze niet is voorzien van een VIN en de identiteit is niet vast te stellen wordt het voertuig niet toelaten in Nederland.
Ik adviseer u dan ook om dit voertuig te laten beoordelen door de RDW middels een keuring "onderzoek met eventueel inslag VIN".
De RDW zal dan kunnen beoordelen of uw voertuig is voorzien van een identiteit en indien nodig een her-inslag van het VIN uitvoeren.
Is echter de identiteit niet vast te stellen zal uw voertuig niet worden toegelaten in Nederland.
Op de site staat hier ook informatie: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... voertuigen
Met vriendelijke groet,
S. Bangma
Unit manager Klantenservice
--Oorspronkelijk bericht--
Van: rvdnt@ziggo.nl
Datum: 31.07.2020 07:48 PM
Aan: info@rdw.nl
Onderwerp: ik heb een andere vraag
Naam: R.M
Achternaam: van Dijk
E-mail: rvdnt@ziggo.nl
Telefoonnummer: 0682116229
Onderwerp: ik heb een andere vraag
Kenteken: UZ3784
BSN:
Opmerking: Ik heb een Honda C110 gekocht van een bekende die daar altijd na aankoop in 1963 op heeft gereden, maar de laatste 15-20 jaar in de schuur heeft gestaan, het vreemde is dat hij geen framenummer heeft, wel een bloknummer (P10746) en een origineel Nederlands kenteken, ziet U problemen om hem te laten registreren ivm het ontbreken van een framenummer
Ik denk dat ik ga voor een vooronderzoek met inslag van een nieuw RDW framenummer in het orginele frame dan kan ik hem opknappen en laten keuren als een bromfiets (het is toch een 49CC en een beetje meer denk 50+) Ik denk dit de beste oplossing is om een originele C110 weer op de weg te krijgen. Het kost wel wat meer, maar wel legaal.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 01 jan 2014 22:02
- Bezit: Hoop oud ijzer..
- Locatie: Heeze
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Dat metalen oogje lijkt mij het restant van een engelse tax plate,of van een oud belgische verzekeringsplaat .Ik zal morgen eens informeren over dat kenteken bij de RDW ,zal ik je laten weten .
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Bedank mr lux,
ik hoop dat je wat meer te weten kan komen over de wazige history van mijn C110 maar elk idee, antwoord, oplossing is welkom, ik wil alleen dat hij weer op de weg mag en ik en andere veel plezier hebben bij het zien of berijden van zo'n uniek exemplaar. Mooi zou zijn dat ze zeggen, "Mijn opa had er ook zo'n een en hij was er zo blij mee" maar dromen zijn bedrog maar wel iets om naar te streven.
Mr lux
Ik hoop dat je een insider van de RDW bent en een hart hebt voor oldtimers om dit tot de bodem uit te zoeken en deze oldtimer een tweede kans te geven.
Mvg Rob
ik hoop dat je wat meer te weten kan komen over de wazige history van mijn C110 maar elk idee, antwoord, oplossing is welkom, ik wil alleen dat hij weer op de weg mag en ik en andere veel plezier hebben bij het zien of berijden van zo'n uniek exemplaar. Mooi zou zijn dat ze zeggen, "Mijn opa had er ook zo'n een en hij was er zo blij mee" maar dromen zijn bedrog maar wel iets om naar te streven.
Mr lux
Ik hoop dat je een insider van de RDW bent en een hart hebt voor oldtimers om dit tot de bodem uit te zoeken en deze oldtimer een tweede kans te geven.
Mvg Rob
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 01 jan 2014 22:02
- Bezit: Hoop oud ijzer..
- Locatie: Heeze
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Beste Rob,ben geen insider bij de RDW,maar heb wel een kennis die daar werkt ..uiteraard geeft dat geen garantie op succes,maar heb hem vandaag gevraagd in hoeverre slapende kentekens nog bekend zijn,en jouw kenteken specifiek ..Ben wel absoluut een fan en hoop dat het je lukt deze motor terug op zijn originele kenteken te krijgen ..Dat zal ik je laten weten. Groet Ivo
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Hallo Ivo,
Om de goede gegevens van de RDW te bemachtigen moet je de gegevens van de eerste en tevens de laatste eigenaar hebben?
Om de goede gegevens van de RDW te bemachtigen moet je de gegevens van de eerste en tevens de laatste eigenaar hebben?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 01 jan 2014 22:02
- Bezit: Hoop oud ijzer..
- Locatie: Heeze
Re: Honda C100 50cc supercub 1961
Hallo, nou eindelijk bericht van die kennis. Goede nieuws is dat er in Veendam een kast staat waarin alle slapende kentekens staan.Gezien de omvang is het onmogelijk om op chassisnummer te zoeken ,maar wel op kenteken. Normaal gezien zou dat dan goed nieuws zijn,ware het niet dat je geen nummer in je frame hebt. Dat is dus heel erg jammer,want daarmee is je kans op het de-activeren van dat kenteken verkeken..Dat zal dan toch een ander frame worden. Het spijt me,maar kan het niet mooier maken...groet Ivo