Onderdelen kiezen

Hier kun je praten over je honda.
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 832
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door Ben C50 »

Haha. Ik had ooit ook een mb5, ging ook tegen 90. Ook politie achter me wat ik niet doorhad omdat ik geen spiegels meer had. En dat gebeurde ook vlakbij het kanaal tussen alkmaar en den helder!!!

Vroeg me al af waarom die vissers me zo stonden aan te moedigen, totdat 1minuut later een politieauto langszij kwam….

Ik ben niet toevallig je neefje toch??

Online
cor
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door cor »

Ja de rs50. Mijn zoon heeft er eentje gehad, overgekocht van iemand uit beilen die meedeed aan racen op de tt baan in Assen. Wat een beest, 70cc roze top en versterkte krukas. Bij optrekken in de derde versnelling kon je met gemak nog op het achterwiel wegrijden( dus voorwiel van de grond). Top lag rond de 135/140 niet normaal. Ik vond het maar niks want gewoon de bocht door sturen was er niet bij want dan ging je rechtdoor. Nee het was een gooi en smijt brommer, dus plat gooien om strak de bochten door te komen. Hij vond hèt machtig en ik wat minder. Heb wel een paar keer de motorsteunen moeten lassen want die scheurden gewoon door.

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB zombie
Berichten: 2996
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda PC50A '68. (daily)
Honda CD 50 project (compl. in onderd).
Bitri 200 '57 "smoker" (daily)
Kreidler RS '73 motorkenteken(daily)
Kreidler RM GrandPrix'74(brommer in opbouw)
Piaggio Boxer1. '70 wacht op restaureren.

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door wim V8 »

Zie je! Haha, daar komen de verhalen al 8-)
Ze rijden toch weer allemaal 90km/u.
Sommige zelfs 140km/u ;)
Dan zitten we nog niet eens in de kroeg.

Probeer nu maar eens een brommer uit de verhalen 90 te laten rijden :(
Met de financiële middelen :( van toen je 16 was.

Ik had wel de MB8 gemonteerd.
Met mn MB5 blokje met 50snel cilinder klokte ik met 20mm en bijbehorende uitlaat 75 soms 80km/u.
Toen MB8 gemonteerd, 5 bakje uiteraard is dan std.

Toen reed hij nog steeds max 80km/u, maar dan zoals het hoort.
In een mum zat ik op de 80, 5x schakelen :D


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. En je ook gevoel voor techniek hebt.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 15365
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door nielspbr »

Ben C50 schreef: 13 mei 2022 07:54 Haha. Ik had ooit ook een mb5, ging ook tegen 90. Ook politie achter me wat ik niet doorhad omdat ik geen spiegels meer had. En dat gebeurde ook vlakbij het kanaal tussen alkmaar en den helder!!!

Vroeg me al af waarom die vissers me zo stonden aan te moedigen, totdat 1minuut later een politieauto langszij kwam….

Ik ben niet toevallig je neefje toch??
Mijn neefje heet geen Ben en woont ondertussen in julianadorp, het was trouwens een lichtblauwe mb5 van de 1e generatie.
Als je vader in die tijd naast het politiebureau werkte, misschien wel.

ps. Ik woonde toendertijd nog in Breukelen. ff de p in mijn nickname omdraaien.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 832
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door Ben C50 »

Ha! Dan ben ik niet je neefje. Maar woon wel slechts een kilometer of 10 van jouw neefje vandaan en had destijds ook lichtblauwe mb!!!

En die had ik gekocht in julianadorp…

MrSinga
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1960
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 13 mei 2022 09:19 Zie je! Haha, daar komen de verhalen al 8-)
Ze rijden toch weer allemaal 90km/u.
Sommige zelfs 140km/u ;)
Dan zitten we nog niet eens in de kroeg..
Zal es polsen of m’n maat nog z’n pv heeft van de motorpolitie :lol: gepakt aan 90kmh op kustbaan in België. En toen zat hij nog maar in z’n 4 van de 6 versnellingen… moest zelfs niet meer op de rollen op dat moment. Was leuk om die af te stellen daar. Ring in uitlaat en ging nog steeds +70 op de rollen in 6e :? Wat een misirie was dat om 50cc terug 45kmh te laten rijden

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 15365
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door nielspbr »

wim V8 schreef: 13 mei 2022 09:19 Zie je! Haha, daar komen de verhalen al 8-)
Ze rijden toch weer allemaal 90km/u.
Sommige zelfs 140km/u ;)
Dan zitten we nog niet eens in de kroeg.

Probeer nu maar eens een brommer uit de verhalen 90 te laten rijden :(
Met de financiële middelen :( van toen je 16 was.

Ik had wel de MB8 gemonteerd.
Met mn MB5 blokje met 50snel cilinder klokte ik met 20mm en bijbehorende uitlaat 75 soms 80km/u.
Toen MB8 gemonteerd, 5 bakje uiteraard is dan std.

Toen reed hij nog steeds max 80km/u, maar dan zoals het hoort.
In een mum zat ik op de 80, 5x schakelen :D


Gr. Wim.
Gewoon nl 4bak maar de komplete ademhaling van voor naar achter japans. slangen in filter en filter naar carb zonder restricties, 16mm keihin, juiste spruit en membraan, honda brede 5 koelribben 49cc cilinder(ori nl was6 smal) en de originele honda snelle uitlaat. Geen idee of de ontsteking anders was, blok was gereviseerd door de fietsenmaker, met de vraag of ik hem ori nlof ori japans wilde hebben ;).
O ja, zonder stuurkuipje reed die wel opeens 5kmh langzamer.

Dat is nog niets vergeleken met wat een recente derbi doet als je de restricties verwijderd. Gewoon 49cc...

gonzo
4T-MSB addict
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door gonzo »

Achja, de Honda M serie........ In onze streek was het de MT en MTX die populair was. Ik had wen witrode, met dakarkit erop. Rrrst origineel, toen 50snel. Op stage zag iemand mijn brommer en hij had nog een blokje liggen wat ik mocht hebben. Opgehaald, compleet met carb en al, gemonteerd en nondeju ging dat als een raket. Bleek het een duitse 80cc te zijn........Heetlijke tijd mee gehad
Eat shit and die........
Kopffschussdesigns

Rocketmonkey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jul 2009 17:58

Re: Onderdelen kiezen

Bericht door Rocketmonkey »

Hier nog eentje!

Wegens net mislopen van de laatste nieuwe ZB50 (die niet meer na te bestellen was) kwamen er bij mij achtereenvolgens:

-Nieuwe wit-blauwe MB50 (laatste type met de MBX wielen)
-Toen 1 jaar oude geel-zwarte MTX-SH met nieuw watergekoeld NSR50 blok (plug en play, was gewoon voorbereid op waterkoeling)
-Nieuwe wit-blauwe NSR50 type 1

Wel allemaal Honda dus (en paar jaar later alsnog een maagdelijke ZB50), maar andere merken vond ik ook tof:

-Aprilia AF1 (vooral het oermodel in rood-wit-groen en de latere Sintesi in rood-wit-paars)
-Aprilia Europa
-Aprilia Tuareg (alle modellen)
-Fantic Oasis
-Fantic Caballero
-Fantic Koala (hoewel ik er tot op de dag van vandaag nooit eentje in het echt heb gezien, schijnt nog wel in NL rond te rijden)
-Kawa AR50
-Malaguti RST (Vooral die! Bij ons in de buurt reed een kamper die een 80cc of 125cc crossmotorblok onder het kuipwerk gebeund had :) )
-Suzi TS50
-Yam DTR

Heb van sommige nog steeds de folders :)

Plaats reactie